Anbefalte innlegg

Hei,

 

Hall-giveren til kam har tatt kveld på min S4 (AAN) - dette er av utvendige typen (bak kamdrev).

Giveren er totalt knust og vi er avhengig av å flytte bilen rimelig umiddelbart. Såvidt jeg har forstått av diagrammet skal denne i bunn og grunn kunne jukses til slik at man får start på bilen og kan kjøre i nødmodus. Vi har allerede tatt av giveren bak kam-drevet og har tilgang til ledningene.

 

Denne giveren har tre ledninger som kommer inn til seg. En er jord, den andre er vel strøm og den tredje er vel signalet. Såvidt jeg kan se er signalet i midten.

 

For å få startet bilen (slik at den går på bakgrunn av veivsensoren) skal det vel teoretisk sett la seg gjøre å gi den ett fiktivt signal over senterlederen (signalet) via en bryter som man holder inne ved start og så forsøker treffe sånn ca tenntidspunkt ved å trykke panisk på den :P ?

 

EDIT: Fant svar på spørsmålet mitt, og det holder å bare koble en knapp på midtlederen (den grønne i koblingen) og så koble andre enden til jord :) De andre to lederne får ligge urørte :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.