Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Vet ikke om dette er helt i henhold til regelverket i klubben, men prøver meg for det om.

 

I og med at vi på Helgeland ikke er største delen av Avd. Nord så tenkte jeg kanskje høre om interessen for ett lite Helgelandstreff for oss medlemmer litt lengre sør i fylket.

 

Hadde det ikke vært kjekt med en form for "gadering" en gang ila våren/sommeren. Vet at mange kombinerer dette med ACR og sommertreffet der, men dette er jo noe som man må kunne klare å få til en gang eller to ila året også?

 

Vet at i Agder, da jeg var der, så møttes vi første Onsdag i vær måned. Vekselsvis i Grimstad og Kristiansand. Burde vell kunne klart å få til noe slikt hos oss og. Kanskje ikke akkurat vær mnd, da vi nå er en litt mindre "gjeng" på Helgeland.

 

Tror dette kunne vært ett OK tiltak for først og fremst å bli kjent med resten av gjengen som er i klubben og for å evt. rekrutere flere medlemmer da jeg vet at det går en del flotte VAG, ihvertfall i Mosjøen, men ikke aner om de er medlemmer eller ikke.

 

Om dette blir en sukse eller fiasko vil jo vise seg. Men hadde vi klart å først satt dette igang tror jeg vi kunne hatt mye positiv nytte ut av det.

 

Jeg kan gjerne vere en pådragsyter for å få dette til å fungere, men ikke alene og jeg ser helst at folk fra resten av Helgeland slenger inn sine synspunkter på dette. Dere i Bodø og omegn får evt. komme med innspill dere og, men håper dere ser litt "problemet" og grunnen til at jeg ønsker dette?!

 

Synspunkter anyone? Har dette kanskje vært prøvd før?

 

MVH

Thor Arne Lysfjord!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lykke til :)

Her i Tromsø har vi treff hver 14.dag, så dere burde vel klare en gang i mnd om ikke annen hver mnd..

Godt tiltak Thor Arne :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her var det fryktelig dårlig respons.

 

Mulig at det ikke er mange klubbmedlemmer som er fra Helgeland på forumet!?

Kanskje få flytta denne tråden inn på Nordland avd? Ligger litt gjemt slik den ligger nå kanskje!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er med på treff jeg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det hadde vært morro å fått treffe litt flere av de som holder til i området.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gøy å se at flere ønsker å fylle ut litt av sin fritid til å kunne møte likesinnede personer med samme interessen :)

Foreløpig er jeg ikke akkurat veldig imponert over responsen her inne, men får håp at det kanskje snur etterhvert utover Våren/sommeren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bumper denne jeg. synd det er så langt å dra sørover på treff. sitter smått å leser tråder om treff her og der på sør og østlandet og det ser forferdelig morro ut:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, helt enig, Kent Inge.

 

Jeg har selv bodd i Kristiansand i mange år og var medlem av Agder Lokallag i over 4 år og kan skrive under på at vi hadde mange hyggelige lokallagstreff. Ble en fast gjeng med stadig flere medlemmer og flere biler.

Der var det fra Veldig nytt, til veldig gammelt og rullende prosjekter som stilte opp. Det var ikke det helst store fokuset på "jeg har nyere, finere og bedre bil enn deg" faktoren.

Det viktigste og det jeg savner aller mest med disse treffene var/er det å sitte å ta en kopp kaffe på en cafè, pizza, øl kvelder eller en lap top med prosjektor og bilfilmer ++

Som jeg har nevnt tidligere i tråden så møttes vi første Onsdagen i vær mnd. var akkurat nok for min del det.

 

Men jeg har vært i kontakt med en kar som er like keen som meg på å få til noe i Mosjøen for Helgeland, men vi mangler liksom interessen hos folk. Vi snakket bare løst om å prøve å få til ett "felles treff" for alle kjøretøyer og merker.

På den måten kan kanskje vi som er en del av den rette klubben og innehavere av det vi mener betyr noe ;) "møtes" på en sånn måte at det kanskje kan føre dit henn at vi kan få lufta ideene om ett "Helgeland Lokallagstreff".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen her som skal på vacn @ ACR?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Absolutt! :) Vi kommer nok ei fin rekka nordfra!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

flott! da kan det jo bli grobunn for flere treff i nord. bare en uke igjenn til første banetreffet jeg skal på i år (rana gatebilklubb har treff 1juni)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal på VACN @ ACR ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel å regne som fast inventar på ACR de helgene som det er sommertreff eller treff i regi av andre bilklubber av interesse. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ontopic:

Kjempebra initiativ! Og klart man skal være med om det faktisk realiseres, og ikke daue ut her på forumet.

Som trådstarter nevnte, så er det nokk av kjekke VAG som går her i byen. Men slettes ikke sikkert alle er klar over VACN eller initiativet her på forumet. (Har selv oversett dette innlegget til det var bragt opp i kjekk bilsnakk i helga som var ;) )

 

Hvor mange personer trenger vise interesse før man evt. får til noe?

