Anbefalte innlegg

Hei !

 

Jeg lurte på om dere i Bergen Lokallag har noen plass hvor dere kan stå innendørs og arbeide litt med bilene ?

 

Tenkte jeg skulle feilsøke litt på stereoanlegget.... Har bare diskant, nå... Ikke noe særlig. Men saken er at jeg har ikke noe garasje å stå i. Det har som kjent vært noe ruskete vær i det siste !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Tormod!

 

Hva er det du skal ha montert da? store planer eller?: klø :

Kan sikkert ordne et eller annet sted å stå, men som sagt det kommer ann på hvor mye som skal bygges?

 

Bergen lokllag har ingen samle garasje å være i, men det kunne vært en GOD ide å fått dette til??

Nå i vinter tiden står vi på jobben til Vidar. til neste vinter skal min garasje være ferdig.:klapp:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar !

 

Nei, jeg skal ikke "bygge" så mye. Bilen min er en bruksbil. Det er bare det at høytalerene i bilen min ikke virker lenger ! Har nå bare diskant. Jeg tenkte jeg skulle prøve å finne ut hva som er feil !

 

Men når jeg tenker meg om så har jeg ikke verktøyet som er nødvendig for å dra ut spilleren. Det er en Sony spiller.

 

Det er sikkert dårlig kontakt en plass. Kanskje en plugg som har fallt av bak på spilleren..... Noe må det jo være siden alle høytalerene har sluttet å virke... Er som sagt bare lyd i diskanten, og det kan jo være litt slitsomt å høre på...... : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal nok alltid få spilleren ut, har Sony i bilen til dama men hvor verktøyet er veit jeg ikke men... alt er mulig. så hvis innteresse kan vi sikkert ordne noe greier.;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har mekkelokale i begynnelsen av osveien ved nestun, sammen med noen kammerater, der kan du stå tørt viss du vill....

kan sikkert hjelpe deg litt og viss du trenger det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm... Det høres bra ut, det !!

Jeg bor i Nordvik, så det er ikke så langt fra Nestun..

 

Du Ørjan, kan ikke du sende meg en melding ? så avtaler vi tid og sted..... Lørdag ettermiddag eller Søndag formiddag hadde passet for meg, men det skal jo passe for deg også !

 

Min e-mail er : twill@broadpark.no

Telefon : 97179411

 

Og du Thomas... Jeg tror vertøyet er to slike metallstenger som man trykker inn på hver side av spilleren.... Hvis du finner de, så gi meg en lyd da!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lykke til med mekkingen Tormod!: vinke :

Og hvis jeg finner verktøyet sender jeg deg en PM

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var innom bilradio spesialisten i dag. Fikk hjelp til å ta ut spilleren.

Men den ser ut til å virke. Testet spilleren på anlegg inne i butikken. Det virket. Han mente at jeg kanskje hadde Bose- sound anlegg, og at disse høgtalerene har en innebygd forsterker. Tviler litt på det selv, ettersom at det ikke er noen sikring for det i sirkrings- boksen under panseret....

 

Nå er i alle fall radioen ute ! Ett steg nærmere en løsning !

 

Ekspeditøren hos bilradiospes. mente at dersom jeg hadde sprengt en høgtaler, ville de andre bli still også....

 

hmmm ..... Noen forslag ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var innom bilradio spesialisten i dag. Fikk hjelp til å ta ut spilleren.

Men den ser ut til å virke. Testet spilleren på anlegg inne i butikken. Det virket. Han mente at jeg kanskje hadde Bose- sound anlegg, og at disse høgtalerene har en innebygd forsterker. Tviler litt på det selv, ettersom at det ikke er noen sikring for det i sirkrings- boksen under panseret....

 

Nå er i alle fall radioen ute ! Ett steg nærmere en løsning !

 

Ekspeditøren hos bilradiospes. mente at dersom jeg hadde sprengt en høgtaler, ville de andre bli still også....

 

hmmm ..... Noen forslag ??

 

 

Har du prøvd med en annen cd spiller? Kan være en av utgangene som er sprengt på den. Skal opp i lokalet på tir. tror ikke det blir noe mekking i helgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tirsdag høres greit ut ! CD spilleren virker, ettersom denne er testet for seg.

Tok CD spilleren ut av bilen og spillte på et annet anlegg. Det spillte som bare det....

 

Fikk et tips om at det kunne være en forsterker på noe BOSE sound anlegg som hadde tatt kvelden.... Hmmmm....

 

Jeg er ikke sikker på om jeg har Bose- sound eller ikke. Har kjøpt bilen brukt for ca. ett år siden.

 

Har ett spørsmåls- innlegg inne her på forumet under bilstereo.... Det er visst et service- verksted for Bose i Florida, men jeg tviler på om jeg skal sende noen komponenter dit ;-) hehehehe......

 

Hmmm... visst jeg skal bytte ut allt, kan dette bli dyrt.... : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tirsdag høres greit ut ! CD spilleren virker, ettersom denne er testet for seg.

Tok CD spilleren ut av bilen og spillte på et annet anlegg. Det spillte som bare det....

 

Fikk et tips om at det kunne være en forsterker på noe BOSE sound anlegg som hadde tatt kvelden.... Hmmmm....

 

Jeg er ikke sikker på om jeg har Bose- sound eller ikke. Har kjøpt bilen brukt for ca. ett år siden.

 

Har ett spørsmåls- innlegg inne her på forumet under bilstereo.... Det er visst et service- verksted for Bose i Florida, men jeg tviler på om jeg skal sende noen komponenter dit ;-) hehehehe......

 

Hmmm... visst jeg skal bytte ut allt, kan dette bli dyrt.... : gråter :

 

Jeg har BOSE i min bil,å der ligger forsterkeren i høyre bakskjerm... :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er jeg litt nærmere en løsning. Var innom bilradiospesialisten i dag. Her ble det konstatert at jeg har aktiv høgtaler i bakdørene. Dette er antagelig BOSE. I dørene fremme har jeg ikke aktiv høgtaler.

 

Feilen er at forsterkeren på høgtalerene bak er sprengt. Hva som har skjedd med høgtalerene fremmer vites ikke, det kunne han ikke si på bilradio spesialisten.

 

Har nå avtalt at jeg skal ta ut de aktive høgtalerene fra bakdørene selv. Videre skal jeg trekke signal- kabel fra SONY spilleren og bak hvor reservehjulet er nå. Så er planen å trekke høgtalerkabel fra hjulbrønnen for reservehjulet for frem til dørene.

 

Har bestilt en 4-kanals forsterker på bilradio- spesialisten. Denne forsterkeren hadde de ikke inne i butikken. Tirsdag 14. desember er da planen å trekke kabler i Ørjans mekkelokale. Torsdag. 16. desember har jeg bestilt ny time hos bilradio- spesialisten for montering av forsterker og høgtalere i bakdørene.

 

Med litt hjelp klarer jeg fohåpentligvis å trekke kabel, samt å montere høgtalere i framdørene.

 

Forhåpentligvis blir det lyd etterhvert !!!

 

Høgtalerene som jeg har kjøpt er :

DLS PS4 til å ha i fremdørene og

DLS 225 til å ha i bakdørene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.