Fikk et litet sjokk igår......

Anbefalte innlegg

Skulle skifte til vinterhjula igår hadde tøffa gulingen opp på klosser ute i sola(glad jeg ikke senka mer enn jeg gjorde.....syntes det holder ved dekkskift også... :-) ..)

og satte igang.......men da jeg tok av høyre forhjul fikk jeg litt hakaslepp.....det var endel olje i grusen og en liten oljedam på akselen.........fikk bytta hjul og satt den ned......åpnet bekymret panseret og fant ut at det hadde rent olje ned fra et sted ved peilepinnen til olja........Peila olja og fant ut at det hadde rent ut 0,5 liter........fikk litt panikk oppi hue å tenkte at nå blir det en sånn 5000kr rep på Møller : hjelp : .......Naboen stakk innom etter en kjapp tlf og han trodde den var en slange,starta men ingen ting rant ut.............rygga inn på låven å ringte Christian (Rygge)

Allvitene Christian visste selfølgelig hva det var så jeg fikk roa meg litt da jeg trodde jeg bare måtte bytte en slange......Han stakk innom ei lita stund etterpå og da viste det seg at olja har kommet ut av røret til peilepinnen og at det bare var å fylle på oil å kjøre......jeg ble jo litt mer enn LETTA etter det.....

Ja...jeg så omtrent slik ut da----->:klapp:

Takker og bukker for assistansen Christian:tilber:

Dette er en typisk Golf 4 feil og 16v feil......jeg har jo ikke peiling men vi snakker om oljedamp og bensindamp som blir forbrent en gang til pga kulda og da blir det trykk kan man si.......vel en ganske dårlig forklaring......men det kan skje igjen så jeg skal iallefall følge med oppi rummet ofte fremover når det er kaldt.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm...nå skjønte jeg åssen man bruker smilisene også: klø :.....PS..har ikke prøvd før nå altså.........

Denne var sjef...... :ridder:

(jeg er så barnselig at jeg ler meg ihjel av noen av de smiliene.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, hadde litt flaks der ja :D denne smilyen er forresten morsom, minner meg litt om megselv... :venner:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.