Invitasjon til Luksussedan challenge Rudskogen 18 april.

Anbefalte innlegg

Vi har fått en henvendelse fra Bård Risan som skriver følgende:

 

Hei audi frelste.....

 

Jeg er en kar fra Bærum med svakhet for mange merker og bruker derfor forumet til å spørre om noe....

 

Saken er at jeg skriver endel på et bilforum som heter forum.lazzaroni . Mesteparten av dette forumet er veldig glad i Italienske biler (endel er desverre HELT blindet av de ) og til stadighet diskuteres

det tidvis ganske heftig om verden vs Italienske biler her .

 

Det hevdes til stadighet fra den Italienske "leiren" at deres biler er overlegne

alle andretilsvarende biler når det kommer til kjøreegenskaper .

 

Det er her jeg trenger hjelp fra audi leiren !

 

 

I forbindelse med en diskusjon om mercedes e klasse w-124 på vårt forum http://forum.lazzaroni.no/viewtopic.php?t=679&postdays=0&postorder=asc&start=30

slenger jeg ut at en Mercedes w 124 lett holder følge med en Alfa 164 på rudskogen , dette skaper en ganske heftig debatt og vi planlegger faktisk å gjennomføre denne "duellen " på Rudskogen 18 April 2009 . Med ett fikk jeg da ideen om å utvide duellen med et par biler til med lignende vekt /hk forhold som 300e og Alfa 164 v6 har.(lancia Thema turbo og Bmw 535 i og Mercedes 300e skal også delta )

 

Det er da dere kan hjelpe å forsvare audi ære med å finne en orginal 100/200 turbo quattro (84-91)eller en s4 turbo ,kanskje en 100 2,8 v6 er mer riktig mot konkurentene!? ) med manuell gearkasse og en fører som er villig til å være med på denne morsomme duellen. Bilen bør være så orginal som mulig (vet dette kanskje er en utfordring ) og føreren bør ha litt/mye baneerfaring.

Som en ekstra godbit kan jeg opplyse at det ikke helt ukjente bladet autofil skal lage en reportasje fra dette evenemanget :) så dette tror jeg blir ganske så artig for både eier av bilene og oss som ser på/leser dette.

 

Håper dere kan hjelpe meg her , gøy å forsvare sitt eget merke i en slik bataje....!

 

Kontaktinfo :

 

Mail : bardrisan@hotmail.com

Mobil : 97766441 helt ok med sms

Styret stiller ikke med noen bil på vegne av klubben her, men det hadde vært moro om noen av medlemmene hadde hatt anledning til å stille opp.

Ta kontakt direkte med Bård om dere føler dere kallet.

 

Link til tråd med mer informasjon : http://forum.lazzaroni.no/viewtopic.php?t=2581

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En 200 20v i så nær som mulig originalstand hadde vært helt perfekt til dette! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette skal iallfall jeg få med meg, en kompis som er pilot på Alfa 164 V6er´n.

En 200 TQ 20v hadde vært stas å hatt med her ja ! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og det må jo finnes en omtrent original 200 20v på Østlandet som kunne vært med på dette her.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig det kommer en 200 å stiller, han skulle tenke litt på det:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en i Asker/Bærum som har en veldig orginal og pen 200 20v.. Stod påtreffet i Sept med showskiltet "garasjen"...

HAdde min gått tror jeg den hadde vært litt kvalifisert.... hmen men :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg 2 200'er men begge er jo avanter så det er vel ikke helt passende. Bor 15min fra rudskogen. Så jeg stiller ihvertfal opp for å se på :D

 

Og ene står jo i deler :P Den andre (10v'en) står jo med skilt og starter og går, men den blir nok hentet å kjørt 120 mil oppover i norge til helgen. Så da står jeg jo bare med en 20v uten motor girkasse og understell :P Men sponser noen ny motor og girkasse, så kan jeg skru den sammen før den datoen å stille jeg! :P Så kan det velges om jeg skal ha stivhetsjusterbart understell eller ikke :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en i Asker/Bærum som har en veldig orginal og pen 200 20v.. Stod påtreffet i Sept med showskiltet "garasjen"...

HAdde min gått tror jeg den hadde vært litt kvalifisert.... hmen men :P

 

han er ikke ifra asker, han er ifra moss;) jobber i gatebil han, sikkert derfor du har sett han i asker, og er han jeg har snakket med;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk mail fra Bård Risan igår og de har enda ikke fått noen Audi til å stille opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

han er ikke ifra asker, han er ifra moss;) jobber i gatebil han, sikkert derfor du har sett han i asker, og er han jeg har snakket med;)

 

Åh hehe.. Tok litt feil da gitt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle jeg stilt opp der for å se på ville jeg ikke satset på å ta med for mange Audi-effekter... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok bmwen som stikker av med seier her..!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok bmwen som stikker av med seier her..!

