Anbefalte innlegg

Har da drevet litt i det siste med litt felger, har bare ballet på seg med felger og dekk. Og klarer jo da ikke styre planer og "drømmer" når jeg først kommer i gang.

 

Kjøpte da et felgsett av Morten Øyamo her for en måned siden ca, er noen 3delte BBS RS 8 og 9x15 4x100. De så da slik her ut:

2060666-bilde1-sany0897.jpg

2060666-bilde3-sany0900.jpg

Tidligere eier har da av en merkelig grunn lakkert bakringene grå, aner ikke hvorfor, for ringene er jo i rimelig god stand. Jeg gikk på med Duxola og fikk bort lakken. planene var å pusse opp ringne, men fant ut i det jeg skulle til å begynne at ringne framme var veldig eggete. Har nok truffet en fin kan en gang i tiden og bulket begge 2. Satte dem i dreimaskin, og da så man det gitt. Tenkte da at Hvis jeg først skal bytte ringer så bytter jeg alle 4. Tror det kommer til å synes veldig godt om jeg bytter bare de fremme.

 

Så må bestille 4stk ringer, tenkte litt på å gå opp en helv tomme framme og bak.

Nye senterlokk må kjøpes.

Nye skruer er et must.

Nye ventiler må også inn med det samme jeg er så godt i gang:)

 

Felga er blitt glassblåst (Har ikke bilde av dette enda, men det kommmer). Ble et greit resultat av dette, slet med å bli kvitt all lakk. Men føler jeg er rimelig fornøyd med resultatet, da det er en drittjobb for han som måtte gjøre det:D

 

MEN, det store spørsmålet: Lakkering? Pulverlakk, eller sprøyte? Og hvilke lakk? Herregud det er jo så mange falger og muligheter så er jo så vanskelig å finne noe jeg liker. Noen forslag eller bilder folkens?

 

Hadde jo de RM'ene på den hvite golfen, de var pulverlakkert og syntes da de så bra ut, men tenker på om det blir finere med vanlig lakk, da de kanskje ser litt blankere ut? Med en litt mer "resultat"? Om dere skjønner? Mye spørsmål og råd blir det av dette. Håper på masse forlag og bilder da jeg trenger råd:)

 

Kjetil fauske fikk jo en liten prøve. Han polerte enkelt opp en ring bak, og det ble veldig bra.

 

Bilde av ringer etter fjernet lakk, en framme og en bak:

Bak: Picture036.jpg

Framme: Picture035-1.jpg

Og et av en ferdig polert: Picture042-2.jpg

 

Er jo mye forskjell allerede, så gleder meg til dem blir ferdig.

 

Litt annen info om felga er merkinga:

De er orginale i denne dimmen.

BBS 002 - 8x15 ET12

BBS 072 - 9x15 ET3

 

i følge ei liste på nettet stammer de fra en BMW. Noen som hvilke BMW? E-31?

 

Dekk er jo i hus for lenge siden, ble nankang ns2 med dimmene 185.45-15 fremme og 195.45.15 bak.

Picture049-1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt porscherims og:). Dette er et sett Porsche 944 vinterfelger, 7x16, et 65. kjøpte dem av Joakim Holgersen. Disse står det 165.40-16 Nankang dekk på, noe som gir mye og fin strekk. Dekkene er helt nye, kjørt under 100km

Fulgte med spesial lagde spacere på 40 og 55mm, samt tilhørende umbraco skruer. Noe som bygger godt ut i hjulbue både på 1'er og 2'er Golf vil jeg tro.:)

 

Her på en 1'er som sikkert er Joakim sin?

untitledbbn.jpg

Har da faktisk nesten ikke gjort noe med disse felgene da de var nesten ferdig pusset. Skulle jo nesten polert dem opp når dem først er nesten fri for lakk, men dette har jeg ikke tålmodighet til.hehe. Så blir lakkering på disse. Blir en litt mørk grå metallic farge fra Honda faktisk. Blir lakkings i morgen, så gleder meg til å se hvordan dem blir:)

