Spørreundersøkelse angående Bilpleie:) (I Tromsø området)

Ditt forhold til bilpleie?  

20 stemmer

  1. 1. Ditt forhold til bilpleie?

    • Vasker å polerer selv! Blir eller bruker aldri Bilpleie firma
      5
    • 1-2 ganger i året (Proff bilpleie)
      3
    • 3-4 ganger i året (proff Bilpleie)
      1
    • Kunne tenkt å brukt det men syns det er for dyrt!
      11


Anbefalte innlegg

Lager en liten undersøkelse for å se hvor mange fra klubben rundt Tromsø området som bruker proff bilpleie eller gjør jobben selv.

 

 

Skriv gjerne også hva du evt ønsker fra et bilpleie firma og hva som skal til for at du skal bruke dem.

 

Et lite spm til:)

 

Er du int i å betale 400-500 kr mnd for å vaske bilen ubegrenset inne i varmt lokale med gode produkter??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

4-500kr var vel litt mye for en vaskehall.

Lokalet bør da ha en bukk som man kan booke tid på. Produktene er ikke så viktig, det kan folk kjøpe selv.Hva med en "vending machine" med skikkelige produkter i?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

4-500kr var vel litt mye for en vaskehall.

Lokalet bør da ha en bukk som man kan booke tid på. Produktene er ikke så viktig, det kan folk kjøpe selv.

 

En bukk for å skru eller bilpleie?

Men produktene man kjøper så er man jo langt over 4-500 kr i mnd, men hvor mye er du intr i å betale??

 

Hva med en "vending machine" med skikkelige produkter i?

 

I mindre pakker eller full size?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vis man har hatt ordentlige tørkemuligheter, så bilen blir fort tørr på vinteren, så ville jeg betalt..! bruker å vaske og polere sjøl, men hadde ikke gjort mæ nåkka at andre gjør d.. (lenge leve latskapen)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En bukk for å skru eller bilpleie?

Men produktene man kjøper så er man jo langt over 4-500 kr i mnd, men hvor mye er du intr i å betale??

 

I mindre pakker eller full size?

 

Med en bukk så er det mye lettere og behageligere å polere hederst på bilen. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En bukk for å skru eller bilpleie?

Men produktene man kjøper så er man jo langt over 4-500 kr i mnd, men hvor mye er du intr i å betale??

 

I mindre pakker eller full size?

 

Men folk har jo tusen behov mht produkter. Det kan hende noen vil ha biesæd mens jeg nøyer meg med autoglym :P En "Vending machine" med helt vanlige produkter/størrelser og ok priser hadde vært mer enn nok. Kunne vært et ubemannet lokale der medlemmene hadde adgangskort og besøk ble logget.

 

Jeg betaler gjerne ~350kr mnd for å ha tilgang til oppvarmet vaskehall/poleringshall med skikkelig lys. Der bør det også være mulighet til å skru litt - derav bukken.

 

Få dette opp å kjøre til 3 kvartal 2010 så har du en kunde :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

400,- i mnd med ubegrenset bruk av produkter ?

 

hadde jeg blitt fulgt opp på en seriøs måte så skulle jeg gjerne betalt 3000,- 2 ganger i året for polering og om du hadde hatt en vaskehall jeg kunne brukt 5-6 ganger i mnd inkusiv produkter så hadde jeg vel betalt litt for det, men usikkert hvor mye...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men folk har jo tusen behov mht produkter. Det kan hende noen vil ha biesæd mens jeg nøyer meg med autoglym :P En "Vending machine" med helt vanlige produkter/størrelser og ok priser hadde vært mer enn nok. Kunne vært et ubemannet lokale der medlemmene hadde adgangskort og besøk ble logget.

 

Jeg betaler gjerne ~350kr mnd for å ha tilgang til oppvarmet vaskehall/poleringshall med skikkelig lys. Der bør det også være mulighet til å skru litt - derav bukken.

