#26 Skrevet Februar 24, 2011 Kan ikke helt si meg enig.. kunne ligge med rumpa først igjennom svinger i over 5 timer med en b8 2.0tfsi 211hk quattro på sisste quattrokurset.. Brukte opp 1 1/2 tank bensin uten ett eneste ESP innslag som ikke var i sammenheng med at bremsepdalen var i bruk. Og ESP slår ikke inn før du bremser eller er nær bremsen, så om den slår inn for deg så anbefaler jeg å prøve å sladde uten å bremse mens du sladder. Høres uansett ut som "brukerfeil".. har i allefall null problemer med å sladde lange BREIE sladder med en B8 quattro uten at ESP slår inn.. fikk btw skrudd av ESP på en ny b8 i dag.. ved å holde knappen inne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Februar 24, 2011 Jeg har også merket at selv om ESP'n skal være skrudd av når jeg holder knappen inne 3 sek., så slår den likevel inn. Men jeg har vel som regel slått den av litt på forhånd og sikkert brukt bremsen i mellomtiden. Mens da jeg prøvde opp en svingete vei mot fjellet (Valdres) virket det som den var helt av. Da var det jo oppover hele tiden og jeg hadde sannsynligvis ikke vært nær bremsen (noe annet ville jo vært tantete). - Takk for tipset, Stian, helt nytt for meg Kompisen min med 2010 Passat 170TDI 4Motion DSG er svært misfornøyd med at ESP ikke kan skrus av og at det ikke er skikkelig håndbrekk, men da kan jeg i det minste briefe med at ESP'n kan skrus helt av, hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Februar 24, 2011 I min A4 B6 skrur eg av anti-skrens og spinn ved ett lite knappetrykk, men så fort eg tar i bremsa når rompa e ute av kurs slår alt inn.. Tippe du kan enkelt fjerne alt (inkludert ABS) ved å nappe ut en abs sensor eller 2. På min B6 så er det kun ABS som står på når ESP knappen er trykket inn. Kan slenge og snurre så mye jeg vil uten at den slår seg inn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Februar 24, 2011 Min B7 kan også sladdes med Et trykk på knappen , så er ESP`n borte ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Februar 24, 2011 Min B7 kan også sladdes med Et trykk på knappen , så er ESP`n borte ! På bar asfalt også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Februar 24, 2011 På bar asfalt også Trodde det var jordet du prøvde på jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Februar 24, 2011 Det var for at du ikke skulle bli så engstelig:nana: Skjønte du ikke hvorfor du måtte ha nye dekk med engang da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Februar 24, 2011 Det var for at du ikke skulle bli så engstelig:nana:Skjønte du ikke hvorfor du måtte ha nye dekk med engang da? Begynner å gå opp noen lys her nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Februar 24, 2011 På min B6 så er det kun ABS som står på når ESP knappen er trykket inn. Kan slenge og snurre så mye jeg vil uten at den slår seg inn Kan eg og men slår ikkje ESP shiten inn når du tar i bremsa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Februar 24, 2011 Kan eg og men slår ikkje ESP shiten inn når du tar i bremsa? Kan ikke si at jeg har merket det nei. Den retter seg ikke opp og mister ikke noe effekt. Kun ABSen som slår inn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Februar 24, 2011 Min g419 sensor er kaputt. Så jeg har ikke hatt esp på lenge nå og må si jeg savner det litt på veldig snøføre og ved vanlig kjøring med familien i bilen, for uten den så sklir bilen ganske godt i skarpe svinger.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Februar 25, 2011 På min A3 Quattro så er både ASR og ESP av når jeg trykker på esp off knappen, og den forblir av også Funker fint å ligge breit med, men opplevde i vinter at bilen sa "ESP FAULT - See owners manual" når jeg lekte også fikk jeg ikke skrudd på esp igjen, eneste som funka da var å kjøre rett frem også bremse hardt ned til stopp, da forsvant feilmelding i displayet og esp'en funka igjen, vært borti dette før stian? Har sjekket feilkoder med vag-com men den sier ingenting.. Når jeg starter bilen nå så lyser esp fault greia i sånn 0,1sec før det kommer opp radiokanal i fis, men alt funker som det skal da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Februar 25, 2011 så hvis dere er borti bremsen så er den aktivert igjen? funker jo særdeles dårlig til banekjøring hvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Februar 25, 2011 så hvis dere er borti bremsen så er den aktivert igjen? funker jo særdeles dårlig til banekjøring hvertfall. Nei, den er aktivert under bremsing, når du slipper bremsen igjen, er den deaktivert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Februar 25, 2011 Nei, den er aktivert under bremsing, når du slipper bremsen igjen, er den deaktivert. Sikker? Har ikke merket det på min, selv om