Anbefalte innlegg

Har enda ikke klart å fått det ut av hodet mitt!!! Om det vil gå med 10 toms felg bak på min Audi S4 (C4) En kompis av meg hadde jo 10x19 felg bak på sin Audi 200 20v,den felgen hadde ET 30. Det meste jeg har sett på en C4 på bilde er 9,5x18.Er det noen som har sett bilder av S4 (enten Avant eller Sedan) med 10 toms felger bak ??? EDIT: Han hadde 10x19 toms felg bak med 265/30-19 dekk på med ET 30 og uten å valse noe som helst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

MTM'en til Jørn Amundsen har noen sykt fete såler bak, men å kalle den original i hjulbuene ville vel være å ta for hardt i.....

 

J

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pål hvis det ikke er plass nokk skal vi altid klare å skape plass. fikk da plass til 8.5*17 et13 på golfen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jonus har jo 9,5x18 bak, hør med han om det er plass til litt mer:

 

20041127114557_IMAG0014.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jonus har jo 9,5x18 bak, hør med han om det er plass til litt mer:

 

20041127114557_IMAG0014.JPG

Da har jeg ringt frøken Reinertsen så får vi se hva han sier om innpresset. Han var ikke sikker så han måtte sjekke det opp. Er skikkelig sugen på en 8,5 og 10 toms kombinasjon :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pål hvis det ikke er plass nokk skal vi altid klare å skape plass. fikk da plass til 8.5*17 et13 på golfen
Har du valse tilgjengelig da ?? Mulig det må valses litt......time will show.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

MTM'en til Jørn Amundsen har noen sykt fete såler bak, men å kalle den original i hjulbuene ville vel være å ta for hardt i.....

 

J

Hrrmmfff.........11,5x18 tror jeg det var han hadde. Med 315 dekk eller hva det var ???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare å ringe så skal valsen være levert ganske kjappt etter på det pål

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay det Gunnar!! :) Men hva slags dekk må det bli bak når jeg skal ha 225/40-18 foran ?? Blir 265/35 det som er nærmest ?? Eller finnes det andre dimensjoner som er mere lik i rulleomkrets ??? Bør vel ikke være altfor mye i og med at det er quattro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ut ved hjelp dekk-kalkulator at 255/40-18 og 255/35-18 er det som blir mest likt. 225 dekket har rulleomkrets på 2001,8 mm og 255 dekket har 1997,1 mm. Det burde vel gå bra skulle jeg tro :)

 

Dekk-kalkulatoren finner du her

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har dette bildet liggende på hidden`n, men jeg husker ikke hvor jeg fant det. Jeg er rimerlig sikker på at det var 10x18 bak på denne:

 

wernerc4.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmmm.......det er iallfall Aez felger!! Forske litt på dimensjoner og innpress tenker jeg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser ut som hjulbuen har fått en omgang med verktøy

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som hjulbuen er massert litt ja. Men tviler på den felgen der er 10 tommer bred,ser ut som dekket er strekt på. Kankskje 9,5x18 eller noe slikt ?? Den Aez felgen der er jo såklart ikke på Aez sin hjemmeside,sikkert gått ut av prod eller noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

AEZ Radon ble ihvertfall levert i 10x18, men om den på bildet er det for det vet jeg desverre ikke :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syns det ser ut som om den bilen har 18" foran og 17" bak. Det er nok perspektivet i bildet som gjør det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syns det ser ut som om den bilen har 18" foran og 17" bak. Det er nok perspektivet i bildet som gjør det.
Da må han forsket noe voldsomt på dekk-dimensjoner for å få riktig rulleomkrets !!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må han forsket noe voldsomt på dekk-dimensjoner for å få riktig rulleomkrets !!!

 

Det er ikke nødvendig på en fwd 100! Se en gang til på bildet, den har H4-lamper, ikke linsene som S4 har : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke nødvendig på en fwd 100! Se en gang til på bildet, den har H4-lamper, ikke linsene som S4 har : smil :
Uff..... :o Det er jo ikke S4 som jeg trodde. Brydde meg mest om bakfelgene jeg hehe. Kanskje jeg bare må ta meg en tur å prøve på en av felgene som Helge Vadseth hadde på sin 200 20v. Den er jo 10x19 ET30 med 265/30 dekk. Gikk på uten å valse det.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har drevet å snoket litt på et rimelig svært Tysk Audi-forum hvor jeg postet et spørsmål om 10x18 bake på C4. Og joda......var til og med en tulling som hadde Bmw E 46 M3 felger i 9,5x19 med ET 13 bake på sin S6 avant. Men han måtte valse litt,men ikke så mye faktisk. Har sendt PM til en kar som visstnok har 10x18 bake på sin S4. Så det spøker for 8,5x18 bake nå hehe. Blir vel 10x18 bak etter jeg har sett selv hvor mye rart som går på hvis man vil :D Bilde av S6 avant med M3 felg........ETTER valsing

S6-e46m3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har no 9x18 , fabrikksenking og god plass. Kjør på du Pål (men ikke skyld på meg)

Med 225/40 er dekket akkurat innenfor det lovlige, sliter sikkert litt hvis du skal ha større dim.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har no 9x18 , fabrikksenking og god plass. Kjør på du Pål (men ikke skyld på meg)

Med 225/40 er dekket akkurat innenfor det lovlige, sliter sikkert litt hvis du skal ha større dim.

Jeg må nok på med 255/35-18 dekk skal det bli bra. 225/40 dekk på 10 toms felg tror jeg blir litt vel voldsomt...... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du er pyse pål hvis du ikke går for 10*18....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har drevet å snoket litt på et rimelig svært Tysk Audi-forum hvor jeg postet et spørsmål om 10x18 bake på C4. Og joda......var til og med en tulling som hadde Bmw E 46 M3 felger i 9,5x19 med ET 13 bake på sin S6 avant. Men han måtte valse litt,men ikke så mye faktisk. Har sendt PM til en kar som visstnok har 10x18 bake på sin S4. Så det spøker for 8,5x18 bake nå hehe. Blir vel 10x18 bak etter jeg har sett selv hvor mye rart som går på hvis man vil :D Bilde av S6 avant med M3 felg........ETTER valsing

 

Syns det var tøft med M3 felg jeg faktisk

: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.