"Preppe" bagasjelokket for montering av spoiler

Anbefalte innlegg

Hei

Skal montere en slik pitteliten spoiler/list bak på bagasjelokket på min A6 i dag, denne skal limes fast med 3M tape som er allerede montert bak på hele spoileren. Bør jeg vaske bilen med no spes før jeg kliner den på? Eller holder det med en vanlig bilvask?

 

Fredrik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det samma som min ell?

Hvis det er det, så vask med tuner ell industri rens, for kjøpt den på Wurth. Da kommer den til å sitte på som faen: rock :

98062a09fc80fce9d92ac860b6962091.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg vasket min bare med silicon fjerner fra würth.. Satt som fy den!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er A6 C5, slik:

Audi_A6_C5%20(7).JPG

 

Hmm, silikonfjerner ja, det har jeg i allefall brukt før.. Men er det helt vennlig mot lakken?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åja, blir tøft det ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det håper jeg nå.. Har bestilt ferdig lakkert fra tyskland, så håper fargen matcher perfekt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svarte satan!

 

THE RECEIVER WAS UNAVAILABLE TO SIGN ON THE 1ST DELIVERY ATTEMPT. A 2ND DELIVERY ATTEMPT WILL BE MADE / PACKAGE WILL BE DELIVERED NEXT BUSINESS DAY-NO SATURDAY GUARANTEE

 

Dette skjer meg hver gang omtrent.. Satt hjemme å venta på denne pakken jeg.. Helvette!

 

Anyways, får den i morgen :)

 

Fikk tips av en på bilxtra om at jeg bare skulle vaske over ett par ganger med kondensfjerner før jeg klistra på spoileren. Er dette safe for lakken? Han foreslo jo og rødsprit, så vet ikke helt jeg.. Rødsprit, er ikke det lakkdødare?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva mener folket om å bruke rødsprit eller kondensfjerner som nevnt i posten over?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kondensfjerner inneholder kun isopropanol, og er helt safe for lakken :) pass på at bilen er ren da, slik at ikke støv/skitt lager riper i lakken :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blå rens er det samma som isopropanol. fåes kjøpt på bensinstasjoner.

isopropanol er samma som spylervæske bare ikkje utvanna. så den er trygg for lakken.

rød sprit inneholder litt "fett", så det er ikkje det ultimate rensemiddelet.

3m har ein sitrusrens som er heilt kanon, men koster 2-300kr boksen.

loctite super clean er og sitrusrens som er lika god som 3m men koster ein god del mindre.

 

masse å velga i her;);)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempegreier :D

 

Har allerede kjøpt kondensfjerner, så kjører på med det.. Skal selvfølgelig vaske bilen skikkelig før påmontering.. Er jo halve gleden å se den nyvaska med ny spoiler :D

 

Han på bilxtra sa jeg ikke måtte puste på bilen der jeg hadde brukt kondensfjerner før jeg monterte på spoileren. At dette ville legge ett kondenslag eller no i den duren.. Vet nå ikke om det er helt hold i det, men det ville visst forringe monteringsstyrken betraktelig slik jeg forstod det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.