Anbefalte innlegg

Jeg har et lite hjemme nettverk. Dvs at jeg bruker en switch til å få en bærbare ut på internett. Via en stasjonær maskin.

 

Etter at jeg har byttet stasjonær pc har jeg ikke klart å få dette til å fungere igjen. Så det jeg lurer på, er det en vennlig sjel her i lokallaget som er dyktig på hidden/nettverk som kunne komme hjem til meg, og sett på dette? Jeg blir rimelig forbanna og sprø nå! Holdt på i 3 uker, og nå gir jeg opp.......

 

Hadde vært utrolig snilt om noen orket????? Bor i Sandefjord.

 

Leif Egil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Tror ikke du er den eneste som sliter med hidden-trøbel.

Kan desverre ikke komme hjem til deg, da dette blir litt langt unna.

Kan jo forsøke med noen tips her istede.

Kommer du opp på nettet med maskina? Er problemet at du ikke får kontakt maskinene imellom?

 

- Sjekk at netverkskortet er rett satt i, og at driveren er rett installert.

- Sjekk kabel/switch (Som du sikkert har gjort)

- Sjekk at begge maskinene er koblet opp imot samme arbeidsgruppe

 

Hvilken Win kjører du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...og ikke minst at begge maskinene er på samme nettverk. Tenker da på ip-adresse og subnet.

 

IP-adressene kan f.eks. være:

192.168.1.1

192.168.1.2

192.168.1.3

osv...osv...

 

Subnet alle maskiner:

255.255.255.0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer på nett med den stasjonære ja.. Ingen problem...

 

Problemet er som følgenede: den bærebare får ikke kontakt den stasjonære via switchen.

 

Alle IP adresser er riktige. Har prøvd å plinge. Men det skjer ikke noe. Null pling.

 

Det er så rart at det plutselig skulle slutte å virke pga bytte av maskin. For bruker samme nettverkskort som i den andre, samme innstillinger, samme harddisk til og med!

 

Bærbare kjører win xp

Stasjonær kjører win 2000

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil det kanskje funke om jeg skaffer meg trådløst router og nettverkskort?????

 

Og drite i alt som heter swicth og alt det der....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil det kanskje funke om jeg skaffer meg trådløst router og nettverkskort?????

 

Og drite i alt som heter swicth og alt det der....

Kort og brutalt, det funker som snørr og barter. Nettverkskortet i min bærbare røyk og da jeg sjekket pris på nytt kostet det i overkant av 800 kroner. Jeg hadde fra før et trådløst pcmcia kort som jeg bruker på jobb og til den stasjonære har jeg en usb dongle. Trengte egentlig bare routeren for å få det til og virke. 595 på klas olson ( joda, det skrives slik:D) plugge i kontaktene og tut og kjør, alt på nett. Det kuleste er at jeg plutselig kan bruke den håndholte til annet enn å skrive notater på. Den har innebygget wlan og i går kunne jeg for første gang stå ute å røyke mens jeg leste innlegg på forumet: ja : Er litt sur på oppløsninga da så jeg håper en som kan sånt lager en innstilling for pda skjermer snart : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel å anbefale, ja! For da kan du dele internett til enda flere pcer via den originale switchen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har betongvegg inn til naboen.. Så han får ikke noe nett av meg :D

 

Men da går jeg for trådløst, så slipper jeg dette kabelvirvaret mellom stua og resten av leiligheten....

 

Noen som har til salgs da? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skjedde det og.................... Den stasjonære hidden'n krasja.... Alt er lost... Går ikke å innstallere win xp på nytt en gang da det er noe feil på cd'n.

 

Makan. Får heller kjøpe meg en ny skikkelig hidden etter jul. Takk for alle innspill ang nettverket! Kommer vel til nytte når jeg skal prøve å sette opp nytt nettverk med ny hidden.

 

Ha en god kveld.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.