#1 Skrevet Mai 21, 2009 Da er det bekreftet at det er installert en dyno bremsebenk hos biltilsynet i Trondheim, Blir vel aktivt med åpne kvelder der fremover... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 21, 2009 Den tjener dem vel fort inn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 21, 2009 tja blir stor skuff hvis de drar inn bilen min å benker den er det 4hjuls rulle de han kjøpt eller 2 ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 21, 2009 4hjuls rulle har jeg hørt rykter i 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 21, 2009 Var da som svarte da..Må vell kjøre forsiktig hjem fra ES på Lørdag jeg da, akter IKKE å bli stoppa å benka. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 21, 2009 Må vel kjøre A6 til trondheim fremover da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 21, 2009 Er vel en viss fare for at denne kan lånes ut til andre BT også da kan jeg tenke meg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 22, 2009 1 fjær blir fort til 10 høns.. Noen som faktisk har sett denne rulla? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 22, 2009 1 fjær blir fort til 10 høns.. Noen som faktisk har sett denne rulla? Jepp.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 23, 2009 Kan bekrefte at de har det ja! så under en presening inne på bt. Hørete også om noen som ble tatt får to dager siden å fikk 75 000,- i bot....: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 23, 2009 Om flere BT får øynene opp for en slik gullgruve, blir det vell populært med hiddensprut og flere program for effekt, nå fremover? (Gjelder å være et steg foran) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 23, 2009 Kan bekrefte at de har det ja! så under en presening inne på bt. Hørete også om noen som ble tatt får to dager siden å fikk 75 000,- i bot....: bh : ikke bot, men effektfortollingsavgift kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 23, 2009 (endret) Men når bilen har passert 10års jublileumet i norge , så mister man skiltene? ... får man noen personlig bot ved ombygging eller hvordan er reglene når man er blitt benka med høyere effekt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 23, 2009 Noen som har erfaring med å putte en bryter på n75? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 23, 2009 nei, men har erfaring med hvordan de oppfører seg med nedstrupet trykk og det er ikke særlig imponerende skulle bli akkurat samme resultat med bryter på N75. kjør på... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 23, 2009 er det da mulig å "berge skinnet" om man har litt større turbo, men kjører på minimalt med turbotrykk (grunntrykket til wg'en)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 23, 2009 Når man først er blitt tatt, da er det ingen vei tilbake? Man kan ikke slippe unna "HKavgiften" ved å stille tilbake motor i orginal stand? Med en Turbosmart E-Boostmåler, så kan man jo justere turbotrykket selv. Hvordan ville det blitt å justere den så langt ned det går? Eventuelt bare montere en bryter på N75? Noen konsekvenser man må tenke på ved på montere en bryter på N75? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 23, 2009 Kanskje jeg tror litt for høyt om Vegvesenet, men jeg tror dem som blir satt til å gjøre slikt arbeide har over middels erfaring og forståelse for et motorbygg. Om du møter opp med utkoblet N75 tror jeg til og med bestemor klarer å skjønne at det er noe muffens når du kan skue en uoriginal motor.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 23, 2009 nei, men har erfaring med hvordan de oppfører seg med nedstrupet trykk og det er ikke særlig imponerende skulle bli akkurat samme resultat med bryter på N75. kjør på... Har hørt at de har kunskap på hva bilen skal gå i grun trykk. så jeg regner med de ikke godkjenner om den går i et lavere trykk. Noen som har erfaring med å putte en bryter på n75? Tror de vil legge merke til det: klø : ikke bot, men effektfortollingsavgift kanskje? Regner med det! vet ikke så mye om saken, bare hørt det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 23, 2009 er det da mulig å "berge skinnet" om man har litt større turbo, men kjører på minimalt med turbotrykk (grunntrykket til wg'en)? Regner med det kommer til å måle seg ut fra grunntrykke. å hvis du har stør turbo å lader 1bar org, så får du vell problem med efftekten med en støre turbo?: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 23, 2009 men er vel sånn at når bilen har vært reg. i norge i 10 år så er det vel fritt fram med effektøkning uten avgifter? hvertfall ikke noe ekstra hvis jeg putter turbomotor i golfen som orginalt er en sliten 1.6l fikk jeg beskjed om i skien når bilen var 10 år.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 23, 2009 men er vel sånn at når bilen har vært reg. i norge i 10 år så er det vel fritt fram med effektøkning uten avgifter? hvertfall ikke noe ekstra hvis jeg putter turbomotor i golfen som orginalt er en sliten 1.6l fikk jeg beskjed om i skien når bilen var 10 år.. Effektmessig skulle det vel ikke være noen problem - men om du blir kalt inn på teppet må du uansett godkjenne dette, hvilket kan by på litt bryderi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 23, 2009 dem kan jo ikke akkurat ta deg for att du har en ødelagt LMM eller lignende, når du er inne å tar å benker bilen vel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mai 23, 2009 dem kan jo ikke akkurat ta deg for att du har en ødelagt LMM eller lignende, når du er inne å tar å benker bilen vel? Ødelagt LMM? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mai 23, 2009 Luft Mengde Måler ja Vis den "blir" ødelagt så går bilen i nødmodus,, da blir det vanskelig og måle fulleffekt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...