#51 Skrevet Mai 11, 2010 Fikk pris på 4 nye dekk hos dekkmann i førde, og da hadde de satt opp 850kr i omlegging. Synes det er spinnvilt når man til og med kjøper dekka der! Ble nærmere 7000kr for 4 nye dekk og omlegging til 4stk pzero nero rosso. Hva faen.. Ganske sykt at de ikke inkluderer omlegging når du handler for så mye. Men til gjengjeld så tror jeg du har fått en bra pris på dekkene, tok min dim som eks på på dekkonline og da kom jeg på 7344kr(235/35/19) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#52 Skrevet Mai 11, 2010 Her er det billig dersom man kommer unna den siste linjen...: Hartveit Bilsenter AS Delticom © 12.43 Luftlinje ca. 12 km Møllendalsveientdekkonline.com 5009tBergen© Delticom 4.72676 Åpningstider: * Mandag til fredag 07.30 - 16.00 timer Monteringsavgift for ett dekk inkluderer demontering av gammelt dekk og montering og avbalansering av nytt dekk. NOK 100,00 samt fjerning av de gamle dekkene (hvis ønskelig). NOK 10,00 Lettmetallfelger: NOK 25,00 Ekstra avgift inklusiv mva Til dette verkstedet kan vi levere direkte. Maksimal felgdimensjon: 18 " Hartveit Bilsenter AS Kommentarer: kan ikke ta lavere enn 45 profil, og ikke større felger enn 18 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#53 Skrevet Mai 11, 2010 Takk Stian men har 19 på sommerhjula, blir nok JA Dekk på åsane på fredag visst det ikke dukker opp et kupp imellomtiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#54 Skrevet Mai 11, 2010 Jeg betalte 4100,- for 225/40-18 sessanta på dekkonline, og 500,- i omlegg hos NAF brokelandsheia:) Han måtte ha litt mer enn vanlig siden de gamle dekkene var skamstive og vanskelige og ta av..synes dette er en meget fin pris. selvfølgelig inkl avballansering, og det er de gode på der/god maskin.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#55 Skrevet Mai 11, 2010 Du kan jo ta en tlf til Dekk1 på Toppe, der får jeg helt grei pris i hvertfall. Betalte 250 for to dekk på felg. Blir litt dyrere når de må ta av de gamle dekkene, men hvor mye vet jeg ikke... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#56 Skrevet Mai 15, 2010 Betalte 700kr i begynnelsen av året for å ta av 4 gamle dekk av felg å legge på 4 nye dekk. Felgene med dekk stod på bilen! Dette var hos Dekkservice på Laksevåg... Skal legge om nokon 19" no. Nokon som veit kor ein kan gjere dette billigst mulig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#57 Skrevet Mai 17, 2010 Vi har jo Bergen Bildekk i Haakonsvernveien, de er kjempe grei på slikt. Var også en i klubben som snakket om et verksted oppe på Kokstad som gjorde det for 500 spenn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#58 Skrevet Mai 17, 2010 Jeg fikk nettopp lagt over to dekk på midtun dekk, hyggelig kar ja for all del men de skulle ha 480,- så det blir vel en tusing for fire dekk. Artig å se at de nesten har doblet prisene på ett år, men er vel blitt en kraftig økning på folk som handler dekk online og kommer dragende med de til dekkbutikkene - de må jo ta inn tapt fortjeneste ett sted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#59 Skrevet Mai 17, 2010 sinnsyke priser dere snakker om,aldri vært borti så høye priser...la om hos lyssand på os for 1 mnd sia,betalte 110kr pr felg,kjøpte ikke dekk,hadde med felger og dekk selv... dekk1 i åsane ved bergheim har hatt greie priser tidligere ihvertfall.