BT i Trondheim har installert bremsebenk

Anbefalte innlegg

Et annet sp.mål må jo bli hvilket forhåndstall de bruker for å regne om fra WHP til HP... Og hvor de henter dette fra. Og om de faktisk har bremset en tilsvarende motor i kalibrert motorbenk for å så montere den i bil å bremse den på dyno/rulla or å finne ett eksakt forhåndstall. Dette varierer jo dog fra modell til modell å fra merke til merke og 2WD til 4WD, og jeg nekter å tro at tapet er prosentvis likt (lineært) fra 150hk til 700hk.

 

Eller om de faktisk legger inn så mye margin at de mener å kompensere for dette?

 

Det var nevnt en kar som hadde fått "bot" lenger oppe, hvilken bil var det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

spørsmålet er om de i det heletatt har noe peiling på hva de driver med:O

spør du en som jobber på BT hva n75 er vil han stå å klø seg i hodet, hvis han ikke har jobbet på møller før:P

dem har jo ikke peiling på hva motorer som sitter i de forskjellige bilene, hvis dem ikke har lært det av egen interesse:)

 

gleder med til å høre om en som blir tatt inn for benking og som har justerbar turbotrykksregulator, denne skal vel da skrues opp så mye det går da eller:P?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilinteresserte er tross alt utyske som bør straffes og for all del ikke hjelpes....

 

Vet ikke om dere husker den episoden med es og en hvis 200sx... tror han slapp billigere unna (målt uten intercooler), men spørs hvor lett det er å lure seg unna bt. Men sett om noen har et sprut e.l. som kan stilles ved en håndvending.... de kan jo ikke akkurat vatte opp trykket og da effekten uten videre? I så fall synes jeg virkelig noen bør sette på en diiiger jævla turbo på kjerra, passe på å bli tæva og få med seg media. For så å få bt til å drite seg ut i media med en meget rasa motor og en (tilsynelatende) hissig eier: smil :

 

Når de ikke gidder/klarer/vil være behjelpelig og greie med bilinteresserte som har god intensjon og bare driver å stikker kjepper i hjula så ser jeg ingen grunn til at ikke noen skal gjøre det samme med dem...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

spørsmålet er om de i det heletatt har noe peiling på hva de driver med:O

spør du en som jobber på BT hva n75 er vil han stå å klø seg i hodet, hvis han ikke har jobbet på møller før:P

dem har jo ikke peiling på hva motorer som sitter i de forskjellige bilene, hvis dem ikke har lært det av egen interesse:)

 

gleder med til å høre om en som blir tatt inn for benking og som har justerbar turbotrykksregulator, denne skal vel da skrues opp så mye det går da eller:P?

Det hadde vært stili om de hadde begynnt å fable om at turboen skal ha normalt/max arbeidstrykk til en som har litt overkill turbo som er mappet på langt under det trykket den klarer på en bil med orginal bunndel så det kunne resultert i kjempehavari :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje jeg tror litt for høyt om Vegvesenet, men jeg tror dem som blir satt til å gjøre slikt arbeide har over middels erfaring og forståelse for et motorbygg. Om du møter opp med utkoblet N75 tror jeg til og med bestemor klarer å skjønne at det er noe muffens når du kan skue en uoriginal motor..

 

N75 er noe av de første som kontroleres hos BT i oslo i allfefall:) Så den er prøvd og feilet på denne siden av norge i allefall, så støtter deg i den. + om de lurer på noe tar de kontakt med merkeverksted for specs.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan skal man klare å kontrollere n75 da? måle om det er spenning på den? om man kobler en bryter via en motstand tilnærmet n75, så man slipper unna feilmelding, bør det bli litt værre..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke verre enn å lage en patent på at bilen går i nødmodus på kommando om man har motronic, da kuttes jo N75 uansett.. Hva skal de gjøre da, begynne å lese ut feilkoder og bytte deler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er det bare og finne seg en orginal motor, sette den inni og ivei og vise vis man blir tatt.

Trur det er enkleste veien. Min e jo en 87 mod, hehe : rock : så ingen hestekreft avgift

er ikke ofte i tr.heim med bilen så regner med det går fint

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler ganske mye på att du får flere dager på deg til å gjøre en slik visning.

 

Tipper du blir tatt i en storkontroll og må ha bilen din der til den er ferdig - Vis dem har mistanke om noe ikke er som det skal.

