Golf 3 + lastebillakk - noen spørsmål om mengder og slikt.

Anbefalte innlegg

Funderer på å fikse rusten på Golfen og lakke den kritthvit med lastebillakk.

Ett strøk primer for å dekke forskjellige farger på skjermer/panser/resten av bilen, og så god dekning med tett lakk. Jeg vet ikke om det er å behov for å kjøre på med ett lag klarlakk.

 

Bilen har noe rust og bulker som skal fikses, og da jeg ikke orker å betale noen for å gjøre dette (det er ikke bilen verdt) så tar jeg ikke sjansen på å lakke den i samme fargen som den har nå (classic blue metallic) da dette vil bli første gang jeg lakker med skikkelig sprøyte. Dessuten har jeg alltid drømt om å lakke min egen bil - vært moro å fått det sånn noenlunde.

Og føler (tar jeg kanskje feil?) at hvit kanskje er den mest tilgivende fargene å lakke, at slurv i grunnarbeid og slikt ikke vises så godt som på mørke farger.

Blir det helt fjøs så er det ikke så farlig bare bilen varer et par år til.

 

Blir sannsynligvis å lakke inni dører også, men ikke i motorrom.

 

Tenkte å kjøpe lakken herfra: http://www.norbond.no/malinglakk/lastebillakk-c-209-1.aspx

Lakken er såpass billig pr liter at jeg heller skaffer litt ekstra enn akkurat...

 

Spørsmål 1:

Hvor mye primer og lakk trenger jeg til dette (omtrent ALT skal være hvitt, fangere, lister; alt bortsett fra grill, VR-leppe, skjørt og leppe nede på bakfanger)?

 

Spørsmål 2:

Bør vel ha mykner i lakken til plastdelene. Kan mykner som brukes til vanlig billakk brukes også i lastebillakken?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.