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#60 Skrevet Mai 17, 2010 Det er jo dekkforhandlernes eget problem når de ikke klarer å følge etter nettbutikkene som sharif og dekkonline. Når det i enkelte tilfeller er snakk om omtrent dobbel pris fra å handle på nettet, så må de jo skjønne at de priser seg totalt ut av konkurransen. Det virker jo ikke som om de prøver å være med å spille engang. Og når de i tillegg tar 800kr i omlegging selv om du kjøper dekk for 6-7000kr der, så synes jeg det bare blir latterlig. Kjøper noen PC hos oss, så klargjør vi PCen og overfører eventuell brukerhidden fra kundens gamle maskin gratis, selv om det tar en time ++ Har de god dekkmaskin så regner jeg med at omlegging av 4dekk ikke tar lange tiden. Når jeg og en kompis la om 2 dekk på min bil, så kan jeg ikke tenke meg at vi brukte meg enn en halvtime på 2 dekk + avbalansering hvertfall. Og den maskina suger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#61 Skrevet Mai 18, 2010 Det er jo dekkforhandlernes eget problem når de ikke klarer å følge etter nettbutikkene som sharif og dekkonline. Når det i enkelte tilfeller er snakk om omtrent dobbel pris fra å handle på nettet, så må de jo skjønne at de priser seg totalt ut av konkurransen. Det virker jo ikke som om de prøver å være med å spille engang. Og når de i tillegg tar 800kr i omlegging selv om du kjøper dekk for 6-7000kr der, så synes jeg det bare blir latterlig. Kjøper noen PC hos oss, så klargjør vi PCen og overfører eventuell brukerhidden fra kundens gamle maskin gratis, selv om det tar en time ++ Betyr det at jeg kan lete på nettet etter den billigste hiddenmaskinen, og du matcher prisen med overføring av alle hidden inkludert i pris? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#62 Skrevet Mai 18, 2010 Betyr det at jeg kan lete på nettet etter den billigste hiddenmaskinen, og du matcher prisen med overføring av alle hidden inkludert i pris? Det var jo heller ikke eksempelet mitt ovenfor? Jeg sier de priser seg ut av kampen, og derfor må tåle steken Vi priser oss ikke ut. Du kan jo se her: Acer Aspire 1810TZ.. Komplett: kr 4.995,- Kontorsenteret: 4200,- Acer Aspire TimelineX 5820TG.. Komplett: 6995,- Kontorsenteret: 6990,- Toshiba Satellite L450D-143.. Komplett 3990,- Kontorsenteret: 4490,- Vi ligger vanligvis på samme prisene som nettbutikkene ++/-- noen hundrelapper. Skal du legge til fraktkostnadet så blir vi vanligvis billigest uansett. Skal man drive fysisk butikk og konkurrere med nettbutikkene, så kan man ikke LEKE butikk slik som mange av dekkforhandlerne gjør Problemet med dekkforhandlerne er at de alltid ligger en tusenlapp eller to over nettbutikken, selv ETTER du har betalt en annen dekkleverandør 1000kr for å legge om dekkene dine. Poenget mitt over var ikke at jeg reagerer på prisen dekkforhandlerne tar for å legge om andre sine dekk, men jeg reagerer på at de tar full pris for å legge om dekk de har solgt selv.. Derav eksempelet mitt opp mot der jeg jobber. Hadde solgt maskiner til 2-3000kr over nettbutikkene, så hadde vi også måttet tåle steken Kunder som kommer til oss skjønner at det ikke er verdt å spare 200kr for å kjøpe på nettet, men er det snakk om 2000kr er det noe annet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#63 Skrevet Mai 20, 2010 Hadde solgt maskiner til 2-3000kr over nettbutikkene, så hadde vi også måttet tåle steken Kunder som kommer til oss skjønner at det ikke er verdt å spare 200kr for å kjøpe på nettet, men er det snakk om 2000kr er det noe annet. Med fare for å spore denne diskusjonen fullstendig av, kan jeg uten problemer finne veldig mange produkter hos de to butikkene du nevner som ligger nærmere 2-3000kr i forskjell enn 200kr slik du snakker om. Beklager avsporingen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#64 Skrevet Mai 21, 2010 Denne diskusjonen hadde vi i fjor også.. Det er utrolig mange som ikke fatter at det er dyrt å drive butikk i Norge. Jeg forsvarer ikke at enkelte tar blodpris for omlegg, men hva skal de betale husleie, utstyr, lønn, forsikringer osv med dersom "alle" kjøper dekk på nett? Og alle utsagn om at dekkbutikkene har enorme påslag på dekkene sine vitner om uvitenhet om markedet i Norge. Jeg vil anslå at de fleste dekkforhandlere sitter igjen med noen fattige hundrelapper pr dekk i fortjeneste inkl omlegg. Det er ingen problem for en stor aktør i Europa å kjøpe inn 10 millioner dekk, for så å sende dem ut til sluttkunder til nesten nettopris. De har jo ikke utgifter på, eller ansvaret med, å montere dekk på felg og bil. Kjøp dekkene hvor dere vil, men ikke syt i ettertid om dekkforhandleren rynker på nesa når du har kjøpt dekk billigere enn han selv får kjøpt dem.