ADVARSEL mot Autoglym felgbørste!!

Anbefalte innlegg

Skaffet meg Autoglym Hi tech felgbørste her om dagen, og vasket over felgene med den på fredag. Det burde jeg ikke gjort. Felgene mine så ikke ut etter vaskingen. Full av riper!!

 

Står på baksiden av eska at den IKKE riper..

 

Måtte polere opp alle felgene igjen, og likevel har jeg ikke fått bort alle ripene. Irriterende? U bet!!

 

Men hva kan jeg gjøre? Klage? Og isåfall, vil jeg komme noen vei med det?..

 

Blir for dumt når jeg bruker 150 kr på en felgbørste som riper opp felgene..

DSC01251.jpg

DSC01254.jpg

DSC01256.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan jo se ut som det har vært små sandkorn i børsten som har gjort dette? Spyler du ikke godt nok når du vasker og rengjør børsten vil sanden å driten sitte igjen:S

 

Er ikke sikkert det er sånn men det kan se sånn ut på bildene at du har dratt små sandkorn langs felgen=\

 

Håper du får ordna felgene slik at de ikke blir så alt for ripete;)

 

Du kan jo ta deg en tur dit du kjøpte børsten å høre med de å la de se:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er nok ikke børsten sin skyld. Brukte denne børsten på mine TH-Lines, for å komme til skikkelig inne ved skruene.

Lagde aldri noe riper på mine hjul i hvert fall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enten så er det veeeeldig dårlig klarlakk på Tomason hjulene? : klø :

Hadde jeg brukt den børsten på A8 Replica felgene jeg hadde før,hadde de blitt ripete også.Dårlig klarlakk! :(

 

Så jeg polerte alle mine felger med SIP og maskin hver vår,før jeg tok de frem. ;) Ble som nye!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om den børsten klarer å lage såpass med riper (noe jeg tviler sterkt på) blir jeg imponert. : eek :

 

Her er det nok andre ting som ligger til grunn for ripene. Har selv en sånn børste, og bruker den mye. Aldri sett noen riper jeg. Heller tvert imot, jeg er kjempe-fornøyd med den børsten. : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Børsten var helt ny. Første gang jeg brukte den. Felgene var forholdsvis rene før vask. Jeg spylte de med høytrykk, og påførte turtle felgrens. Jeg børstet deretter lett med felgbørsten, uten at felgrensen fikk tid til å virke alt for lenge. Jeg spylte deretter av felgene med en gang, og oppdaget ripene.

 

Så felgbørsten kan ikke ha inneholdt sand. Felgene var heller ikke skittene slik at sand kan ha smittet over på børsten.

 

Så da spørs det om det er alt for dårlig klarlakk på Tomason felgene, eller felgbørsten. Noe er ihvertfall ikke som det skal være!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært borti at enkelte typer felgrens på enkelte felger funker dårlig, da de tydeligvis gjør lakken "myk" slik at den ripes utrolig lett..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært borti at enkelte typer felgrens på enkelte felger funker dårlig, da de tydeligvis gjør lakken "myk" slik at den ripes utrolig lett..

 

Ja må være noe slikt som har foregått her også regner jeg med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig klarlakk på de hjula! Blir veldig fort ripete

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjøpte denne i går og testet den. har prøvd felgbørste fra turtlewax og meguiars før men de har ikke funka no særlig på det gule belegget som legger seg på felgene om vintern. Denne børsten fra Autoglym fjerna det sammen med Autoglym felgrens som en lek!! Du kan være skikkelig harhendt med den uten at den mister fasong. Kunne ikke se noen riper etter jeg hadde brukt den, og sjekka ekstra nøye pga denne tråden. Testa den på de 15 år gamle Porsche felgene på RS2'n, men er ikke sikker på hva slags lakk de har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjøpte denne i går og testet den. har prøvd felgbørste fra turtlewax og meguiars før men de har ikke funka no særlig på det gule belegget som legger seg på felgene om vintern. Denne børsten fra Autoglym fjerna det sammen med Autoglym felgrens som en lek!! Du kan være skikkelig harhendt med den uten at den mister fasong. Kunne ikke se noen riper etter jeg hadde brukt den, og sjekka ekstra nøye pga denne tråden. Testa den på de 15 år gamle Porsche felgene på RS2'n, men er ikke sikker på hva slags lakk de har.

 

Så bra!

Bare så synd det ikke gjalt for Tomason felgene mine. Felgrens + dårlig klarlakk + felgbørste = riper..

Så det blir nok såpe og svamp heretter. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.