Anbefalte innlegg

Vet dette har vært oppe i en tråd før men finner den ikke igjen.:confused:

 

Hva står det i papirene til Biltilsynet når det gjelder godkjenning av felger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet dette har vært oppe i en tråd før men finner den ikke igjen.:confused:

 

Hva står det i papirene til Biltilsynet når det gjelder godkjenning av felger.

 

 

Veit ikke om BT har noe spesielle papirer på dette.. Men når jeg var og skulle godkjenne noen felger i sommer måtte jeg ha papirer fra der felga var kjøpt som beviste at DEN type felg passet på DEN type bil.. Når det var ordnet måtte han jekke opp bilen for å se på klaring å greier.. Og han var NØYE... : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du sier klaring, mener du da klaring til fjærbein/dempere eller skjermkant.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du sier klaring, mener du da klaring til fjærbein/dempere eller skjermkant.

 

På en tidligere bil fikk jeg godkjent 8 x 18 uten problem. De måtte bare skrive

lavere nyttelast enn det som stod i vognkortet.

 

 

Ja det jeg mente ja.. Men er STOR forskjell fra biltilsyn til biltilsyn... Det enkleste er vel kanskje å dra opp dit å få klarhet i hva som må til... Er vanskelig å sitte her og fortelle om hva som må til på biltilsynet her hvor jeg (desverre) bor når det er lettere andre steder... Det var 8*18 på en golf4 jeg klundra med...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg fikk godkjentr 19" på A6`en så spurte de ikke etter noe paprirer på felgene, det eneste de sjekket var innpresset og at de ikke subbet inni noen steder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva var bredden og ET på 19" felgene du fikk godkjent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg husker desverre ikke ET ,men det var 8x19" med 235/35-19 felgene var de RS6 kopiene Sharif selger

 

800c.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi, pent bilde!! : ja :

 

Jeg ble stoppet av tilsynet i teknisk med mine 18" asa felger. Hadde ikke papir på de. Tilsynet sjekket at de ikke stakk utenfor skjermkantene, og jeg fikk kjøre videre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde 9.5 x 19" bak med 275/30 og fikk ikke noe mangler på det når jeg ble stoppet...

men var jo bare en rutinekontroll men de så på dekkene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg blei stoppet av politiet her eg bur og dei ville sjå vognkort når dei stoppa meg.. i vognkortet står det 185/65/15 og eg kjører med 9*19 med 235/35 og da sa bare politiet.. ja det stemmer det i forhold til vognkortet.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.