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#65 Skrevet Mai 21, 2010 Denne diskusjonen hadde vi i fjor også..Det er utrolig mange som ikke fatter at det er dyrt å drive butikk i Norge. Jeg forsvarer ikke at enkelte tar blodpris for omlegg, men hva skal de betale husleie, utstyr, lønn, forsikringer osv med dersom "alle" kjøper dekk på nett? Og alle utsagn om at dekkbutikkene har enorme påslag på dekkene sine vitner om uvitenhet om markedet i Norge. Jeg vil anslå at de fleste dekkforhandlere sitter igjen med noen fattige hundrelapper pr dekk i fortjeneste inkl omlegg. Det er ingen problem for en stor aktør i Europa å kjøpe inn 10 millioner dekk, for så å sende dem ut til sluttkunder til nesten nettopris. De har jo ikke utgifter på, eller ansvaret med, å montere dekk på felg og bil. Kjøp dekkene hvor dere vil, men ikke syt i ettertid om dekkforhandleren rynker på nesa når du har kjøpt dekk billigere enn han selv får kjøpt dem.. Hadde jeg ikke visst bedre så hadde jeg gjettet meg til at du driver med dette(?) Det å drive butikk handler mye om å tilpasse seg markedet, klarer man ikke det fortjener dem å DØØØ. Fortjenesten på dekk og felg er nok mye større enn du aner, de spretter opp overalt, hvorfor tror du??(Bare her på forumet har flere begynt med felg og dekk) At de tjener noen hundrelapper på hver pakke tror jeg du tar skrekkelig feil, visst de har så dårlige levrandører så bør de også bestille på dekkonline. Her i Bergen fant jeg 5stk i et område på under 2km radius her varierte prisene ifra 900-1600kr for omlegging på felg, da sier det seg selv at de ikke følger veldig godt med på markedet de er i. Synes denne diskusjonen skal komme opp hvert år, det er jo det vi driver med slik at alle får nyte godt av tilbudene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#66 Skrevet Mai 21, 2010 Denne diskusjonen hadde vi i fjor også..Det er utrolig mange som ikke fatter at det er dyrt å drive butikk i Norge. Jeg forsvarer ikke at enkelte tar blodpris for omlegg, men hva skal de betale husleie, utstyr, lønn, forsikringer osv med dersom "alle" kjøper dekk på nett? Og alle utsagn om at dekkbutikkene har enorme påslag på dekkene sine vitner om uvitenhet om markedet i Norge. Jeg vil anslå at de fleste dekkforhandlere sitter igjen med noen fattige hundrelapper pr dekk i fortjeneste inkl omlegg. Det er ingen problem for en stor aktør i Europa å kjøpe inn 10 millioner dekk, for så å sende dem ut til sluttkunder til nesten nettopris. De har jo ikke utgifter på, eller ansvaret med, å montere dekk på felg og bil. Kjøp dekkene hvor dere vil, men ikke syt i ettertid om dekkforhandleren rynker på nesa når du har kjøpt dekk billigere enn han selv får kjøpt dem.. Hadde jeg ikke visst bedre så hadde jeg gjettet meg til at du driver med dette(?) Det å drive butikk handler mye om å tilpasse seg markedet, klarer man ikke det fortjener dem å DØØØ. Fortjenesten på dekk og felg er nok mye større enn du aner, de spretter opp overalt, hvorfor tror du??(Bare her på forumet har flere begynt med felg og dekk) At de tjener noen hundrelapper på hver pakke tror jeg du tar skrekkelig feil, visst de har så dårlige levrandører så bør de også bestille på dekkonline. Her i Bergen fant jeg 5stk i et område på under 2km radius her varierte prisene ifra 900-1600kr for omlegging på felg, da sier det seg selv at de ikke følger veldig godt med på markedet de er i. Synes denne diskusjonen skal komme opp hvert år, det er jo det vi driver med slik at alle får nyte godt av tilbudene. Jeg jobber i bransjen ja, men driver ikke butikk selv. Jobber mot forhandlerne, så jeg vet veldig godt hvor mye de tjener på dekkene sine. Jeg skrev heller ikke at de tjente noen hundrelapper pr sett, men pr dekk. Fint om du leser innleggene litt