De beste kjøreveien i Trøndelag? Medlemstur?

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle dra igang en tråd her om de artigste veiene og kjøre på i Trøndelag og evt se om det er interresse for og lappe dem sammen til ei rute som medlemene kunne samles og evt kjøre?

Som en slags vårmønstring kanskje?

 

Favoritt strekket mitt er i allefall:

Kråkmo - Olsøykrysset (Har noen deilige bakketopper med magesug og deilige krappe sving kominasjoner) Dette er jo på "rettsia" av fjorden, men vi har da vel medlemmer der og? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm.... Ingen som liker å kjøre bil? : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe nja er sikkert morsomt det.. men har man litt lav og stiv bil kan man risikere å måtte ha gebis etter å ha kjørt en stund:P for noe så vanvittig dårlig.. er kun en strekke mellom snåsa og grong i N-T jeg vet om der det går ann å dra på litt.. for der ble det lakt ny asfalt ifjord:P nejda..

 

men til topic.. min favoritt vei må være mellom kolverei dog rørvik egentli.. noe ymse men kommer ikke på en annen vei i farten:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kråkmo er en forbanna drittvei uten like. Er som å kjøre på telahiv året rundt. Som sagt, ikke noe gunstig for de med lav bil;) Her jeg bor har vi et rettstrekk på 4km, RETT frem med god sikt, perfekt for drag..:P Men ikke særlig smart, mista lappen der EN gang for mye..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kråkmo er en forbanna drittvei uten like. Er som å kjøre på telahiv året rundt. Som sagt, ikke noe gunstig for de med lav bil;) Her jeg bor har vi et rettstrekk på 4km, RETT frem med god sikt, perfekt for drag..:P Men ikke særlig smart, mista lappen der EN gang for mye..

 

Kråkmo er rallyvei : rock : hehe

Tæla har gitt seg nå sjø.

Tjønnstua du tenker på ser jeg..Hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe lakrismenna vet å stille seg der det er som værst å holde foten unna pedalen??:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kråkmo er rallyvei : rock : hehe

Tæla har gitt seg nå sjø.

Tjønnstua du tenker på ser jeg..Hehe

Tjønnstua? Nei, rett ved siden av Ørland Hovedflystasjon. Veien går langt flystripa + litt til..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tjønnstua? Nei, rett ved siden av Ørland Hovedflystasjon. Veien går langt flystripa + litt til..

 

den har jeg kjørt med et par av forsvarets biler:D herlig strekke!

 

mvh

stian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tjønnstua? Nei, rett ved siden av Ørland Hovedflystasjon. Veien går langt flystripa + litt til..

 

Der får vel ikke "Lakkriskaillan" stå heller har jeg hørt. Grunnet at laser/radar, så nære landingsstripa er dårlig nytt for fly avionikk. Hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der får vel ikke "Lakkriskaillan" stå heller har jeg hørt. Grunnet at laser/radar, så nære landingsstripa er dårlig nytt for fly avionikk. Hehe
Hvordan kan en laser påvirke elektronikken/radarne inne på flystasjonen?

 

Nei, stemmer at de ikke kan bruke radar til hastighetsmåling, men det går fint av å bruke laser..

 

For noen år tilbake ble det jo arrangert hastighetskjøring på flystripa, åpen dag. Da var det blandt annet med en blå RS2 eid av Tore Sagbak. Den gikk meget godt bortover stripa:D

 

+ en heftig calibra eid av en kamerat av meg, men han blåste toppen og et stempel i god fart..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den har jeg kjørt med et par av forsvarets biler:D herlig strekke!

 

mvh

stian

Da har du nok passert gården til foreldrene mine, der jeg bodde tidligere. Bor helt i enden på stripa der, mot sjøen (uthaug), utover mot den militærhaugen helt ute på hoøya.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin roadtrip å ta ferga fra Flakk og over fjorden, for så å kjøre mot Brekstad ja.

Ellers likte jeg godt strekket fra Bjugn mot Hellem kirke, aner dog ikke veikvaliteten da vi kjørte beltevogn :D

OG fint da vi kjørte rundt hele fjorden og ut til Brekstad...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan kan en laser påvirke elektronikken/radarne inne på flystasjonen?

 

Nei, stemmer at de ikke kan bruke radar til hastighetsmåling, men det går fint av å bruke laser..

 

For noen år tilbake ble det jo arrangert hastighetskjøring på flystripa, åpen dag. Da var det blandt annet med en blå RS2 eid av Tore Sagbak. Den gikk meget godt bortover stripa:D

 

+ en heftig calibra eid av en kamerat av meg, men han blåste toppen og et stempel i god fart..

 

Vet av Tore ja, og husker RS2 han hadde, S4 før den og.

Vet ikke om laser påvirker eller ikke, eller om flystasjonen har lagt ned forbud eller hva som er grunnen. Er bare noe jeg ble fortalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin roadtrip å ta ferga fra Flakk og over fjorden, for så å kjøre mot Brekstad ja.

Ellers likte jeg godt strekket fra Bjugn mot Hellem kirke, aner dog ikke veikvaliteten da vi kjørte beltevogn :D

OG fint da vi kjørte rundt hele fjorden og ut til Brekstad...

 

Kan jo kjøre fra Brekstad via ferga Brekstad-Valset og tilbake til Trondheim? Mye morro der å

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tjønnstua? Nei, rett ved siden av Ørland Hovedflystasjon. Veien går langt flystripa + litt til..

 

Går fint langs med flyplassen ja ;) Mulig du har sett gamlebilen min da, fra da jeg holdt til på stasjonen (i 2002 og 2003) en hvit mazda 626 med (i en periode) alt for mye lyd? hehe... (2.0i 16V 148hk...)

Ellers er det jo mange veier rundt omkring da. f.eks fra Inderøy i retning Ørland.

Vet at Alfa-klubben bl.a. kjører Trondheimsfjordn rundt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går fint langs med flyplassen ja ;) Mulig du har sett gamlebilen min da, fra da jeg holdt til på stasjonen (i 2002 og 2003) en hvit mazda 626 med (i en periode) alt for mye lyd? hehe... (2.0i 16V 148hk...)

Ellers er det jo mange veier rundt omkring da. f.eks fra Inderøy i retning Ørland.

Vet at Alfa-klubben bl.a. kjører Trondheimsfjordn rundt..

 

Bodde på enden av flystripa en gang jeg å. I kjelleren til Potet skrelleriet.

Fikk med oss en del svin-kjøring på sene sommerkvelder ja. :evil:

 

Det er flere enn Alfa klubben som kjører der. Vet BMW klubben bruker å ha vårmønstringa si med samma turen. Sikkert mange fine veier der å.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bodde på enden av flystripa en gang jeg å. I kjelleren til Potet skrelleriet.

Fikk med oss en del svin-kjøring på sene sommerkvelder ja. :evil:

 

Det er flere enn Alfa klubben som kjører der. Vet BMW klubben bruker å ha vårmønstringa si med samma turen. Sikkert mange fine veier der å.

Søskenbarnet til fadern bor på den gården der..:) Hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet av Tore ja, og husker RS2 han hadde, S4 før den og.

Vet ikke om laser påvirker eller ikke, eller om flystasjonen har lagt ned forbud eller hva som er grunnen. Er bare noe jeg ble fortalt.

Rettelse..RS2 først, og en S4 med S6 front etter RS2'n. Den S4'n er det en kamerat som har nå, mye trøbbel med den. Går som pokker, men dårlig stand, desverre..Benka 373hk den. Vurderte å kjøpe den ifjor, men etter å ha sett på tilstandsrapporten på den takka jeg nei..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.