ESP er skrudd av, så merker jeg at den er på når jeg prøver å leke litt for mye. Da har jeg muligens vært borti bremsen først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Februar 25, 2011 ABS innslag aktiverer ESP selv om ESP er skrudd av, ABS er innebygget i ESP systemet. Så lenge man bremser slik at abs er inne så er det også ESP regulering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Februar 25, 2011 På min A3 Quattro så er både ASR og ESP av når jeg trykker på esp off knappen, og den forblir av også Funker fint å ligge breit med, men opplevde i vinter at bilen sa "ESP FAULT - See owners manual" når jeg lekte også fikk jeg ikke skrudd på esp igjen, eneste som funka da var å kjøre rett frem også bremse hardt ned til stopp, da forsvant feilmelding i displayet og esp'en funka igjen, vært borti dette før stian? Har sjekket feilkoder med vag-com men den sier ingenting.. Når jeg starter bilen nå så lyser esp fault greia i sånn 0,1sec før det kommer opp radiokanal i fis, men alt funker som det skal da.. Hm ikke vært borti den før nei. Bør sjekkes nærmere ville jeg tro, skal jo ikke være slik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Februar 25, 2011 På min A3 Quattro så er både ASR og ESP av når jeg trykker på esp off knappen, og den forblir av også Funker fint å ligge breit med, men opplevde i vinter at bilen sa "ESP FAULT - See owners manual" når jeg lekte også fikk jeg ikke skrudd på esp igjen, eneste som funka da var å kjøre rett frem også bremse hardt ned til stopp, da forsvant feilmelding i displayet og esp'en funka igjen, vært borti dette før stian? Har sjekket feilkoder med vag-com men den sier ingenting.. Når jeg starter bilen nå så lyser esp fault greia i sånn 0,1sec før det kommer opp radiokanal i fis, men alt funker som det skal da.. Dette skjedde med en helt ny A5 jeg prøvd å.. 2011 modell 170hk tdiQ 6 runder rundt i sirkel så skjedde det, etter det var det brått mere gøy 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Februar 25, 2011 Prøv å slette feillager på 03 (ja selv om det ikke er noe registert.) Se om det fjerner feilmeld ved oppstart:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Februar 25, 2011 Prøv å slette feillager på 03 (ja selv om det ikke er noe registert.) Se om det fjerner feilmeld ved oppstart:) Ok skal prøve det, men er det noe farlig? Bare skjedd når bilen har spunnet rundt ja:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Februar 27, 2011 ABS innslag aktiverer ESP selv om ESP er skrudd av, ABS er innebygget i ESP systemet. Så lenge man bremser slik at abs er inne så er det også ESP regulering. Prøvde litt i går, slo av ASR + ESP, passet på å ikke røre bremsen. Fikk lekt litt mer enn ellers, men det var da noe som slo inn likevel gitt.. Du hører den typiske "skrapelyden" som når ABS og ESP er i bruk.. Virker derfor ikke som om det kan slås 100% av, spør du meg.. Nå fikk jeg bare prøvd bittelitt, men skal prøve igjen ved anledning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Februar 27, 2011 Prøvde litt i går, slo av ASR + ESP, passet på å ikke røre bremsen. Fikk lekt litt mer enn ellers, men det var da noe som slo inn likevel gitt.. Du hører den typiske "skrapelyden" som når ABS og ESP er i bruk.. Virker derfor ikke som om det kan slås 100% av, spør du meg.. Nå fikk jeg bare prøvd bittelitt, men skal prøve igjen ved anledning kjente du om motoren ga seg eller var det bare slike "abs" lyder? for dem vil du ha pga EDL som jobber med å bremse hjul som spinner.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet Februar 27, 2011 Nei, motoren ble ikke "bremset", det opplever jeg aldri når jeg bare har skrudd av ASR heller, er jo den som "bremser" motoren. Var mer ABS-lyder ja. EDL, jobber den også med å bremse hjul som spinner ja.. Kanskje det var det.. Følte uansett jeg kunne leke mye mer og fikk ikke prøvd skikkelig hvor mye EDL (hvis det er det) egentlig begrenset.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet Februar 27, 2011 Nei, motoren ble ikke "bremset", det opplever jeg aldri når jeg bare har skrudd av ASR heller, er jo den som "bremser" motoren. Var mer ABS-lyder ja. EDL, jobber den også med å bremse hjul som spinner ja.. Kanskje det var det.. Følte uansett jeg kunne leke mye mer og fikk ikke prøvd skikkelig hvor mye EDL (hvis det er det) egentlig begrenset.. Akkurat det samme har jeg på min om jeg prøver å spinne at den hakker å bremser hjulene . det er EDL som jobber da jeg heldigvis ikke har ASR eller ESP på bilen min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet Februar 27, 2011 EDL kan man merke i lavere hastighetet, når det er 11kmt+ hastighetsforskjell på hjul på samme aksel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...