Bilder og annet fra vårmønstringen på Hadeland 2009

Anbefalte innlegg

min og... kaaaan vel ha noe med at bilene ble parkert så tett og trangt at man måtte slanke seg for å komme inn og ut:p

Ble litt trangt til å gå rundt bilene noen steder ja. Men her har jaggu Audi'n sniki seg med på et par ;)

IMG_3874.jpg

IMG_3819.jpg

IMG_3820.jpg

Noen flere her

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er vel ikke dette en "mjøsa kolonne" tråd, men det var nok mange som klemte høyrefoten i bånn da vi kom til tofelten gitt ;)

Jeg var vel en av de siste bilene som kjørte ut fra statoil på gjøvik.

Og fra tofelten så hadde jeg faktisk 160km/t for å klare å ta dere igjen. Så det var nok litt hardkjør. ;)

Etter bomringen var vi seks biler som kjørte kolonne videre. Jeg lå fremst og lå jevnt i 100 etter cruisekontrollen og så aldri rumpa til noen av dere foran der.

Skjønner ikke vitsen med kolonne jeg heller da dette skjer, MEN så skjer jo dette hver gang så jeg burde jo visst det. :P

Men vi kom oss da frem og treffet var jo bra. Masse folk og mye fine biler. Jeg fikk jo også smake på de kalde pølsene :P

Og som jeg sa før treffet: Den plassen der kommer til å bli liten på lørdag :) Og det ble den gitt. Viser jo bare at disse "småtreffene" faktisk blir større og større,

Litt synd at mange av bilene ble gjemt på baksiden også.

Men så lenge plassen ikke var større måtte det bli slik.

Ser frem til mer treff i sommer! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vårmønstringen vår har utvidet seg til og bli noe litt mere ja, er jo like mange som på hovedtreffet snart :P

Driver og tenker på alternative plasser her men jeg kommer liksom ikke på noen, Møller er jo så fint ellers med att dem er så hjelpsomme og har vaskehall/strøm og slike ting vi trenger+ att det ligger langs RV4 så er veldig lett og finne frem.

Tror vi prøver den plassen neste år også, men da prøve og få enda litt mere system i parkeringer, flytte kiosk og satse på att plenen har satt seg :P Spurte om han kunne legge litt mere asvalt der men er ikke særlig aktuelt hørtes det ut som :P

Det med att bilene kommer på baksiden er kanskje negativt for noen, men dem er med dem også og blir vurdert på lik linje som alt annet. Dumt og ikke bruke den plassen liksom. Prioriterte og få inne alt forran først men kom så magen så da blir det slik.. Håper det kommer enda flere forlk neste år og att vi klarer og trylle litt med tanke på plass :D Dele det opp i hele industrifeltet der muligens :P

Vi satser vell sikkert på og få med vogna neste gang også og da er det jo litt plass den krever også.. Men jeg har trua..

Nå er det bare og glede seg til resten av sessongen :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driver og tenker på alternative plasser her men jeg kommer liksom ikke på noen, Møller er jo så fint ellers med att dem er så hjelpsomme og har vaskehall/strøm og slike ting vi trenger+ att det ligger langs RV4 så er veldig lett og finne frem.

Ja, synes Møller var knall sånn sett. Veldig bra å låne bort vaskehall, i tillegg til at de var veldig hyggelige de som jobbet der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok ikke bare Mjøsa som slet med kolonna si! Fra oslo så ble det plutselig FØRSTEMANN ut fra Statoil og de fleste må ha ligget i over 140km i gjennomsnitt oppover da jeg lå å mata på maks av hva den stakkars golfen klarte for å IKKE holde følge med resten av dere som jeg ikke tok igjen før dere la dere ned i lav hastighet ved avkjøringen til gardermoen.

Når man skal kjøre kolonne, så får folk KJØRE KOLONNE! Og ikke faens FØRSTEMANN! Kolonnekjøring bør skje i ca fartsgrense. Vil dere kjøre race, så vent til sommertreffet, og ta det på BANE!

Var i håp om at folk skulle klare å kjøre normalt at jeg la meg først (JA, jeg Kjørte forbi ALLE innover mot gardermoen når dere holdt en normalt fart, og det faktisk var mulighet for meg til å ta dere igjen) og heldigvis fikk jeg lov å bli liggende der frem til RV4 og resten av veien så klarte dere å kjøre normalt så vi annkom ihvertfal som en kolonne.

