Anbefalte innlegg

Kom nettopp over denne kalkulatoren, som ser ut til å være veldig nøyaktig mtp at den kun trenger tre faktorer (BHP, vekt og drivverk) for å regne ut diverse øvelser. Greit for å regne ut hvor mye div. trimming har å si etc. Den tar ikke hensyn til moment, giring, luftmotstand og sånt, men den bommer ikke med mange tiendeler/mph : ja :

 

http://www.letstorquebhp.com/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Humm.... Stemmer bra ja =) Toft!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm. 0-100 på 7.4 sekunder, kan det stemme da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm. 0-100 på 7.4 sekunder, kan det stemme da?
På CQ 20v? Hvilke tall bruker du? Med 1438kg/174hk blir det 7.94 sek, oppgitt fra audi er 8.1 (iflg audiworld.com).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På CQ 20v? Hvilke tall bruker du? Med 1438kg/174hk blir det 7.94 sek, oppgitt fra audi er 8.1 (iflg audiworld.com).

 

 

CQ 20v ja. 170hk og 1320 kg.

 

Men uansett er det ikke sååå langt unna da.Har faktisk ikke målt selv så jeg skal ikke skrike for høyt :D

 

Edit: Jeg bøyer meg i støvet :tilber: iflg audi sin brosjyre skal det gå på 7.8 sekunder. Var imponerende den kalkulatoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kult? Nei, ikke i det hele tatt. Den er faktisk helt tåpelig! De kan ikke si at en bil skal gå 0-100 på så mye tid, ut i fra hvor mange hk den har, hvor mye den veier, og hvor mange hjul den driver på. De har nemig glemt det viktigste av alt, utvekslinger på giringen! Luftmotstanden er heller ikke tatt med i betraktningen. Nei, dette er bare tull!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kult? Nei, ikke i det hele tatt. Den er faktisk helt tåpelig! De kan ikke si at en bil skal gå 0-100 på så mye tid, ut i fra hvor mange hk den har, hvor mye den veier, og hvor mange hjul den driver på. De har nemig glemt det viktigste av alt, utvekslinger på giringen! Luftmotstanden er heller ikke tatt med i betraktningen. Nei, dette er bare tull!

Var det jeg tenkte. Fikk noen tall som var helt syke : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har nemig glemt det viktigste av alt, utvekslinger på giringen! Luftmotstanden er heller ikke tatt med i betraktningen. Nei, dette er bare tull!
De har så absolutt ikke glemt det; hvis du leser på siden så finner du:
We do not take into fact the torque, gear ratios or aerodynamics because this hidden is not easily available.
Denne kalkulatoren er ment for å gi et TEORETISK estimat basert på så få faktorer som mulig, og det gjør den veldig bra. Det meste vil gi litt lavere enn oppgitt akselerasjon fra produsentene, men den igjen er som regel høyere enn det som er teoretisk mulig. Når Audi oppgir 0-100 på f.eks. RS4, vil de nok ta tiden fra en relativt pen start, ikke en clutch drop fra 6-7000... Siden er for øvrig fortsatt under utvikling.

 

Den bommer sikkert litt på noe, men den er den rimelig nøyaktig på en del og:

 

0-100 km/t

Nissan 350Z:

Oppgitt: 5,90 sek

Iflg kalkulatoren: 5,90 sek (1525kg, 276hk)

 

BMW M3:

Oppgitt: 5,2

Iflg kalkulatoren: 5,06 (1570, 343hk)

 

Audi S4 2.2:

Oppgitt: 7,1(?)

Iflg kalkulatoren: 7,16 (1710, 230hk)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

0-100 3.35 sek. Kan si med en gang at dette er helt på jordet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

0-100 3.35 sek. Kan si med en gang at dette er helt på jordet :)
Hvilke tall har du brukt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke tall har du brukt?

530 hk og 1625 kg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

0-60mph (Secs) 5.60

0-100mph (Secs) 14.83

60-100mph (Secs) 9.23

Quarter Mile (Secs) 14.30 @ 98.21 MPH

Drag Quarter Mile (Secs) 13.90 @ 101.20 MPH

 

Dette er hiddenene fra gamle "tjueven" min. Stemmer bra det, vi målte den fra 0-100 på 5.6 med meg som sjåfør og 5.5 med kompisen min som sjåfør. Snitt på 3 drag pr mann.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

530 hk og 1625 kg

Jeg har gjort noe gæli, fikk andre tall nå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

530 hk og 1625 kg
Det er samme specs som Lambo Diablo... Den har jo helt sikkert lenger giring, men ytelsen burde vel være ganske lik, hvis du har målt 530 i din? Offisielt 0-100 på diabloen er vel 3.7, og da er den ikke såå langt unna ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har gjort noe gæli, fikk andre tall nå...

Glemte kanskje å velge 4wd?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har gjort noe gæli, fikk andre tall nå...

 

Roter litt jeg. Fikk samme tall igjen. Fikk 3.48 med 500 hk... Tror ikke det kan stemme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde nå med 470 hk, det som en RS4 med chip og komplett eksos har 0-100 3.64... stemmer ikke, må nok over fire

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde nå med 470 hk, det som en RS4 med chip og komplett eksos har 0-100 3.64... stemmer ikke, må nok over fire
Er nok kanskje mer tap i Quattroen enn denne beregner (den er i stor grad basert på ATTESA AWD fra Skyline). Hvis du tar RWD stemmer det kanskje bedre :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte kanskje å velge 4wd?

Jepp : dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gav 6,22 på 0-60 Mph på S6'n min... 290hk/1865kg/4wd.... Det er vel ikke helt "off" fra originale tall...

 

S2'n fikk jeg 0-60 Mph på 4,66 :D Det begynner å hjelpe..... hehe. om det hadde vært riktig:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

S2'n fikk jeg 0-60 Mph på 4,66 :D Det begynner å hjelpe..... hehe. om det hadde vært riktig:D

 

Hvilke tall brukte du da? 0-96km/t på 4,66 er ikke så umulig med en "litt hotta" S2 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Power at Flywheel (BHP) 220

Weight without Driver (KG) 1520

Drive Type 4 Wheel Drive (4WD)

Power To Weight Ratio (BHP/Ton) 147.06

0-60mph (Secs) 6.67

0-100mph (Secs) 19.34

60-100mph (Secs) 12.67

Quarter Mile (Secs) 15.45 @ 89.37 MPH

Drag Quarter Mile (Secs) 15.05 @ 92.01 MPH

 

Med fører og full tank:

Power at Flywheel (BHP) 220

Weight without Driver (KG) 1700

Drive Type 4 Wheel Drive (4WD)

Power To Weight Ratio (BHP/Ton) 131.49

0-60mph (Secs) 7.43

0-100mph (Secs) 22.14

60-100mph (Secs) 14.70

Quarter Mile (Secs) 16.21 @ 85.58 MPH

Drag Quarter Mile (Secs) 15.81 @ 88.01 MPH

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.