LCD paneler. (FIS) Hvor mange trenger reparasjon?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å være prøvekanin og bestille ett eller flere paneler originale VDO (150$)for montering selv.

Hvis noen vil være med med en gang eller vente på mitt resultat syng ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå vet man jo aldri helt hvor ting kommer fra så det er mye som kommer fra Kina uansett hva selgerne påstår. Men mulig det er smartere å satse på "forbedret orginalvare".

Jeg blir med på første runde så lenge prisen er under 1000-lappen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå vet man jo aldri helt hvor ting kommer fra så det er mye som kommer fra Kina uansett hva selgerne påstår. Men mulig det er smartere å satse på "forbedret orginalvare".

Jeg blir med på første runde så lenge prisen er under 1000-lappen.

 

 

Det er notert, blir ca 1318 for ett oem panel, da er det regnet med moms.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da avventer jeg resultatet før jeg bestiller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er også interessert i et slik panel, men er det noen som kan få panelet montert? Isåfall stiller jeg på et evt. gruppekjøp.

 

For noen måneder siden snakket jeg med Speedometer service i Oslo, og de ville ikke reparere disse grunnet de forskjellige funksjonalitetene i hele clusteren. Mulig det var for at de ikke kunne skaffe bare LCD panelet. De anbefalte meg å kjøpe bytte display hos Møller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er også interessert i et slik panel, men er det noen som kan få panelet montert? Isåfall stiller jeg på et evt. gruppekjøp.

 

For noen måneder siden snakket jeg med Speedometer service i Oslo, og de ville ikke reparere disse grunnet de forskjellige funksjonalitetene i hele clusteren. Mulig det var for at de ikke kunne skaffe bare LCD panelet. De anbefalte meg å kjøpe bytte display hos Møller.

 

Jeg føler meg trygg på å prøve selv......: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har for ordens skyld kontaktet en kinesisk leverandør. Hvis det er vanskelig og kommunisere og de kun vil selge i bøtter og spann blir det ikke aktuelt.

Avventer svar der nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei jeg også kunne tenke meg ett slikt pixel feilfritt panel :).

A6 99 modell sådann

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal vi få til.

Har du lyst til å gå for originalt eller made i china?

Vet ikke helt prisen eller hvordan det blir med levrandøren i kina.

Men jeg har ett panel på vei fra canada til 160$ + ev moms.

Dessuten har jeg invistert i en loddestasjon med vanlig lodding + varmluft. Hvis jeg føler jeg mestrer oppgaven bra kommer jeg til å tillby å hjelpe andre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orginal som jeg forstår her på tråden :)

made in china er vel ikke akkurat kvalitet er det? sant skal sies at MYE av det rundt oss for tiden i alle kompomemter er "made on china" tagged så-

Hva anbefaler du da?

 

PS: Greit du bor i steinkjer da, it så langt unna li :D om i må ha hjelp te å lodd på dinnjen, fer det kan ikke i :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orginal som jeg forstår her på tråden :)

made in china er vel ikke akkurat kvalitet er det? sant skal sies at MYE av det rundt oss for tiden i alle kompomemter er "made on china" tagged så-

Hva anbefaler du da?

 

PS: Greit du bor i steinkjer da, it så langt unna li :D om i må ha hjelp te å lodd på dinnjen, fer det kan ikke i :)

 

Ringte litt rundt i dag til forskjellige selskaper som har spesialisert seg i overhaling av instrumenpaneler, men audier av denne typen fikk de ikke reparert. Sjekket på Møller, de skulle ha 9400,- for bilen min. (A6 -99 med kjørecomputer).

 

Håper du får dette til å fungere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ååå fan, er det garranti på at de vill fungere de som kommer fra kina å worldwide??? jeg har forresten kjørecomputer selv, bra du nevnte dette :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Geir, jeg skal ha hvis du får tak i. Kina eller ikke. Asiatisk elektronikk er vel ikke så gærnt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orginal som jeg forstår her på tråden :)

made in china er vel ikke akkurat kvalitet er det? sant skal sies at MYE av det rundt oss for tiden i alle kompomemter er "made on china" tagged så-

Hva anbefaler du da?

 

PS: Greit du bor i steinkjer da, it så langt unna li :D om i må ha hjelp te å lodd på dinnjen, fer det kan ikke i :)

 

Hvis jeg får tak i fra kina skal jeg sette det inn for å sammenligne. Det er vist flere leverandører i kina og dem jeg venter svar i fra er ikke samme som den kinesiske lengre oppi tråden. Her måtte man vist justere kontrast på hver enkelt, da blir det vel komplisert.