 

Her før og etter litt pussing, men som dere ser er det nesten ikke forskjell:

Før: Picture040-1.jpg

Etter: Picture046-2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er endelig Porschefelga levert til lakkering:) Gleder meg sånn smått til å få dem tilbake nå:) Håper på å ha dem tilbake onsdag kveld eller torsdag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et bilde av overflaten på bbs'a, dette er etter glassblåsing. Det er rimelg bra, men for å få et bra resulat burde det være bedre fikk jeg beskjed om. Får prøve å gå på flere runder med Duxola da, siden glassblåsing er så vannskelig å få ordentlig. Og sandblåsing er uaktulelt.:)

 

Litt vanskelig å få frem detaljene: Picture044-2.jpg

 

Begge setta vurderes solgt, om interessen er der. Planene på bbs'a blir sykt dyre:)

Lander på en prislapp på mellom 10-11tusen pluss minus, og det er uten lakk:O Det er for 4 ringer,bolter og senterdeksler. Må da fortsatt kjøpe nye 4 ventiler:)

 

Får se ann litt, har begynt på skole igjen så økonomien synker med tiden da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jupp, det er min bil på bildet.

 

Planene høres bra ut, blir det klarlakk også på Porschefelgene ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jupp, det er min bil på bildet.

 

Planene høres bra ut, blir det klarlakk også på Porschefelgene ?

 

Yes:)

 

Det blir nok noen lag med klarlakk ja:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De Porsche felgene så litt kjente ut ja:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde jo de RM'ene på den hvite golfen, de var pulverlakkert og syntes da de så bra ut, men tenker på om det blir finere med vanlig lakk, da de kanskje ser litt blankere ut? Med en litt mer "resultat"? Om dere skjønner? Mye spørsmål og råd blir det av dette. Håper på masse forlag og bilder da jeg trenger råd

De BBS`ene ble lakkert på bestilling for ikke å se for "blanke" ut.... skulle matche en matt sort bil ;) Får sikkert pulverlakket de med blank finish også ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De BBS`ene ble lakkert på bestilling for ikke å se for "blanke" ut.... skulle matche en matt sort bil ;) Får sikkert pulverlakket de med blank finish også ;)

 

Åja:) kan jo høre litt rundt. Blir så mye pussing å sprøyte dem:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et bilde av overflaten på bbs'a, dette er etter glassblåsing. Det er rimelg bra, men for å få et bra resulat burde det være bedre fikk jeg beskjed om.

Hva burde være bedre og hvorfor? Glattere overflate for å få bedre resultat med sprøyte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om man skal lakke noe med sprøyte vises det godt om det er hakk og ruglete overflate etter sand\glassblåsing. Om man skal pulverlakkere trenger man vanligvis ikke pusse det så fint, for pulverlakken er tykkere.

 

Og ja, man får pulverlakk med alt fra matt til helt blank finish.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva burde være bedre og hvorfor? Glattere overflate for å få bedre resultat med sprøyte?

 

Om man skal lakke noe med sprøyte vises det godt om det er hakk og ruglete overflate etter sand\glassblåsing. Om man skal pulverlakkere trenger man vanligvis ikke pusse det så fint, for pulverlakken er tykkere.

 

Og ja, man får pulverlakk med alt fra matt til helt blank finish.

 

Det var dette jeg mente ja, at det trengs finere overflate for å få det finest.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er gammelringene helt ubrukelige eller er det mulig å bruke om man ikke er så steike nøye?

Kunne vært interessert i å hatt dem på RM'ene mine om de er brukbare med litt TLC...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er gammelringene helt ubrukelige eller er det mulig å bruke om man ikke er så steike nøye?

Kunne vært interessert i å hatt dem på RM'ene mine om de er brukbare med litt TLC...