Ikke kom med noe pes om at jeg får heller få meg større motor, større hjul eller lignende, for å holde 100-110km/t er ikke noe problem selv med 13" og 4trin girkasse. Men å ligge å jage på 5500-6000rpm i 4. gir, mens man ser at de forran fortsatt forsvinner er ikke så veldig kult, eller veldig godt for motoren/bilen.

Så neste gang, og generelt når folk skal kjøre kolonne! Kan vi være så snill å se det som en KOSETUR, så kan dere kjøre som helvete hjem, eller TIL der dere skal kjøre kolonne eller hva faen dere vil. Bare ikke når man kjører KOLONNE!

Ja, jeg er litt irritert over akuratt det.

Ellers vil jeg bare si igjen at treffet var meget vellykket, og jeg kommer garantert nesteår også så lenge det ikke kræsjer med noe som er mere viktig :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke kom med noe pes om at jeg får heller få meg større motor, større hjul eller lignende, for å holde 100-110km/t er ikke noe problem selv med 13" og 4trin girkasse. Men å ligge å jage på 5500-6000rpm i 4. gir, mens man ser at de forran fortsatt forsvinner er ikke så veldig kult, eller veldig godt for motoren/bilen.

Hahah syns jeg ser deg :P:nana:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vårmønstringen vår har utvidet seg til og bli noe litt mere ja, er jo like mange som på hovedtreffet snart :P

83 biler var det som stilte ut på jubileumstreffet på Rudskogen 2008.

Vi hadde 120 som fikk utstillingslapper, og når man tenker over at det var en del biler på området fra før så var det vel nesten 140 biler inne på plassen der... : vinke :

Så ganske stort har det blitt.

2005 var det ca 25.

2006 ca 40.

IMG_2655.sized.jpg

2007 ca 55.

Bilde_328.sized.jpg

2008 85 som stilte ut.

2009 som nevnt 120. : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Treffet var veldig vellykket og det var hyggelig å se igjen fjes det var ørten måneder siden jeg hadde sett sist:). Det er jo ikke alle som er med på treffvirksomheten vinterstid.

Kolonnekjøringskulturen tar seg nok opp igjen utover sesongen. Nå er jo folk tross alt litt ute av trening;). Uansett var dette langt fra så ille som det var "i gode gamle dager" da Terje (Vigen racing), Ståle eller Bård ledet an troppen fra Follo. Da var tidvis framdrifta vesentlig bedre:D (og konvoien dertil dårligere).

Uansett: All honnør til Hadeland lokallag for atter en gang å dra i gang sesongen på en så fin måte: ja :. Kult at dere har fått til et så bra samarbeid med den lokale Møller-avdelingen også!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

83 biler var det som stilte ut på jubileumstreffet på Rudskogen 2008.

Vi hadde 120 som fikk utstillingslapper, og når man tenker over at det var en del biler på området fra før så var det vel nesten 140 biler inne på plassen der... : vinke :

Så ganske stort har det blitt.

2005 var det ca 25.

2006 ca 40.

2007 ca 55.

2008 85 som stilte ut.

2009 som nevnt 120. : rock :

Vi gruset det treffet ja :D Men er vell litt mere banekjørings treff også.. Men er så utrolig fornøyd over all forventning utviklingen på treffet vårt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok ikke bare Mjøsa som slet med kolonna si! Fra oslo så ble det plutselig FØRSTEMANN ut fra Statoil og de fleste må ha ligget i over 140km i gjennomsnitt oppover da jeg lå å mata på maks av hva den stakkars golfen klarte for å IKKE holde følge med resten av dere som jeg ikke tok igjen før dere la dere ned i lav hastighet ved avkjøringen til gardermoen.

Når man skal kjøre kolonne, så får folk KJØRE KOLONNE! Og ikke faens FØRSTEMANN! Kolonnekjøring bør skje i ca fartsgrense. Vil dere kjøre race, så vent til sommertreffet, og ta det på BANE!

Var i håp om at folk skulle klare å kjøre normalt at jeg la meg først (JA, jeg Kjørte forbi ALLE innover mot gardermoen når dere holdt en normalt fart, og det faktisk var mulighet for meg til å ta dere igjen) og heldigvis fikk jeg lov å bli liggende der frem til RV4 og resten av veien så klarte dere å kjøre normalt så vi annkom ihvertfal som en kolonne.

Så neste gang, og generelt når folk skal kjøre kolonne! Kan vi være så snill å se det som en KOSETUR, så kan dere kjøre som helvete hjem, eller TIL der dere skal kjøre kolonne eller hva faen dere vil. Bare ikke når man kjører KOLONNE!