Er rart hvor fort ting kan balle på seg bare første "treffet" blir avholdt og ryktene får fart på seg ;)

 

 

Offtopic:

VACN@ACR er en selvfølge så lenge jobb ikke klusser det til...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo sikkert begynne i det små. får man med 20 eller mer begynner det jo å bli greit?

er jo en del biler her i mosjøen med klubbmerker, men hvor mange som er aktive medlemmer vet jeg ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke verre enn at vi anytagelig burde prøve å "reklamere" litt for klubben her i byen. Annonsere til venner og bekjente at det skal/ønskes å dra i gang ett lite treff eller noe.?!

 

Trodde aldri jeg skulle si dette, men hva med facebook (tryneboka), Nettby etc. slike sider hvor man har kontakt med folk? Er jo verdt ett forsøk om ikke annet?

 

20 personer eller biler? Det får evt bli ett hovedmål for oss i Helgeland inntil miljøet i området blir bedre kjent uansett om det er 20 biler eller 20 mennesker.

 

Skal vi satse på å treffes noen stk i Mosjøen bør vi ha tilgang til parkeringsmuligheter for noen biler, kaffe / mat for de som ønsker det osv. Vet at i Agder startet de med 3-5 biler eller noe slikt åsså tok det seg etterhvert bare mer og mer opp :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkte 20 biler jeg. skulle gå bra viss vi får med noen fra rana og alstahaug og brønnøy. men vi kan jo prøve å dra igang noe lokalt bare for diskutere videre utvikling av dette å selfølgelig for å glo litt på andres biler:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

20 biler på et slikt første treff er vell å håpe på vell mye, men er jo slettes ikke umulig.

Saken er vell heller slik det blit nevnt over her; hva som er realistisk første gang, samt finne en egnet plass til formålet før antallet eskalerer ut av alle forventninger ;)

 

Så langt teller jeg i denne posten 3 lokalt her fra Mosjøen, og 2 fra Mo som direkte har meldt sin interesse for dette. [VACN@ACR kommentarer er ikke medregnet, samt blingsing me dårlig syn kan forekomme i opptellinga :P ]

Klarer vi no å møtes oss fra Mosjøen lokalt, samt evt de 2 fra Mo, pluss evt kompiser som er VAG folk. Så blir vi fort 5 + evt personer for et slikt "førstemøte" som Kent Inge her nevner. Så får man heller ta det fra der ;)

 

Noen med gode forslag til "møteplass" med alle "rettigheter" ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis ranværingene blir med så er jo bjerka et sted å treffes for en prat. hvis folk fra brønnøy å alstad blir med så er jo mosjøen lettest.

 

20 var kanskje litt entusiastisk:) men etterhvert skal vi nok få til det også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som gode utg.pkt.

Ingenting galt i å va litt entusiastisk da. Viktig med langsiktige mål, er det ikke det som blir sagt? hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Danke schön, bitte schön, Sandnessjøen og Mosjøen! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ser ut til å ordne seg ser jeg, det er bra ;)

 

Jeg er veldig interisert i å treffe dere i Mosjøen (alle andre og for den saks skyld ;)) for en kopp kaffe eller noe slikt for å diskutere litt nærmere face to face hva dere mener og hvor vi evt. kunne ha arrangert ett lite treff for Helgeland. Jeg ser for meg at Kroa på Halsøy kunne ha vært ett alternativ. for et ordinært lokallagstreff. Der har de de rette fasilitetene slik jeg ser det. God plass utenfor til bilene, plass til mange folk inne, mat, kaffe osv. Men aner ikke hva slags åpningstider dem har? Men går ut fra at de har oppe bra lenge da dette er "pit-stop" for lastebilsjåfører som er i/på transit....

(Dette var da ment som ett forslag til treffpunkt i Mosjøen).

 

En annen idee er jo å prøve å engasjere litt andre bilmiljøer også til å være med å arrangere ett større treff som engasjerer hele bilmiljøet i byen, men at vi da "utnytter" situasjonen/treffet med at vi ordner oss ett form for "stand".?! Få ordna oss ett slags banner med "VW Audi Club Norwegian Avd. Nord/Helgeland" samt litt klubb effekter / Innmeldingsskjemaer som vi kan prøve å få ordna i forkant. Tor Ness får evt. kommentere hva vi kan få til av klubbeffekter. Da er jeg sikker på at vi kan nå frem til litt flere medlemmer/ikke medlemmer i byen.

 

Noen tanker rundt dette fra andre medlemmer? Er det andre måter å få kontakt med medlemmene rundt om? Noen fra Brønnøy, S.sjøen, Mo etc.?

 

-Thor Arne-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange gode ideer og forslag Thor Arne.

Foreslår egentlig at bare du, som lokal ildsjel for prosjektet, tar og kommer med forslag til dag og tid for det såkalte lokallagstreffet her i Mosjøen.Så er man på en måte igang om ikke annet.

Så får en krysse fingra for at flest mulig kan møte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.