Priser for omlegging av dekk

Anbefalte innlegg

Ang. dette med 50%-tilbud, så hadde jeg en syk opplevelse her om dagen på jobb.

 

Kom en kar inn i butikken vår. Han driver en av møbelkjedene her i sentrum. Han ville ha tilbud på en PC hos oss, og etter å ha fått prisen lurte han på om det var mulig å få 50% avslag.

 

Hva sier dette egentlig? Det sier noe om hvor SYKT det er med fortjeneste i enkelte bransjer rundt omkring i byen. Når han kan gi 50% avslag på en sofakrok til sikkert 20 000 uten å NØLE, så sier det sitt om at det er fortjeneste ute og går.

 

Han ble rett og slett forskrekka når vi ikke ville gi han 50%.

 

Og det på en pc til 5-6k, som vi sikkert tjener under tusenlappen på!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man må nok skille mellom store kjeder som Dekkmann, Vianor osv og f.eks frittstående forhandlere.

Kjedene har stor administrasjon som skal lønnes, intern transport, store annonseutgifter osv.

 

Frittstående forhandlere har mulighet for å gjøre akkurat som de vil, og tjene så lite penger som de selv vil.

 

Når det er sagt, så har prisnivået på dekk sunket betrakelig hos de store kjedene, snakker da ikke om monteringskostnader(som tråden egentlig handler om, sorry heftig OT)

 

Store kjeder bør ha et mye bedre forhandlingsgrunnlag når de går til "bordet" enn de små, så dette er bare en bortforklaring. Hvorfor tror du Rema blir større mens den lokale kjøpmannen må legge ned??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvorfor er det slår det mer ut i dekkbransjen enn det gjør i andre bransjer? Folk som selger andre ting fysisk i butikk klarer jo å konkurrere på prisene? Selvfølgelig er det forskjeller andre plasser, men sjeldent såpass brutalt som det er her!

 

Hva er det som gjør at det er mer synd på de som selger dekk for å leve?

 

Jeg driver ikke med sympatihandling, da støtter jeg heller en eller annen organisasjon med noen hundringser.

 

Vil ikke si at det er synd på dem, og de som er flinke til å handle i utlandet klarer seg ofte bra.

 

Ulempen med å handle i utlandet er at de ofte må bestille veldig store antall, og ofte veldig lenge før sesongen. Det kan også være vanskelig å få supplert mindre kvanta.

 

Det er mange fordeler ved å handle fra en norsk importør, men det skal vi ikke gå inn på her.;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man må nok skille mellom store kjeder som Dekkmann, Vianor osv og f.eks frittstående forhandlere.

Kjedene har stor administrasjon som skal lønnes, intern transport, store annonseutgifter osv.

 

Frittstående forhandlere har mulighet for å gjøre akkurat som de vil, og tjene så lite penger som de selv vil.

 

Når det er sagt, så har prisnivået på dekk sunket betrakelig hos de store kjedene, snakker da ikke om monteringskostnader(som tråden egentlig handler om, sorry heftig OT)

Er vel egentlig teiteste bortforklaring jeg har hørt.

 

Hvorfor er elkjøp billigere enn den lokale forhandleren av samme vare?

 

Hvorfor er expert billigere?

 

I vår bransje er det hvertfall disse som er de største konkurrentene på pris. Og ja, de har 10 ganger så stort lokale som oss, 10 ganger så mye annonseutgifter, 10 ganger så mye personale å lønne og 10 ganger så mye transportavgifter :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang. dette med 50%-tilbud, så hadde jeg en syk opplevelse her om dagen på jobb.

 

Kom en kar inn i butikken vår. Han driver en av møbelkjedene her i sentrum. Han ville ha tilbud på en PC hos oss, og etter å ha fått prisen lurte han på om det var mulig å få 50% avslag.

 

Hva sier dette egentlig? Det sier noe om hvor SYKT det er med fortjeneste i enkelte bransjer rundt omkring i byen. Når han kan gi 50% avslag på en sofakrok til sikkert 20 000 uten å NØLE, så sier det sitt om at det er fortjeneste ute og går.

 

Han ble rett og slett forskrekka når vi ikke ville gi han 50%.

 

Og det på en pc til 5-6k, som vi sikkert tjener under tusenlappen på!

 

Denne hadd jeg slått til på med engang visst han kunne gi meg samme deal. : haha : Dama har lyst til å skifte ut her. : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det vil si at jeg egentlig burde gitt 6500,- for sofaen jeg kjøpte i fjor: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det vil si at jeg egentlig burde gitt 6500,- for sofaen jeg kjøpte i fjor: bh :

 

Stemmer :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må dere gi dere å krangle gutter, og heller legge inn relevant informasjon for folk som skal ha omlegging av dekk . ;)

 

Hva leverandører tjener og ikke tjener på dette, etc, er ikke absolutt viktig informasjon i denne tråden. Her er det kunden (altså oss) som bør stå i fokus.

Annen diksusjon bør tas ett annet sted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gått sakt Ronny :) kem bryr seg om kva dei tjenar og kor mykkje?? da me vil ha e dan billigaste og beste ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel akkurat det samme som eg også skreiv? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må dere gi dere å krangle gutter, og heller legge inn relevant informasjon for folk som skal ha omlegging av dekk . ;)

 

Hva leverandører tjener og ikke tjener på dette, etc, er ikke absolutt viktig informasjon i denne tråden. Her er det kunden (altså oss) som bør stå i fokus.

Annen diksusjon bør tas ett annet sted.

