Anbefalte innlegg

Fytti,, innstinni,... dette ble bra....;)

 

Disse var ikke mye pene føre, du begynte.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med dreibenk gikk jobben som smurt. Avsluttet med 600 tørrslip. Tror jeg skal ha klarlakk på kanten og ikke polert som først tenkt. Jeg har ingen tro på at lakken sitter over tid på polert aluminium og da er det vel lurt og ikke pusse med finere papir ?? synspunkter?? Bare polert uten lakk blir nok litt mye jobb og holde pent.

 

Jeg vet ikke hvordan det er når du bruker sandpapir og polerer opp etterpå, men jeg har BBS CH som er polert alu uten lakk. Disse er polert med å legge de i en vibrator med stålkuler, så mulig overflaten blir annerledes da enn ved vanlig polering. Disse har jeg nå brukt siden 2005 (på sommerhjula) og de er omtrent like fine som når de var nye. Jeg har ikke polert eller vasket spesielt bra, men tok en runde i fjor med Turtle wax nano-tech felgrens, og da forsvant all dritten og de ble som nye igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er BBS prosjektet ferdig for denne gang.Ble meget fornøyd med resultatet og vi får håpe fortauskanter holder seg unna bilen i sommer.

IMG_0586.jpg

 

IMG_0592.jpg

 

IMG_0595.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

DRITFINT....

 

Dette ble som nye , ikke ulike mine igrunn..: klø :: rock :: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget imponerende! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble veldig bra det her, som nye eller kanskje enda finere.:)

 

Det er ikke en ting du ikke får til: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen fare for at duxola "angriper" lettmetallet?.......mener jeg så på et hiddenblad angående det stoffet at det kunne gjøre det, eller er det ikke noe "fare" å bruke det på lettmetall felger?.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen fare for at duxola "angriper" lettmetallet?.......mener jeg så på et hiddenblad angående det stoffet at det kunne gjøre det, eller er det ikke noe "fare" å bruke det på lettmetall felger?.

 

Det er nok ingen fare å bruke duxola på alufelger, har ikke sett noen missfarging eller andre ting som har skjedd med felgene..Det står også bak på boksen at stoffet ikke missfarger metaller, og da er det vel beregnet for å brukes på metaller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Imponerende jobb med felgene..

Noen som vet momentet på boltene rundt kanten til disse felgene?

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er lakk jobben gjort. Brukte lakk fra Gasolin.no. Får håpe den ikke flasser av med det første. Ganske lett å få et bra resultat med, flyter fint sammen og dårlig med sig.Er det noen som har erfaringer med denne lakken ?? Vil den sitte ,eller er sjansen stor for flassing?:confused:

[ATTACH]117472[/ATTACH][ATTACH]117473[/ATTACH][ATTACH]117474[/ATTACH]

 

Har nå kjørt en sesong med felgene, og det er ikke antydning til flassing. Må si det ble en suksess : rock :: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.