 

Godt det ikke bare er meg som satt og tenkte det når jeg leste første posten. Hvis fører av 535'n har ett snev av fører kunnskaper så vil dette bli en lett seier for BMW. Mest HK. Mest NM. Best vektfordeling. Best banekjørings egenskaper i bilen. Skal være ganske loka i hue han sjaføren hvis han ikke vinner dette:p

 

EDIT:

BMW'n er raskest ut av start.

BMW'n ligger best i svingen.

BMW'n har høyest hastighet ut av svingene og over langstrekkene.

Alfa'n har senest nedbremsing.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

..og Audien kommer seg raskest på banen igjen om han kjører ut

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men se nå til å skuffe frem en tilnærmet original 200 20v eller S4/S6 til dette her! ;) Hadde det ikke vært for at bilen min er shabby med dårlige coiler og jeg er alt for dårlig til å kjøre skulle jeg stilt opp selv.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En 200 20V må da være ypperlig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt det ikke bare er meg som satt og tenkte det når jeg leste første posten. Hvis fører av 535'n har ett snev av fører kunnskaper så vil dette bli en lett seier for BMW. Mest HK. Mest NM. Best vektfordeling. Best banekjørings egenskaper i bilen. Skal være ganske loka i hue han sjaføren hvis han ikke vinner dette:p

 

EDIT:

BMW'n er raskest ut av start.

BMW'n ligger best i svingen.

BMW'n har høyest hastighet ut av svingene og over langstrekkene.

Alfa'n har senest nedbremsing.

 

Eg har jo sjølv ein 535ia 89modell, men med automatgir. Har ikkje så god kjennskap til Alfaen og Lancia, men ser utifrå spesifikasjonene at ein 535i med manuell er eit lite sekund raskare 0-100.

Bmwen har mest hk/nm, men den er også ein del tyngre. Spørs korleis Alfaen og Lanciaen er på bane, men som du seier, det er nok sjåføren som avgjer dette her. Bmwen har jo ganske bra vektfordeling + at den har sportslige køyreegenskapa, så eg er rimelig sikker på at den vinner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja som jeg skrev så vil nok Alfa'n ha senest nedbremsing pga lavest vekt. Men det er nok det eneste stedet den kan stjele noen meter på BMW'n også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må jo gå ann å få hosta opp en bil til detta her..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er resultatene, sitert fra Lazzeroni-forumet:

rekkefølgen ble ihvertfall:

 

1.Alfa

2.BMW

3.Mercedes

DNF Lancia

DNS Saab

 

Hr. 518 har vel rundetidene..

Synd at Lanciaen takket for seg, for det ble satset friskt! Smile

 

Ca. tider:

Mine tider var:

 

Runde 1: 1:15,4 (hadde fortsatt kalde dekk og fikk en KJEMPESLADD i deposvingen).

Runde 2: 1:14,8

Runde 3: 1:14,8

 

Raskeste runde på BMW'en var 1:16,9

De andre husker jeg ikke, men mercedesen var iallefall på 1:17 ett eller annet.

 

Tviler på at en original 200 hadde holdt følge, for dette er bra tider med en original bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den eneste originale bilen var mercedesen da. Alfa'n hadde blandt anna større dyser og chip.

 

Var på nippet til at jeg deltok med 80 2.8 quattro'n siden saaben ikke hadde møtt opp, men tror nok ikke den hadde klart å hevde seg i det selskapet der. Undermotorisert til de grader. Pluss.. Jeg ville ikke ha bildet av en skabbete bil i Autofil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var jo hele poenget ødelagt med en gang da. Hvis Alfaen hadde dyset opp og chippet bilen. Da er det jo plutselig ikke org biler som møtes lenger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var jo hele poenget ødelagt med en gang da. Hvis Alfaen hadde dyset opp og chippet bilen. Da er det jo plutselig ikke org biler som møtes lenger.

 

Det var litt av grunnen til at jeg ikke ville stille med 2.8'n. Vet ikke hvor mye det skulle være i Alfaen, men det var prat på ca 230 i bmw'n.

 

Utgangspunktet var at bilene skulle være originale, men det hadde visst kommet fram litt sånn etterhvert at det var tukla med litt på de fleste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den eneste originale bilen var mercedesen da. Alfa'n hadde blandt anna større dyser og chip.

 

Var på nippet til at jeg deltok med 80 2.8 quattro'n siden saaben ikke hadde møtt opp, men tror nok ikke den hadde klart å hevde seg i det selskapet der. Undermotorisert til de grader. Pluss.. Jeg ville ikke ha bildet av en skabbete bil i Autofil.

 

Hallo, jeg er kamerat av eieren med Alfa 164.

 

Er jo ikke trimmet akuratt, men grunnen til andre dyser er at de gamle gikk i stykker.

Og chip er heller ei tilpasset de nye dysene, så er nok ikke så mye mer en standard tenker jeg. :)

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.