 

Det er jo det dette bunner ut i, hva de tar i fortjeneste er jo hva VI må betale, godt sagt er det ikke, men kan gå med på at det er litt på grensen av topic. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gått sakt Ronny :) kem bryr seg om kva dei tjenar og kor mykkje?? da me vil ha e dan billigaste og beste ;)

 

 

Ja Kvalitet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja Kvalitet :)

 

Der kom det vel faktisk frem et standpunkt som ikke har vært nevnt før... Hvertfall ikke i denne delen av "forumet"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan anbefale Vladekk i fabrikkgaten, tok 350,- for å demontere vinterdekkene mine å remontere r888 med avbalansering. Ikke noe si på den prisen. Dekk å felg skulle ha 1200:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor blir kvalitet dratt fram her?? De sitter med de samme dekkmaskinene, samme fremgangsmåte, alt er jo likt. Kan noen forklare meg hva kvalitet i denne sammenheng skulle være??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor blir kvalitet dratt fram her?? De sitter med de samme dekkmaskinene, samme fremgangsmåte, alt er jo likt. Kan noen forklare meg hva kvalitet i denne sammenheng skulle være??

 

Tipper du sikter til mitt innlegg. De har samme omleggingsmaskin ja, men noen er flinkere enn andre på å få til lavprofildekk, det er helt sikkert! Hos Dekk- og Felgspesialisten er de flinke. I tillegg fikk jeg "dekkservice" inkludert i prisen, det vil si smøring av alle bolter og bolthus, samt rengjøring av dekk. Slik sett var kvaliteten på jobben bedre enn en vanlig "av og på-jobb". :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig spør du meg, "flinkere enn andre til å få på dekka". Er de ikke enten på eller av?? Kan de være litt på?? Smøring av bolter og bolthus i tillegg til rengjøring er jo fint å få med i "prisen" men visst den var 500kr høyere enn andre steder så ser jeg ikke helt vitsen. (Så lenge man føler seg ivaretatt på et sted er det ikke så farlig med litt mer kr, men å vaske å smøre dekka kan jeg gjøre selv for 500kr) 500kr var da bare et eksempel aner ikke hva du betalte?? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har tidligere jobbet en del år innen dekk og felg, og kan trygt stille meg bak påstanden om at det forskjell på gode og dårlige dekkmontører. Gode montører kan alle triksa og får selv den vanskeligste jobb til å se lekende lett ut, mens en dårlig eller uerferen montør fort skader både dekk og felg.

Personlig får jeg helt noia når jeg en skjelden gang må innom et dekkverksted og ser hvor lettvint enkelte tar på jobben. Det er ikke uten grunn at Finn saumfares etter dekkomlegger og balanseringsmaskin til garasjebruk.

 

Så at man kan få både god og dårlig kvalitet på dekkarbeid, mener jeg er hevet over en hver tvil.

At høy pris automatisk betyr høy kvalitet, tror jeg imidlertid er en sannhet med store modifikasjoner. Av og til betyr høy pris bare at man er grådig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har tidligere jobbet en del år innen dekk og felg, og kan trygt stille meg bak påstanden om at det forskjell på gode og dårlige dekkmontører. Gode montører kan alle triksa og får selv den vanskeligste jobb til å se lekende lett ut, mens en dårlig eller uerferen montør fort skader både dekk og felg.

Personlig får jeg helt noia når jeg en skjelden gang må innom et dekkverksted og ser hvor lettvint enkelte tar på jobben. Det er ikke uten grunn at Finn saumfares etter dekkomlegger og balanseringsmaskin til garasjebruk.

 

Så at man kan få både god og dårlig kvalitet på dekkarbeid, mener jeg er hevet over en hver tvil.

At høy pris automatisk betyr høy kvalitet, tror jeg imidlertid er en sannhet med store modifikasjoner. Av og til betyr høy pris bare at man er grådig!

 

Dette kan jeg stille meg bak. :) (Kan de ikke jobben sin, bør de finne på noe annet, skade dekk og felg i prossesen, uhørt)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er også mange bilverksteder som har dekkomleggingsmaskin. Kan være lurt å høre med de, ettersom de ikke lever av å selge dekk.... Sist jeg fikk dette gjort var det faktisk Møller (av alle steder) som gav meg best pris...

 

Har lagt på mange dekk selv, og med mindre du har 30 i profil er det ikke akkurat noe hokus pokus.

Er det noen som har sett om gjør-det-selv verkstedet ved Danmarksplass har maskin?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har sett om gjør-det-selv verkstedet ved Danmarksplass har maskin?

 

De hadde ikke ikke det når jeg var der for ca et år siden, de har veldig begrenset med utstyr generelt.

Jeg hadde med alt jeg trengte til jobben, leide bare "luft under bilen".. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har selv dekkomleggingsmaskin og avbalanseringsmaskin, men man bør ha tatt i et dekk før for å legge om lavprofil uten å få skader.

 

Jeg tar 25,- dekket i leie av utstyr til venner og bekjente.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv en 'rutinert' omlegger kan klare å skade felg, jeg poengterte at jeg syntes klørne på maskinen så skarpe ut for å klemmes på innsiden av felgen, men han klarte å skade to felger med klomerker innvendig på 10 år gamle strøkne felger før jeg klarte å få ham til å bruke de utvendige klemmene i stedet.. :( I tillegg la han på nesten 350,- på jobben ved oppgjør, da han hadde oppgitt pris på ) Så, jo, det er forskjell på kvalitet! :)

Leverte fire nesten nylakkede felger et annet sted, de kom perfekte ut av hallen. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.