 

Ringene bak er rette og fine og kan finfint brukes:) De framme er værre, de er brukendes men ikke vært mange timer med pussing og polering for min del da jeg vil ha dette settet så bra som mulig.

 

Har tenkt litt på å putte de gamle på noen RM selv:D De kan nok rettes en del også.

 

 

 

Litt oppdateringer på Porschefelga også nå da, fikk bilde fra lakkerer nå i sta, ser steike bra ut:D Skal hente dem i morgen etter kl 18, så gleder meg jam:)

 

Han skal muligens også pusse resten og lakke BBS'a også. Bare finne ut av det med lakkfarge:( Er så vanskelig å bestemme seg.

 

Forslag og bilder folks?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Porsche felga i hus igjen:) Kommer bilder i morgen tipper jeg:)

 

Ble ikke vært dette:)

 

Han skulle også prøvepusse en av bbs'felga for å se hvor mye jobb det blir. Får vel svar innen noen dager om han vil ta dem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send meg gjerne en PM med pris om du er interessert i å selge meg gammelringene...

 

 

Edit: De er 2 og 3" sant?

 

Lasse

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send meg gjerne en PM med pris om du er interessert i å selge meg gammelringene...

 

 

Edit: De er 2 og 3" sant?

 

Lasse

 

Skal tenke litt på det jeg:) Er 2 og 3" ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Porschefelga er da i hus, vært det i noen dager nå. Ikke hatt tid til å ta bilde.

 

Fikk ikke fram noe av effekten i lakken på bildene,ser bare matt ut, men ser hvertfall forskjeller:)

Også satt en vintiler av den korte typen, hjalp mye bare det.

 

Bilder:

Picture053-1.jpg

Picture055-1.jpg

Picture057-1.jpg

 

Hva synes dere a? Ser bedre ut i virkeligheten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra ut! Hva gjør du med kantkjøring på BBS'ene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra ut! Hva gjør du med kantkjøring på BBS'ene?

 

Blir vel nye ringer og alt etterhvert, bare få råa først, er ikke bare å bla opp 10k gitt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble fett med lakkering av felgene! ;)

 

Blir vel nye ringer og alt etterhvert, bare få råa først, er ikke bare å bla opp 10k gitt:)

 

Hvor må du betalt 10 k for 4 ringer? : klø :

 

Og forresten, hvorfor sa du lengre opp her at sandblåsing av BBS'ene er uaktuelt? Jeg holder på å sandblåse mine nå og det blir godt som gull!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble fett med lakkering av felgene! ;)

 

 

 

Hvor må du betalt 10 k for 4 ringer? : klø :

 

Og forresten, hvorfor sa du lengre opp her at sandblåsing av BBS'ene er uaktuelt? Jeg holder på å sandblåse mine nå og det blir godt som gull!

 

Det er for ringer,skruer og komplette senterdeksler.

 

Jeg er redd for at det blir for grov overflate, det mange andre har sagt det også. Nok og legge grunning og lakkere etter på el?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er for ringer,skruer og komplette senterdeksler.

 

Jeg er redd for at det blir for grov overflate, det mange andre har sagt det også. Nok og legge grunning og lakkere etter på el?

 

Den ser ikke jeg.. Har som sagt sandblåst mine sentere,, tengte bare grunne , og så ha på lakk..

Overflaten blir jo etter hvor høyt trykk en blåser med,..

 

(jeg har i tilegg glassblåst de) :)

 

Er noen kroner for disse delene ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selge meg gammelringene så er du litt nærmere målet:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ser ikke jeg.. Har som sagt sandblåst mine sentere,, tengte bare grunne , og så ha på lakk..

Overflaten blir jo etter hvor høyt trykk en blåser med,..

 

(jeg har i tilegg glassblåst de) :)

 

Er noen kroner for disse delene ;)

 

Okei,men nå er dem glassblåst og mesteparten av lakken er borte:) Deler koster,masse:D men er verdt det til slutt tenker jeg:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.