Er det mulig å slå av ESP på nyere VW/Audi?

Anbefalte innlegg

EDL kan man merke i lavere hastighetet, når det er 11kmt+ hastighetsforskjell på hjul på samme aksel.

 

hva legger du i lav hastighet?

 

er det ikke opp til 80 km/t EDL virker på Quattro?

og opp til 40 km/t om jeg ikke tar feil på fwd?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det under 80kmt på quattro og under 40kmt på fwd. Man merker svært lite til dette på feks isbane, da man veldig ofte har over 80kmt på hjula, i allefall på de banene jeg har kjørt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min A3 Quattro så er både ASR og ESP av når jeg trykker på esp off knappen, og den forblir av også :D Funker fint å ligge breit med, men opplevde i vinter at bilen sa "ESP FAULT - See owners manual" når jeg lekte også fikk jeg ikke skrudd på esp igjen, eneste som funka da var å kjøre rett frem også bremse hardt ned til stopp, da forsvant feilmelding i displayet og esp'en funka igjen, vært borti dette før stian? Har sjekket feilkoder med vag-com men den sier ingenting.. Når jeg starter bilen nå så lyser esp fault greia i sånn 0,1sec før det kommer opp radiokanal i fis, men alt funker som det skal da..

 

Sjekket litt opp i denne. Fabrikken kjenner til dette på A3 8P, og det er kun en selvtest av ESP systemet når bilen startes som gjennomgås. Dette er ikke en feil. Normalt sett ser man ikke esp fault meld, men om bilen starter litt tungt, eller man er treg med å vri nøkkelen så vil man få opp dette i et kort øyeblikk ved start:)

Konklusjon. Bil OK.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket litt opp i denne. Fabrikken kjenner til dette på A3 8P, og det er kun en selvtest av ESP systemet når bilen startes som gjennomgås. Dette er ikke en feil. Normalt sett ser man ikke esp fault meld, men om bilen starter litt tungt, eller man er treg med å vri nøkkelen så vil man få opp dette i et kort øyeblikk ved start:)

Konklusjon. Bil OK.

 

Wow, takk for at du sjekka :D Greit å vite :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wow, takk for at du sjekka :D Greit å vite :)

 

Bare hyggelig det:) Drive safe;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.