mer nøye før du kommenterer.. Folk får gjøre opp sin egen mening, og gjøre hva de vil. Jeg forsøker bare å få frem hele bildet, og at det er litt flere kostnader rundt dette enn innkjøp av dekk og omleggsmaskin. Det er klart at de som driver et enkeltmannsforetak med mulighet for å selge dekk fra garasjen sin på kveldstid har mindre utgifter enn et stort firma med mange ansatte, det sier seg selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#67 Skrevet Mai 21, 2010 Jeg jobber i bransjen ja, men driver ikke butikk selv. Jobber mot forhandlerne, så jeg vet veldig godt hvor mye de tjener på dekkene sine. Jeg skrev heller ikke at de tjente noen hundrelapper pr sett, men pr dekk. Fint om du leser innleggene litt mer nøye før du kommenterer.. Folk får gjøre opp sin egen mening, og gjøre hva de vil. Jeg forsøker bare å få frem hele bildet, og at det er litt flere kostnader rundt dette enn innkjøp av dekk og omleggsmaskin. Det er klart at de som driver et enkeltmannsforetak med mulighet for å selge dekk fra garasjen sin på kveldstid har mindre utgifter enn et stort firma med mange ansatte, det sier seg selv. Kanskje både du og dekkselgerne burde ordne seg bedre mellomledd da? Er noe som er feil når et dekk koster det dobbelte hos dekkmann som det gjør hos sharif, og han er fremdeles griserik Kan nesten ikke forvente at brukerne skal tilpasse seg tullepriser. Er forhandlerne som må tilpasse seg markedet. Klarer de ikke konkurrere, så får de heller legge ned. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#68 Skrevet Mai 21, 2010 Jeg skrev heller ikke at de tjente noen hundrelapper pr sett, men pr dekk. Fint om du leser innleggene litt mer nøye før du kommenterer.. Du trenger ikke å bli spydig for bagateller, med et smil bak. Skjønte jo med engang at du prøvde å forsvare næringen, det er jo ditt eget levebrød så det er forstålig. Men det denne næringen driver med er heller veldig tvilsomt, det at de har så enorme pris forskjeller som de har er bare helt latterlig, man kjører 1km for å få det 500kr billigere. Hvilken annen næring kan tillate slikt?? Så du betaler heller mer for den samme delen for at han skal ha råd til husleie?? Nei her du virkelig "langt på jordet" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#69 Skrevet Mai 21, 2010 Kanskje både du og dekkselgerne burde ordne seg bedre mellomledd da? Er noe som er feil når et dekk koster det dobbelte hos dekkmann som det gjør hos sharif, og han er fremdeles griserik Kan nesten ikke forvente at brukerne skal tilpasse seg tullepriser. Er forhandlerne som må tilpasse seg markedet. Klarer de ikke konkurrere, så får de heller legge ned. Enig med deg i mye her, men det er vanskelig for forhandlerne å tilpasse seg priser som er like lave som deres nettopriser. Flere kommer nok også til å måtte legge ned fremover, da det "endelig" har kommet krav om fagbrev eller tilsvarende innen dekkfaget for å få lov til å drive med montering av dekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#70 Skrevet Mai 21, 2010 Enig med deg i mye her, men det er vanskelig for forhandlerne å tilpasse seg priser som er like lave som deres nettopriser. Flere kommer nok også til å måtte legge ned fremover, da det "endelig" har kommet krav om fagbrev eller tilsvarende innen dekkfaget for å få lov til å drive med montering av dekk. Men da har de jo åpenbart nettopriser som allerede har vært innom 3 ledd for mye? Er såpass mange etterhvert som selger dekk til gibortpris, at dette faktisk ikke ser ut til å være noen heksekunst. Jeg tror faktisk det enkelt og greier handler om manglende evne til å drive butikk, beklager. Er jo mange av disse dekk"forhandlerne" som kunne tjent mer penger hvis de handlet dekka sine på dekkonline.com før de solgte det videre, og da er det noe som ikke stemmer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#71 Skrevet Mai 21, 2010 Du trenger ikke å bli spydig for bagateller, med et smil bak. Skjønte