Godkjenne senkesett. Hvordan ? ?

Anbefalte innlegg

Atte hæ...? Du senka bilen for å få den EU-godkjent...?

 

Hadde brudd på vf fjær samt at dempere var utslitt... mekonomen skulle ha ca 9000 for fjører/dempere og da var det snakk om olje dempere... NBS skulle ha 5500 for komplett senke sett med gass dempere.. å derfor ble det senk :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva må du ha kontroll på før godkjenning av senkesett på bil:

 

- 11 cm til laveste faste punkt (skvettlapper, plastdeksler som lar seg skyve på kan være under)jan. 08

- 4 hjulskontroll tatt innen de siste 3 mnd

- Lysjustering, kan også bli pålagt en kontroll/grunninnstilling ved xenon i nærlys

- Dekkdimensjon innenfor hva TUV godkjenning av senkesettet, med riktig bredde, ET osv kan forekomme)

- Senkesett, etter TUV høydemål (kan stå høyde under bil, mellom skjerm og hjul osv)

- Høyde hengerfeste

- Alle nr og navn på fjærer og dempere må være leslige

 

- good luck

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ring 22 07 44 91 for fasit. Ombyggingsavd ved Risløkka trafikkstasjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pratet med risløkka nå, de forlanger tüv papirer og at det følger målene som står i de papirene. Noen forlangte 4hjulskontroll, men ikke til alle biler. han var usikker ang audi a3. Sa ingenting om 9 eller 11 cm bakkeklaring...

 

Strange...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Målebrevet på 4hjulskontrollen skal være av nyere dato. .... rett meg hvis jeg tar feil..

 

Jeg stilte opp med 6mnd gammelt målepapir på 90 quattro`n........( litt treg serru :P)

Ingen problemer det , og de gutta på biltilsynet her i by`n er ikke av den enkleste sorten ;)

 

Men sikkert forskjellig fra plass til plass..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har ikke godkjent senk i vongkort, og får bilen godkjent ved eu alikavell... har vært innom 2 eu kont på forskjellige plasser etter senk og ikke fått noe som helst anm på fjerer eller dempre... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva må du ha kontroll på før godkjenning av senkesett på bil:

 

- 11 cm til laveste faste punkt (skvettlapper, plastdeksler som lar seg skyve på kan være under)jan. 08

- 4 hjulskontroll tatt innen de siste 3 mnd

- Lysjustering, kan også bli pålagt en kontroll/grunninnstilling ved xenon i nærlys

- Dekkdimensjon innenfor hva TUV godkjenning av senkesettet, med riktig bredde, ET osv kan forekomme)

- Senkesett, etter TUV høydemål (kan stå høyde under bil, mellom skjerm og hjul osv)

- Høyde hengerfeste

- Alle nr og navn på fjærer og dempere må være leslige

 

- good luck

 

Endret nå, er 11cm til "harde deler" og 8cm til "myke deler" :)

 

EDIT: Gammel tråd detta visst:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.