Anbefalte innlegg

du er pyse pål hvis du ikke går for 10*18....
Hehe fikk akkurat bilde med en kar som har RH Technic felga i 8,5x18 og 10x18 UTEN å valse!!!! Innpress på 40 bak,han skreiv det va plass til enda mere bake så litt mindre innpress går nok bra meinte han på. Så da blir det 10x18 bake på "Sleden" : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns det var tøft med M3 felg jeg faktisk

: ja :

Jammen det er jo Bmw-felg...... : bh : hehe......Hver sin smak sier bare jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite bilde fra siden av Mathias sin S6+ avant..........skulle ikke tro det var en 10x18 felg bak på den bilen. De felgene bake har ET 40......var plass til mere sa han ;)

Mathias-s6-seite-resize.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her et bilde bakfra.........255/35-18 dekk på 10 toms felg.

Mathias-S6-hinten-resize.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne aldri tenkt meg BMW felger selv, men det så bra ut syns jeg:)

Tøff tråd detta, mange fine bilder. Trengs da jeg syns det er lite C4 med tøffe felger : ja :

Ser frem til å se bilen din med nye felger!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne aldri tenkt meg BMW felger selv, men det så bra ut syns jeg:)

Tøff tråd detta, mange fine bilder. Trengs da jeg syns det er lite C4 med tøffe felger : ja :

Ser frem til å se bilen din med nye felger!

Har vært litt skeptisk til å bestille såpass store bakfelger pga mulig plassmangel men når jeg fikk den mailen med Mathias stusser jeg ikke. Det BLIR 10 toms bake på "Sleden" til våren. Har jo adapter-spacere og orginale Porsche-hjulmuttrer liggende klar. : ja : Er også enig med deg i at det finnes altfor lite C4`er med tøffe felger. Iallfall i Norge.........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres meget bra ut pål... lurer på om jeg må sveise på runde hjul hus på 200 så jeg og får plass til breie hjul.. ser ti bedre ut og

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Porsche turbo felger du skulle ha på bilen din?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Porsche turbo felger du skulle ha på bilen din?
Jepp !!! Har hatt lyst på Porsche felger siden jeg hadde Jettaen min.....og det er en 4 år siden jeg solgte den. Men den ble det Tysk stuk på med 8x14 felger på. Audien ble det meget vanskelig med Porsche hjul pga 4-108 boltsirkel vanskeliggjorde adapter. Men på S4en går det fint. Skal kjøpe den Porsche-felg typen med vridde eiker. Mulig det blir noen andre også,vi får se hva som dukker opp på Ebay fremover :D Har tilbud om noen ORIGINALE GT3 felger men synes ikke de var så tøffe egentlig. Her er iallfall et bilde av den felgen jeg vurderer, RH AH Turbo.

RH_AH_turbo.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på om det ikke var et38 jeg hadde. dette er vel det beste bildet jeg ha som viser forholdet felgkant/skjerm. Men uansett blir det jo en tomme for lite.

Blir sikkert stilig meg porsche felger, kan ikke huske å ha sett det før.

s4_side_paa_bil_bakfra_Medium.jpg

christian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har streifa meg med de felgene selv. Får du ikke kopi felger i 5-112 da?

KOmmer til å kjøre helt orginalt utseende en stund, skal ha alt strøkent før jeg begynner å modde noe som helst:)

Blir tøft med sånne felger : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har streifa meg med de felgene selv. Får du ikke kopi felger i 5-112 da?

KOmmer til å kjøre helt orginalt utseende en stund, skal ha alt strøkent før jeg begynner å modde noe som helst:)

Blir tøft med sånne felger : ja :

Har sikla på Porsche-felg på bil i mange år jeg nå!!! Såklart får du "kopi-felger" med 5-112 men de er kun i kjedelige dimensjoner. Skal du ha litt "moro" dimensjon må du over på Porsche-boltsirkel. Da er utvalget STRAKS mye større. Fant et sett med orginale Speedline magnesium-felger fra en Porsche 964 RS (Clubsport tror jeg??) Stod at nypris var nesten 11 tusen Euro. Var råtøffe felger men startprisen var på 3000 Euro. En liten tøff detalj var at på felgkanten stod det innpreget/gravert "Speedline made for Porsche".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

8,5 & 10x18 med 5x112 til salgs her tror det er de RH felgene som er bilde av lenger oppe!

