-92 Passat G60 Syncro. Typiske problem med G60-motor osv..?

Anbefalte innlegg

Skal av sted og se på en -92 passat g60 syncro stv i morgen.

Lurte på om noen vet om spesielle ting/problemer å se etter på denne bilen..?

Kanskje spesielt G60-motoren og hva som er gjengangere av problemer med den..?

 

Håper noen har tips..:)

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Største problemet er som regel forrige eier.....

 

G-lader som ikke har fått service i tide er største problemet.

 

Når det gjelder motor er det stort sett rådelager som er problemet, ellers er de skuddsikre

 

El-nett begynner ofte å blir litt diverse på Corrado og Golf i hvertfall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Største problemet er som regel forrige eier.....

 

G-lader som ikke har fått service i tide er største problemet.

 

Når det gjelder motor er det stort sett rådelager som er problemet, ellers er de skuddsikre

 

El-nett begynner ofte å blir litt diverse på Corrado og Golf i hvertfall

 

Okei.

 

Hva går egentlig en service av disse g-laderne ut på og hva er kostnaden sånn ca på dêt..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bytter alle lager, tettnigslister og simringer

 

Du får det vel fra 5000-5500,- og oppover

 

Bør overhales hver 50000-80000 km avhenging av kjøremønster og størrelse på ladehjul. Passatene er normalt de som lever lengst, da de som regel har eldre og mer forsiktige eiere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bytter alle lager, tettnigslister og simringer

 

Du får det vel fra 5000-5500,- og oppover

 

Bør overhales hver 50000-80000 km avhenging av kjøremønster og størrelse på ladehjul. Passatene er normalt de som lever lengst, da de som regel har eldre og mer forsiktige eiere

 

Akkurat ja.

Han som selger denne bilen hadde åpnet en sånn g-lader en gang sa han.

 

Han snakket noe om noen "mygg-spiral-lignende" fjærer som lå nedi der, og at det ikke var store saken å overhale disse laderne og at det ikke var mange deler som ble byttet ved overhaling....

 

Men mulig han ikke vet det helt sikkert tenkte jeg..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk foringer, hjul lagre, rust i enden av kanalene, at alt elektrisk virker, abs`n(når du starter bilen så skal lampen lyse og slukke etter 2sek) hvis den ikke lyser i det hele tatt så er lampen gåen og da har den sikker lyst pga abs feil i lange tider. du kan jo bare se i tråden for gamle passaten min så ser du hva som kan være feil med de :P

 

mvh fredrik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hvis bilen har passert eller nærmer seg 200k km så bytt rådelagrene! De er helt sikkert ganske slitt. Det er ikke store jobben, men godt prutnings-argument da.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk foringer, hjul lagre, rust i enden av kanalene, at alt elektrisk virker, abs`n(når du starter bilen så skal lampen lyse og slukke etter 2sek) hvis den ikke lyser i det hele tatt så er lampen gåen og da har den sikker lyst pga abs feil i lange tider. du kan jo bare se i tråden for gamle passaten min så ser du hva som kan være feil med de :P

 

mvh fredrik

 

Hei

Leste gjennom flere av trådene dine om denne bilen nå. Det var lærerikt. Takk:)

Sender deg en PM.

 

Mvh Jon-C

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hvis bilen har passert eller nærmer seg 200k km så bytt rådelagrene! De er helt sikkert ganske slitt. Det er ikke store jobben, men godt prutnings-argument da.. :)

 

Ok, takk for tips :)

 

Men er det bare å bytte lagerne eller må man til med sånn "måletråd" når man får rett dim på lagerne..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat ja.

Han som selger denne bilen hadde åpnet en sånn g-lader en gang sa han.

 

Han snakket noe om noen "mygg-spiral-lignende" fjærer som lå nedi der, og at det ikke var store saken å overhale disse laderne og at det ikke var mange deler som ble byttet ved overhaling....

 

Men mulig han ikke vet det helt sikkert tenkte jeg..?

 

 

Ikke store jobben, men ikke gjort på en kveld heller, og gjør du en liten feil raser laderen: flau :

 

Skal du overhale selv, regn med at det går med noen ekstra lager og simringer første gangen, det gjorde det for meg: dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk for tips :)

 

Men er det bare å bytte lagerne eller må man til med sånn "måletråd" når man får rett dim på lagerne..?

 

Trenger bare å sjekke de lagerene du tar av, om de er på standard mål og at veiva ikke er slipt en gang før. Men det er vel sjelden at det blir gjort..

 

Jeg bar byttet lagerene jeg, funket det! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger bare å sjekke de lagerene du tar av, om de er på standard mål og at veiva ikke er slipt en gang før. Men det er vel sjelden at det blir gjort..

 

Jeg bar byttet lagerene jeg, funket det! :)

 

Ok.

Var slipte bærelager på aan-motoren min serru. Målte og styra der, men var jo bare å få tak i første overdim og sette i. Ble bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

snakka du med han som kjøpte passaten min ell? fått tak i en passat?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

snakka du med han som kjøpte passaten min ell? fått tak i en passat?

 

Har ikke ringt han ennå. Men tenkte å gjør det snart. Har titta litt rundt, men ikke mange sånne å se.

Har du noen bilder av interiøret på den forresten..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke ringt han ennå. Men tenkte å gjør det snart. Har titta litt rundt, men ikke mange sånne å se.

Har du noen bilder av interiøret på den forresten..?

 

ok :) trur det skal være noen bilder i tråden om den. men kan sikkert titte litt på hiddenn når jeg kommer hjem :) han fikk med 2 extra stoler som var i meget bra stand.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.