Ellers vil jeg bare si igjen at treffet var meget vellykket, og jeg kommer garantert nesteår også så lenge det ikke kræsjer med noe som er mere viktig :D

Etter Gardemoen ble vi jo samlet ganske bra igjen da, men ja.. Tok litt av fra Hellerudsletta og opp til Gardemoen av en eller annen grunn:p

Vi havnet langt etter etterverdt pga. Den sorte 4er GTIen fikk problemer..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Jeg er ikke sint - bare veldig - veldig skuffet" :P hehe.

Jeg får slenge meg på her, sier som Rolf sier, han lå som nr 1 i kolonna fra Hamar, og jeg lå som nr 2, og for å sittere det han sier så lå vi stort sett i fartsgrensa mellom 70-90 km/t hele veien og det med at det ble en "glipp" i kolonna vår fra hamar var jo at det var (hva jeg fikk høre da) noen som hadde litt problem med bompenger på RV4, og etter at jeg og Rolf passerte bommen satte jeg t o m på varselblink for å signalisere evt andre billister (utenom vag kolonna seff) at vi kjørte sammen. Men der innsnevringa kommer etter bommen ble det litt snaut med plass så vi måtte bare cruise videre, og det var ikke noe "full pedal" kjøring, vi bremset opp faktisk flere steder, og det er en del rette strekker på vei til Hadeland samt noen 60 soner.

Når vi også kom på 2 felten var det jo en del som ville kjøre forbi og kanskje showe litt e-l.. ser ikke helt vitsen i det, bortsett fra hvis det var noen skulle ta noen kule kjørebilder etc, (det er jo alltid tøft med kjørebilder :) )

Men uansett, vi kom da alle frem og det var vel en ganske grei sammenhengende kø inn på Møller på Hadeland.

Nok en gang, takker for et kjempe treff folkens og ja, dette treffet blir bare større og større for hvert år: rock :

Btw: det jobbes litt med å få til noe slikt type treff med Møller på Hamar.

Synes det absolutt er en virkelig bra reklame for både klubben og Møller gruppen dette da det kan lokke kunder/nye medlemmer inn i klubben og seff trekker det folk når det står biler å glinser og skinner i alle retninger : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

her er noen bilder fra meg :)

Knall bra treff :D: rock :

hadeland12.jpg

hadeland13.jpg

hadeland14.jpg

hadeland15.jpg

hadeland2.jpg

hadeland3.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadeland4.jpg

hadeland5.jpg

hadeland6.jpg

hadeland7.jpg

hadeland8.jpg

hadeland11.jpg

hadeland10.jpg

hadeland1.jpg

har mere må bare få redigert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for en knallbra treff, kunne ikke blitt mye bedre! :D

Rekka fra Mjøsa og Kallrud ble bra lang, fett! Men hva var poenge med gi flat pedal så fort vi kom på 2 felten? Hm... Eller er det bare jeg som trenger litt motor oppgraderinger tro, så jeg å kan spinne litt smågrus på bilen bak? Kjørte singeltog lenge etter bommen...

Henger meg på denne... ikke ett bilde av bilen min så langt. : gråter :

Så ikke helt poenget med flat pedal jeg heller. Jeg var nr. 3-4 i rekka, så ble jeg 3-4 bakerst pga jeg ikke gadd gi på. Så da gikk vaskekøen fra 3-4 foran meg til 25-30 foran meg istedenfor. Så jeg parkerte og droppa likesågodt vaskinga. : bh : Burde ikke trenge motoroppgraderinger i og for seg, selv om det helt sikkert hadde vært smud. Jeg stemmer for at du bruker penga på coilovers og takstativ + taklast! : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

her er noen bilder fra meg :)

Knall bra treff :D: rock :

Se der ja, opptil flere bra bilder av bilen min : smil : (jeg hadde jo selvsagt glemt kamera..)

Vil samtidig få rose gjengen som arrangerte treffet :) Og spesielt fint at vi fikk stå inne i vaskehallen der og vaske : rock :

Og en liten kommentar ang kolonna fra Gjøvik så har ikke jeg helt den samme oppfatningen av den som de som lå først. Jeg ble forbikjørt av omtrent alle sammen så jeg endte opp i en liten kolonne sammen med mannen min i A6'n og De Presno etter der : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå leste jeg dette høyt men det eneste jeg da hører er naaaaaag naaaaaag naaaaaag naaaaaaaag naaaaaaag biiiiiitch biiiiiiiitch biiiiiitch biiiiiiitch: smil :: smil :

Slutt å syt som en kjerring! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja, opptil flere bra bilder av bilen min : smil : (jeg hadde jo selvsagt glemt kamera..)

