#26 Skrevet Februar 24, 2009 (endret) Atte hæ...? Du senka bilen for å få den EU-godkjent...? Hadde brudd på vf fjær samt at dempere var utslitt... mekonomen skulle ha ca 9000 for fjører/dempere og da var det snakk om olje dempere... NBS skulle ha 5500 for komplett senke sett med gass dempere.. å derfor ble det senk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Februar 24, 2009 Hva må du ha kontroll på før godkjenning av senkesett på bil: - 11 cm til laveste faste punkt (skvettlapper, plastdeksler som lar seg skyve på kan være under)jan. 08 - 4 hjulskontroll tatt innen de siste 3 mnd - Lysjustering, kan også bli pålagt en kontroll/grunninnstilling ved xenon i nærlys - Dekkdimensjon innenfor hva TUV godkjenning av senkesettet, med riktig bredde, ET osv kan forekomme) - Senkesett, etter TUV høydemål (kan stå høyde under bil, mellom skjerm og hjul osv) - Høyde hengerfeste - Alle nr og navn på fjærer og dempere må være leslige - good luck 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Mai 28, 2009 ring 22 07 44 91 for fasit. Ombyggingsavd ved Risløkka trafikkstasjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Juni 25, 2009 pratet med risløkka nå, de forlanger tüv papirer og at det følger målene som står i de papirene. Noen forlangte 4hjulskontroll, men ikke til alle biler. han var usikker ang audi a3. Sa ingenting om 9 eller 11 cm bakkeklaring... Strange... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Juni 25, 2009 Målebrevet på 4hjulskontrollen skal være av nyere dato. .... rett meg hvis jeg tar feil.. Jeg stilte opp med 6mnd gammelt målepapir på 90 quattro`n........( litt treg serru ) Ingen problemer det , og de gutta på biltilsynet her i by`n er ikke av den enkleste sorten Men sikkert forskjellig fra plass til plass.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Juni 25, 2009 jeg har ikke godkjent senk i vongkort, og får bilen godkjent ved eu alikavell... har vært innom 2 eu kont på forskjellige plasser etter senk og ikke fått noe som helst anm på fjerer eller dempre... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet August 14, 2009 Hva må du ha kontroll på før godkjenning av senkesett på bil: - 11 cm til laveste faste punkt (skvettlapper, plastdeksler som lar seg skyve på kan være under)jan. 08 - 4 hjulskontroll tatt innen de siste 3 mnd - Lysjustering, kan også bli pålagt en kontroll/grunninnstilling ved xenon i nærlys - Dekkdimensjon innenfor hva TUV godkjenning av senkesettet, med riktig bredde, ET osv kan forekomme) - Senkesett, etter TUV høydemål (kan stå høyde under bil, mellom skjerm og hjul osv) - Høyde hengerfeste - Alle nr og navn på fjærer og dempere må være leslige - good luck Endret nå, er 11cm til "harde deler" og 8cm til "myke deler" EDIT: Gammel tråd detta visst:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...