"Swirls" etter voxing av sort bil. Skal det være sånn?

Anbefalte innlegg

Satte bort bilen min for "proff" voxing, og var meget fornøyd da jeg henta ut bilen. Bilen er sort metallic, og alt synes selvfølgelig veldig godt i lakken. Har sett andre biler han har voxa, og hørt mye bra om karen. Men her om dagen, ei lita uke etter behandlingen, titta sola frem her på Nordmøre. Hele bilen ser ut som voldtatt med vinkelsliper. Han sa jeg kunne komme med bilen, så han fikk sett på det, men kunne ikke love å få bort alt. Er det vits i å la han prøve en gang til? Bilen så selvfølgelig ikke sånn ut før behandling , da jeg kun har behandlet bilen en gang med Autoglym gloss protection for hånd. Bilen er en 2008 A6, men 22000km på telleren.

 

Kan jeg kreve pengene tilbake?

 

Et lite mobilbilde.

 

(ja, bilen er støvete, men det har sin grunn etter å ha stått uti gata her et par dager)

photoA6.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann ;)

Hvis han kun har vokset den, så måtte han brukt en rar voks!!?

Voks er jo uten slipemidler, og skal da ikke forårsake swirls.: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

spesiell polish på den fargen.. autoglym har en egen til slik farge i sin proff serie. først maskin... da blir den lik. så må den gås over for hånd for å få bort "hologram effekten" :) dette du har her er helt standard om det er polert på feil måte på denne fargen.. sett en bråte av tilfeller på jobben:) heller ikke no problem å få dette helt bort om man kan polere:) tar ca 4-5 timer å få bort på hele din bil, med først maskin og så hele bilen for hånd:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der er kjørespor, etter feil avslutting på jobben, eller for grovt produkt/pad.

Kan lett fikses, da kjørespor ikke stikker så dypt.

 

Som nevnt over er det vanlig at sånt skjer hos bilpleiefirmaer som har dårlig tid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var godt å høre at det kan fikses da for det hadde jo vært jævelig kjipt om han hadde fucka lakken din- kjenner jeg typen rett så hadde han nok ikke kosta på deg en ny helakkering.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er rett og slett ikke bra nok arbeid. Dette er som Christer sier kjørespor/hologrammer etter maskinen. Dette er enkelt og fikse, så lever den til han og be han om å refine dette. Kjør en finishing pad på 1000 rpm uten trykk og en high gloss polish så er du bankers.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for raske tilbakemeldinger.. Får gi karen en sjangse til da.. Har som sagt kun hørt godord om han før, og sett et par kameraters biler med godt resultat. (di hadde jo selvfølgelig lys farge da;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått akkurat samme resultatet etter å ha levert inn min bil. En 2009 A5 med 13000 km på telleren.

Han har brukt MG 85 Diamond Cut Compound 2.0 til lakk rens.

MG 66 Quick Detailer til polish.

MG 21 Synthetic Sealant til voks.

Usikker på vilken padder som ble brukt.

Noen som vet vilken Meguiars produkt som bør brukes til å fikse dette?? Han bruker kun Meguiars produkter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble resultatet bra etter at han fikset det Morten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Ja, karen tok inn bilen, og fikk rettet på det. No ser jeg det bare så vidt når jeg gransker bilen i sola. Hva han har gjort, vet jeg ikke, da min kjære var og henta den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått akkurat samme resultatet etter å ha levert inn min bil. En 2009 A5 med 13000 km på telleren.

Han har brukt MG 85 Diamond Cut Compound 2.0 til lakk rens.

MG 66 Quick Detailer til polish.

MG 21 Synthetic Sealant til voks.

Usikker på vilken padder som ble brukt.

Noen som vet vilken Meguiars produkt som bør brukes til å fikse dette?? Han bruker kun Meguiars produkter.

 

MG80 på gul Meguiar´s pad er nok bra kombo her.

Kunne med fordel vært brukt i utgangspunktet etter MG#85

Undrer meg på hvorfor han har brukt et såpass kraftig produkt på en bil som er gått så lite? Var det mye riper i lakken?

 

MG66 er ikke polish. -Det er som navnet antyder et produkt som er til for å fjerne lette tilsmussinger av lakken - som lett støv, fugledritt, fingermerker osv.

Greit å bruke underveis i poleringsprosessen om det støver litt på lakken underveis.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for raskt tilbake melding.

Nei det var et par små riper i lakken, men der er jo flere riper nå etter han har gått over med så kraftig produkt.

 

Hvordan blir det med voksen han la på visst bilen skal poleres opp igjenn?? Må han legge på ny?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for raskt tilbake melding.

Nei det var et par små riper i lakken, men der er jo flere riper nå etter han har gått over med så kraftig produkt.

 

Hvordan blir det med voksen han la på visst bilen skal poleres opp igjenn?? Må han legge på ny?

 

Ja, ripene ligger i lakken, dermed under voksen. Så den må av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste "proffe" som driver med bilpleie leverer dessverre dårlig resultat; alt skal gå fort. Tjene penger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste "proffe" som driver med bilpleie leverer dessverre dårlig resultat; alt skal gå fort. Tjene penger.

 

Desverre er det faktisk sånn at det at en del praktiserer kvantitet foran kvalitet. :( I stedet for å levere inn til såkalte "proffe" eller bilpleiefirma, prøv en detailer.. Kan nesten garantere at det er en i nærmiljøet og en detailer er PIRKETE! Så da er du så og si garantert resultat også.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er forskjellen på bilpleie og detailing også.. Få har lyst til å betale en detailer :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvgjort er oftest velgjort..........øvelse gjør mester.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er forskjellen på bilpleie og detailing også.. Få har lyst til å betale en detailer :P

 

Ja, sant nok.. Men vil man ha best mulig resultat så hyrer man de beste folkene til å gjøre jobben.. ;) Hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, sant nok.. Men vil man ha best mulig resultat så hyrer man de beste folkene til å gjøre jobben.. ;) Hehe..

 

Og da ser man på meritter, ikke hva firmaet kaller seg ;)

Men dette ble OT...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.