Er foresten 99% sikker at jeg nylig såg 2 stk org Porsche i 10x18 til salgs, men husker ikke hvor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte foresten en S4 meed 8,5 og 10x17 skrudde RH her i byen for "mange" år siden, var steintøft det også... Jeg ville nok absolutt gått for enten 10x17 eller 18 dersom jeg skulle hatt en slik bil igjen, 19" synes jeg ikke passer C4 så veldig godt.. Har foresten 8,5 og 10x17" OZ Futura (delvis demontert) liggende i kjelleren med 5x130 dersom du er interesert :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal ha enten RH Ah Turbo eller tilsvarende Porsche org. felger. Finnes jo mye flott (og dyrt) i 5-130. Men jeg må jo ha minimum 54 innpress eller mere på bakfelgen skal det gå på. Mathias med med S6+ mente på at skulle gå fint med 32 innpress bak. Han har ET40 på sin og det var plass til mere skrev han i mailen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var artig å følge disse innleggene... Jeg har en Audi A6 på grønne skilter selv... 1997 mod. Det er også en slik C4, tror jeg. Ble laget fra 94 - 97.

Slike felger burde vel passe på den også ?? Hvis man ser litt bort fra hva som er lovlig, da.

Hvordan virker disse "overgangene" som er nødvendig for å få annen boltsirkel ? Gjør ikke de at felgen kommer "lenger ut"?

( Skulle jo tro at en 10" bred felg kom langt nok ut i utgangspunktet ?? )

Hva koster slike "spacer- overganger" ?

Hva er typenr. / betegnelse på slike overganger til min bil ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var artig å følge disse innleggene... Jeg har en Audi A6 på grønne skilter selv... 1997 mod. Det er også en slik C4, tror jeg. Ble laget fra 94 - 97.

Slike felger burde vel passe på den også ?? Hvis man ser litt bort fra hva som er lovlig, da.

Hvordan virker disse "overgangene" som er nødvendig for å få annen boltsirkel ? Gjør ikke de at felgen kommer "lenger ut"?

( Skulle jo tro at en 10" bred felg kom langt nok ut i utgangspunktet ?? )

Hva koster slike "spacer- overganger" ?

Hva er typenr. / betegnelse på slike overganger til min bil ??

Det som er med Porsche-felger er at de har så høyt innpress originalt,en 8,5 toms felg kan gjerne ha så mye som innpress som 60. Det gjør at en adapter-spacer passer fint imellom og man får et litt mere Audi-vennlig innpress. Det er egentlig bare en spacer med to boltsirkler på,Audihull og gjengede hull for Porsche-boltsirkelen. Slike adaptere må egentlig kjøpes til hva slags felger man skal ha på bilen. For eks jeg kjøpte 22 mm tykke adaptere. Så hvis jeg kjøper en felg med for eks ET 54 så blir ET på bilen med adapter på ET 32. Trekk ifra spacer-tykkelsen fra innpresset på felgen du skal ha på. Slike adaptere varierer litt i pris men koster alt fra 1500 kroner for et sett med to stykker...........å man trenger jo fire til en bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På mine Porsche hjul er det ET 52 på 8,5*18, og overgang, ikke såå billig : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm... akkurat..

Hvis man ser mørkt på å kjøre på 35 profil, som du snakket om, så kan man jo bare bestille litt tykkere Spacere ?? Man får jo da "fyllt ut" også med

8,5" bred felg ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På mine Porsche hjul er det ET 52 på 8,5*18, og overgang, ikke såå billig : rolleyes
Jeg ga knappe 2000 kroner for mine 4 adapter-spacere. Laget i stål og galvanisert og gul-kromatisert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ga knappe 2000 kroner for mine 4 adapter-spacere. Laget i stål og galvanisert og gul-kromatisert.

Men hvis jeg skulle ha satt på 8,5" x 18" bak, med spacere, og hvis felgen har en offset på 52...

Hvor tykke spacere bør jeg velge for at det skal bli pent ?

Noe liknende til den bilen til en herre ved navn Mathias... ??

Litt dumt / vanskelig spørsmål kanskje..... men likevel...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvis jeg skulle ha satt på 8,5" x 18" bak, med spacere, og hvis felgen har en offset på 52...

Hvor tykke spacere bør jeg velge for at det skal bli pent ?

Noe liknende til den bilen til en herre ved navn Mathias... ??

Litt dumt / vanskelig spørsmål kanskje..... men likevel...

Hvis du skal ha 8,5x18 foran og bak ville jeg gått for rundt ET 30. Dvs at spacern må være sånn cirka 22 mm (jeg har 22 mm spacere)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er et bilde av spacerne mine.........der det er konisk hull er der hvor du fester spacern på navet. Der det er gjenger er den boltsirkelen du fester Porsche-felgene i.

adapt1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med så pene spacere er det synd de kommer bak felgen : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.