jo med engang at du prøvde å forsvare næringen, det er jo ditt eget levebrød så det er forstålig. Men det denne næringen driver med er heller veldig tvilsomt, det at de har så enorme pris forskjeller som de har er bare helt latterlig, man kjører 1km for å få det 500kr billigere. Hvilken annen næring kan tillate slikt?? Så du betaler heller mer for den samme delen for at han skal ha råd til husleie?? Nei her du virkelig "langt på jordet" Var ikke spydig ment, men rett skal være rett. Igjen, jeg forsvarer ikke blodpris i montering. Men når folk her tror at en dekkforhandler tjener 1500kr på et dekk som koster 3000kr til kunde, så er ikke det riktig. Det er ingen som selger dekk til veiledende pris lenger, en fortjeneste på 2-300kr pr dekk er ganske normalt i konkurranseutsatte områder, og da gjerne inkl montering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#72 Skrevet Mai 21, 2010 Hva de tjener pr. dekk er vel TOTALT urelevant for vår del? Det som er interessant er hva som står på bankterminalen når jeg drar/putter i kortet! Koster 4 dekk pirellidekk 7 000 fysisk i butikk, og 4 000 hos dekkonline, så kunne jeg egentlig ikke brydd meg mindre om de tjente 10 kr! Da har jeg allerede spart 3 000, som jeg kan bruke på 2 fulle tanker med bensin, en tur eller to på byen, og jeg har FREMDELES råd til å betale 800kr i montering hos de som skulle selge meg dekka for 7 000! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#73 Skrevet Mai 21, 2010 Men da har de jo åpenbart nettopriser som allerede har vært innom 3 ledd for mye? Er såpass mange etterhvert som selger dekk til gibortpris, at dette faktisk ikke ser ut til å være noen heksekunst. Jeg tror faktisk det enkelt og greier handler om manglende evne til å drive butikk, beklager. Er jo mange av disse dekk"forhandlerne" som kunne tjent mer penger hvis de handlet dekka sine på dekkonline.com før de solgte det videre, og da er det noe som ikke stemmer. Man må nok skille mellom store kjeder som Dekkmann, Vianor osv og f.eks frittstående forhandlere. Kjedene har stor administrasjon som skal lønnes, intern transport, store annonseutgifter osv. Frittstående forhandlere har mulighet for å gjøre akkurat som de vil, og tjene så lite penger som de selv vil. Når det er sagt, så har prisnivået på dekk sunket betrakelig hos de store kjedene, snakker da ikke om monteringskostnader(som tråden egentlig handler om, sorry heftig OT) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#74 Skrevet Mai 21, 2010 Men hvorfor er det slår det mer ut i dekkbransjen enn det gjør i andre bransjer? Folk som selger andre ting fysisk i butikk klarer jo å konkurrere på prisene? Selvfølgelig er det forskjeller andre plasser, men sjeldent såpass brutalt som det er her! Hva er det som gjør at det er mer synd på de som selger dekk for å leve? Jeg driver ikke med sympatihandling, da støtter jeg heller en eller annen organisasjon med noen hundringser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#75 Skrevet Mai 21, 2010 Det jeg syns er bare helt horribelt er at folk går å handler dekk till 3000kr PER DEKK (til deg Andreas) når mann for de samme dekkene til ca halvparten på nettet. Prøver å opplyse så mange så mulig om akkurat dette. Hvilken rabatt har vi i klubben?? Mener det er 40% (ikke arrester meg, gadd ikke å slå det opp) her blir det presisert at man må si at man er medlem før pris. I fagforbundet jeg er medlem i for vi 50% hos en dekkkjede. Hvem andre kan opperere på denne måten?? Man får liksom 50% på en vare, da bør man ha fått en kannon pris, men neida fremdels 300kr dyrere PER DEKK enn dekkonline. Kan ikke få sagt hvor mye jeg er enig med Hans, kan man ikke/klarer man ikke å tilpasse seg markedet bedre enn dette fortjener man desverre ikke å eksistere. (Når folk på forumet klarer å utkonkurrere de store aktørene (uteom Sharif) på dekk og felg er det noe som skurrer i mine øyne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...