Hvilket dekkfirma i byen stiller opp på å strekke dekk på felg?

Anbefalte innlegg

Regner med å få noen hevede øyenbryn om jeg kommer med 195/45-15 (evt 205/45-15) og ber dem smyge det på en 9x15" felg...

Hvilke firma i Tromsø gjør jobben uten spørsmål?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer det i det hele og store?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

finn et firma med sjokkfyller (brukes en del til lastebildekk tror jeg), en slik tank man fyller med 8-10 bar og tømmer slik at dekket "sprenges" på - det er alt som skal til :) bruk øreklokker og pass fingrene :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er kanskje Vianor firmaet å høre med, ligger i breivika. Spørr etter Vegard og hils fra meg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer det i det hele og store?

 

Tja...

9_195_45_15%20(3).jpg

195/45-15 Toyo Proxes T1R strekt på en 9" felg...

Blir jo litt strekk da, men men. Halve moroa det.

 

 

Da er kanskje Vianor firmaet å høre med, ligger i breivika. Spørr etter Vegard og hils fra meg :)

 

Will do - takk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet at Vegard har lagt på felger med dekkstrek i selv, så han er karen for deg:=) Han kjørte en S2 en periode, med ganske heftig strekk på selv!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tyrestretch.com -wow, det finnes en nettside for det meste..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja ka finn man ikkje på nettet...nåkka førr enkvær smak.

 

Nu blir det vel ikkje så ekstremt da, i første omgang 195/50 på 8" felg (må jo bruke opp mønsteret på dekkan...). Etterkvært må æ vel ned i dim - 195/45, 185/45 eller nåkka sånt bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk med Tromsø dekksenter. http://www.TDSR.no De er ganske nyoppstarta, men lang erfaring. Utmerket service!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

finn et firma med sjokkfyller (brukes en del til lastebildekk tror jeg), en slik tank man fyller med 8-10 bar og tømmer slik at dekket "sprenges" på - det er alt som skal til :) bruk øreklokker og pass fingrene :D

 

Vianor har sjokkfyller

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mekonomen i breivika gjør det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips, har skaffet meg 3" ringer til bakfelgene nå, så blir 9x15"...så trenger nok noen litt sporty for å få strekt på 195/45 på disse...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en kompis som la 225/ på 9.5" felg der til meg:) Om du vil så kan jeg høre med han.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en kompis som la 225/ på 9.5" felg der til meg:) Om du vil så kan jeg høre med han.

 

Ja, det kan du gjerne. Det er jo greit om noen vil gjøre dette omså "under the radar", en ting er hva de offisielt kan/vil anbefale, en annen ting er hva vi klarer å få til.

 

Blir det for tullete får jeg vurdere en annen dim (bredere dekk), derfor jeg har lyst til å prøve mine nesten utslitte 195/50 først for å se om det faktisk er gjennomførbart på en (nesten) ok måte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan nesten garantere at det fungerer med 195\45 på 9" felg:) Har en bekjent som smurte 165\50 på 8":)

Men mye avhenger av dekkfabrikanten, da enkelte faktisk har breiere dekk en andre i samme dimensjon. Hør med Christer på dekkskift, om hvilke dekk som vil passe best! Han har hjulpet meg før! Ellers bør du gå til Vianor å høre med Vegard!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En jeg kjenner kjørte 195/45 15 (usikker på fabrikant) på 9" felg på sin Corrado for et par år siden. Det GÅR, men hvor trygt det er vil jeg ikke garantere for..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi får se - dekk bestilles iløpet av helga:)

Går det ikke legger jeg 195-dekkene på 8" foran og kjøper meg 205 bak. Men satser på at det går, skikkelig tyskerstrekk = mindre behov for å strekke strikken altfor langt mtp valsing.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toyo dekka er noen av de beste dekka og strekke. De har buet yttervegg og er da ideel for og strekkes. Har selv hatt på 225 på 9,5" felg, og det ser ikke rart ut i det hele tatt. Tror det blir kult med 195 på 9". Er ikke noe stress og kjøre med strekk, er faktisk bedre mht sporing, da dekket ikke rir på ytterveggene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper det blir litt fett ja...

Kjøpte Nankang NS2 - på tyrestretch.com så det ut som de også var greie dekk mtp strekk.

Eneste jeg lurer på er om jeg feiget ut når jeg kjøpte 185/45 foran til 8" felg, for å få lik strekk som bak burde jeg nok gått for 165/55 eller 175/50...eller noe sånt. Men men, får se hvordan det blir.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.