 

Bor i steinkjer ja, å har masser av fritid.

 

Ellers kan jeg vel ikke annbefale noe enda før jeg får testet ut forskjellige paneler, men det jeg har bestilt skal jo være lodd and play.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ringte litt rundt i dag til forskjellige selskaper som har spesialisert seg i overhaling av instrumenpaneler, men audier av denne typen fikk de ikke reparert. Sjekket på Møller, de skulle ha 9400,- for bilen min. (A6 -99 med kjørecomputer).

 

Håper du får dette til å fungere.

 

Gosh.dyrt ja. Synes det er rart at de ikke fikser dette. Utenlandske firmaer fikser jo dette, men å sende spidometeret så langt unna er ikke særlig fristende for folk flest. har selv samme spidometer som deg. A6 99 med komputer

 

Klarer jeg dette blir det en del å gjøre i åra framover når audier i tidsrommet 1999-2004/5 blir såpass rimelige at ungdommer har råd til dem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ååå fan, er det garranti på at de vill fungere de som kommer fra kina å worldwide??? jeg har forresten kjørecomputer selv, bra du nevnte dette :)

 

Etter det jeg har forstått så er panelene like. Men noen av kinapanelene trenger modifiseringer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Geir, jeg skal ha hvis du får tak i. Kina eller ikke. Asiatisk elektronikk er vel ikke så gærnt.

 

Mye elektronikk er nok asiatisk ja. Jeg har som sagt et panel på vei.

Vil du vente til jeg har mottatt og testet ut panelet? da slipper du å ta noen sjanser. Både med hensyn til betalingsutrygghet og om dette fungerer.

 

Eller vil du montere selv å handle nå før jeg har mottatt mitt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar gjerne ett fra deg Geir, gjerne kina siden jeg har av den tidlige utgaven. Har forstått det slik at kontrasten ble normal for de med analog klokke dvs den gamle kjørekomputer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar gjerne ett fra deg Geir, gjerne kina siden jeg har av den tidlige utgaven. Har forstått det slik at kontrasten ble normal for de med analog klokke dvs den gamle kjørekomputer.

 

Det er notert Ben.

Foreløbig har jeg ikke fått svar fra kina, så jeg håper ikke du har det alt for travelt.

Håper på svar innen en uke eller to: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har irritert meg i snart fire år, så klarer sikkert å være irritert ei stund til. Bra jobba Geir!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror forresten topic er litt diffus, om hva det er snakk om gruppekjøp av. Kanskje skrive LCD paneler til FIS eller noe? Bra at noen prøver og ordne dette da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har irritert meg i snart fire år, så klarer sikkert å være irritert ei stund til. Bra jobba Geir!

 

Har fått svar fra Jose i portugal som Macgyver bruker.

Han har både VDO og Jaeger paneler.

 

Prøver å finne ut forskjellen mellom de nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror forresten topic er litt diffus, om hva det er snakk om gruppekjøp av. Kanskje skrive LCD paneler til FIS eller noe? Bra at noen prøver og ordne dette da :)

 

Det er tatt til etteretning hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi trenger en ildsjel med loddekunskaper og et gruppekjøp av paneler....

Her skaffer de paneler.

http://www.sacer.com.cn/ArticleShow.asp?ArticleID=69

 

 

trur ikke jeg ville handlet fra denne siden pga den har virus og mistenkelige programmer instalert på sin side!

 

 

sacer.com.cn

 

Oversikt

•Datamaskintrusler: 41

•Identitetstrusler: 0

•Irritasjonsfaktorer: 0

 

Totalt antall trusler på dette området: 41

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trur ikke jeg ville handlet fra denne siden pga den har virus og mistenkelige programmer instalert på sin side!

 

Har vel mere og mindre faset ut de kinesiske panelene pga. at panelene er for skarpe.

Ikke svarer de på mail heller.

 

Har litt nye opplysninger.

 

Man må finne ut ved vagcom eller se bak på instrumentet om man har et VDO eller JAEGER panel.

Svart plast bak er lik VDO spidometer

Hvit plast bak er lik JAEGER spidometer

 

Modeller som kan repareres : (med et lite forbehold)

A6 1998-2005

A4 1998-2001

TT 1998-2008

A3,A8, Bora,sharan og passat med et slikt FIS panel.

 

Priser på Originalt lcd blir på 1100 løst og ev. 1500 montert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.