 

Få dette opp å kjøre til 3 kvartal 2010 så har du en kunde :D

 

Vending machinen er en god idè, skal se om den går ann å ta ut i action uten at det koster en formue.

 

Bukk skal jeg ha, blir en ala som på bilde. Slik at lave biler også kommer opp i luften:)

bukk.jpg

 

Men blir dessverre ikke muligheten til å ha hobby verksted. Men at visst klubbmedlemmer trenger hjelp eller plass et par timer så skal nok det gå fint. Men i utgangspunktet så skal det ikke være noen form for skruing og mekking.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

400,- i mnd med ubegrenset bruk av produkter ?

 

hadde jeg blitt fulgt opp på en seriøs måte så skulle jeg gjerne betalt 3000,- 2 ganger i året for polering og om du hadde hatt en vaskehall jeg kunne brukt 5-6 ganger i mnd inkusiv produkter så hadde jeg vel betalt litt for det, men usikkert hvor mye...

 

Planen var ubegrenset bruk av vaske produkter (avfetting, såpe, tørk) men ikke polering. Skal ikke gå meg selv i næringen.

 

Blir som en selvvask hall på statoil men kun inne i varmen, produkter og mulighten for tørk av bilen.

 

Men pris er ikke fastsatt, hva mer for å se hva folk vil betale og om det blir lønnsomt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok etterspørselen for "abbonement" på en varm hall med lys og vann i en så pass stor og kald by som Tromsø er der-

Men prismessig tror jeg du må litt ned for å få kunder.

 

Vil de som har abbonert og fått "adgangskort" bli stående i kø? Tar fort litt tid når det skal vaskes, tørkes, installeres stereo, sotes ruter osv... Er det snakk om plass til en eller to biler?

 

Esso her i byen hadde en selvvaskehall som folk fikk benytte fritt. Og det var jo veldig populært, sommer som vinter.

Men da også gratis...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok etterspørselen for "abbonement" på en varm hall med lys og vann i en så pass stor og kald by som Tromsø er der-

Men prismessig tror jeg du må litt ned for å få kunder.

 

Vil de som har abbonert og fått "adgangskort" bli stående i kø? Tar fort litt tid når det skal vaskes, tørkes, installeres stereo, sotes ruter osv... Er det snakk om plass til en eller to biler?

 

Esso her i byen hadde en selvvaskehall som folk fikk benytte fritt. Og det var jo veldig populært, sommer som vinter.

Men da også gratis...

 

Ja prisen var som sagt bare et tall ute i luften. Ser at 300 kr er mer fornuftig enn 500 kr.

 

Har plass til ca 5-6 biler pluss 2 til vask så blir ikke mye kø. Men i utganspunktet er alle plassen utenom vask opptatt. Det som var planen med "abbonomentet" er kun vask og tørk (2 plasser). Ingen stereofiksing eller soting

 

Visst det skal gjøres noe mer en vask så blir det da evt avtalt og skjer når jeg er der selv. Er tross alt utstyr for mange penger der.

 

Men for klubbmedlemmer så er det litt mer fritt når jeg har ledig plass. Mens selvvask blir for alle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ser du ut som de fleste har lyst å bruke proff bilpleie men syns det er for dyrt.

 

Hva er grei pris i dine øyne for en full pakke. (Innvendig og utvendig vask, polering, dekk og felg osv)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jørgen, er vanskelig å si, spørs jo mye på lakktilstand, størrelse på bil osv..

Normal pris på sånt er vel rundt 6500,- på en middels stor, middels pen bil skulle jeg tro.

Kanskje mer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener iallefall at han som har den bilsjappa ved Tromsø-Taxi sentralen tar rundt 1000kr for rens og vask av bilen innvendig, dvs alt! utvendig er vel greit å få pristilbud på fra noen som kan det? hva eventuellt noen skal ha for å gjøre det? må jo først og fremst se an markedet, vis ingen er villig til å f.eks. betale 6000kr for full finish, så må du sjøl bestemme hva du eventuellt sku ha hatt for det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.