Vil samtidig få rose gjengen som arrangerte treffet :) Og spesielt fint at vi fikk stå inne i vaskehallen der og vaske : rock :

Og en liten kommentar ang kolonna fra Gjøvik så har ikke jeg helt den samme oppfatningen av den som de som lå først. Jeg ble forbikjørt av omtrent alle sammen så jeg endte opp i en liten kolonne sammen med mannen min i A6'n og De Presno etter der : rolleyes

Heihei, ikke glem av meg som lå foran deg da. : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe bra treff, bare synd man blir helt ødelagt av å kjøre på natta nedover. Tror vi fra stavanger burde prøve noe annet tidspunkt for avreise neste år;)

Edit;

glemte helt å nevne alle de feite bilene som var der, kan ikke huske sist treff bilene holdt slik standard. Tviler på jef tør å vise fram s2`n i år:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja gikk litt fort oppover mot gardermoen.. var vel et par der som må ha sett minst 190kmt ned mot olavsgård hehe. Ser godt saken for de med litt mindre motor at det kan være kjipt, når man skal kjøre samlet. "troppssjefen" i klubben var vel heller ikke noe godt forbilde må jeg si i sin a5, hva gjelder god kolonne kjørings kultur hehe;) Selv hang jeg meg etter denne gjengen, men som sagt ser jo hvor feil det egentli var sett ifra andres synsvinkel:) Er litt svak når det kommer til å holde igjen på slikt :D får små horn i panna veldig fort.. Men beklager for min egen del ovenfor de som ble hengende etter pga ubehagelig tempo..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å utnevne "road captains" slik de gjør i alle mc klubber når det skal være slik kolonne?? utnevnte folk som kjører først og sisst som passer på at alle er med, og holder tempoet i et ok tempo for alle bilene uansett motor + en som kjører vekslende foran og bak og stopper å sperrer rundkjøringer etc slik at kolonnen holder seg samlet.. dette er faktisk lov når man kjører kolonne:) Bare en tanke.. så kan de som vil grise oppover kjøre utenom kolonnen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å utnevne "road captains" slik de gjør i alle mc klubber når det skal være slik kolonne?? utnevnte folk som kjører først og sisst som passer på at alle er med, og holder tempoet i et ok tempo for alle bilene uansett motor + en som kjører vekslende foran og bak og stopper å sperrer rundkjøringer etc slik at kolonnen holder seg samlet.. dette er faktisk lov når man kjører kolonne:) Bare en tanke.. så kan de som vil grise oppover kjøre utenom kolonnen.

ingen dum idè det stian :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå leste jeg dette høyt men det eneste jeg da hører er naaaaaag naaaaaag naaaaaag naaaaaaaag naaaaaaag biiiiiitch biiiiiiiitch biiiiiitch biiiiiiitch: smil :: smil :

Slutt å syt som en kjerring! :)

Joda. Tusen takk... Skal sende søknaden din videre jeg... Ups. : utvist :

Støtter denne. Absolut ingen dum idé.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

funker i allefall veldig bra i mc klubber:) så hadde alle blitt fornøyde... de som vil grisekjøre gjør det.. og de som vil oppleve en fin og ordnet kolonne som vekker oppsikt på en positiv måte istede for å skremme livskiten ut av gamle mor og andre som er ute å kjører, har muligheten til det:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men, om 10stk kjører på rad etter hverandre i 190 km/t, er det jo fortsatt kolonne da:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men, om 10stk kjører på rad etter hverandre i 190 km/t, er det jo fortsatt kolonne da:p

Jupp er jo det:) Helt ok for min egen del;) Tenker først og fremst på alle de som Ikke har mulighet eller ikke ønsker det av forskjellige grunner, slik at de kan få en ordnet organisert kolonne å legge seg i. er jo uansett erfaringsmessig fra mc miljø noe som lett lar seg gjennomføre.. og vil skape en mere samlet gruppe på slike turer:) så slipper man også at de som skulle være så uheldige å få problemer blir etterlatt.. som det nok er stor fare for om man er ny feks å ikke kjenner noen. Så var mest en tanke for felleskapet som helhet og at det kansje hadde vært et fint tilbud så kan alle som vil kjøre fortere gjøre det uten at det blir pes fra noen om det senere.. for da er det fortsatt den organiserte kolonnen igjen for de som ikke vil:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.