Så må du vel bare følge etter til biltilsynet og vise bilen

 

Det er da man bør ha en backup med å koble ut LMM f.eks.. :)

 

Vis det nå er slik dem gjør det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ble mye tipping her :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere skulle tippet Vikinglotto sist i stedet ;)

 

Uansett kan man vel konkludere med at den lureste "vinner". Og de som virkelig kan få et økonomisk problem er de med rellativt nye biler (les: og nylig importerte) som er oppjustert en del.

 

Så nå var det bare å komme fram til den lureste og mest anonyme idéen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan skal man klare å kontrollere n75 da? måle om det er spenning på den? om man kobler en bryter via en motstand tilnærmet n75, så man slipper unna feilmelding, bør det bli litt værre..

 

tvangsstyring via diagnose. høre om den klikker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke verre enn å lage en patent på at bilen går i nødmodus på kommando om man har motronic, da kuttes jo N75 uansett.. Hva skal de gjøre da, begynne å lese ut feilkoder og bytte deler?
Hvis man bli tatt i storkontroll er det jo bare å ta av N75 så bilen går i nødmodus. Iallefall slik det er til meg nå brukes N75 KUN til å stå i kontakten for å ikke gi ut feilkoder og gå i nødmodus, er en manuell boost kontroller som er koblet til på vakumen. Har man et lite ledig øyeblikk alene så åpne panser å putt N75 i lomma..

 

Er ikke avgifta ca 1000,- pr hk mer enn orginalt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående kalibrert drivverkstap osv, så tipper jeg de måler hjuleffekt jeg, og er den over oppgitt motoreffekt, får en avgift tilsvarende den effekten.

Tviler vel igrunn på at de skal sjekke om en 110 TDI har 130...eller 140 for den saks skyld.

Men måler de en S4 f.eks, som originalt skal ha 220hk, og måler 450hk på hjula, så kan det vel hende det vanker avgift for 230hk for mye...

 

Angående nødmodus osv, så tror jeg faktisk det er lov å kjøre med bil som har 2 forskjellige effekter, der en har 1 baneinnstilling og 1 gateinnstilling. Kravet er vel at en må gå ut av bilen for å bytte om.

Sikkert noen andre her som kan bekrefte/klargjøre hvordan de reglene er.

 

Og finnes jo faktisk chip som en styrer med cruisekontrollen, holder inne en knapp når en slår på tenningen, og velger så blant programmene som er "installert", og så går den alltid tilbake til originalt når tenning slåes av. Slike er jo litt vanskelig å bevise har vært i bruk på landeveien...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler ganske mye på att du får flere dager på deg til å gjøre en slik visning.

 

Tipper du blir tatt i en storkontroll og må ha bilen din der til den er ferdig - Vis dem har mistanke om noe ikke er som det skal.

Så må du vel bare følge etter til biltilsynet og vise bilen

 

Det er da man bør ha en backup med å koble ut LMM f.eks.. :)

 

Vis det nå er slik dem gjør det.

 

 

dæm e jo itj idiota heller, så om dæm skjer inni motorromme mitt så skjer dæm at det e nåkkå som e gjort.

Æ får jo ikke nåkkå meir hk avgift, så miste nok skiltan og må vis bil'n for og få dæm ut igjen.

Da e det no berre å sett inni en orginal motor og kjør ivei en tur.

Blir du tatt må du nok direkte ned på biltilsynet:( av erfaring;)

 

Men men, håpe vi all slepp unna æ.

Tru det e mytty artiar for dæm å ta knall farga japan bila me mytty klistermerker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tru det e mytty artiar for dæm å ta knall farga japan bila me mytty klistermerker

 

Ja , vi satse på d trur æ :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men om man blir tatt med en bil som ikke har map for mere enn grunntrykket på wg'en, da kan de vel ikke justere opp turbotrykket til det turboen "er god for"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dæm e jo itj idiota heller, så om dæm skjer inni motorromme mitt så skjer dæm at det e nåkkå som e gjort.

Æ får jo ikke nåkkå meir hk avgift, så miste nok skiltan og må vis bil'n for og få dæm ut igjen.

Da e det no berre å sett inni en orginal motor og kjør ivei en tur.

Blir du tatt må du nok direkte ned på biltilsynet:( av erfaring;)

 

Men men, håpe vi all slepp unna æ.

Tru det e mytty artiar for dæm å ta knall farga japan bila me mytty klistermerker

 

Hva så om masse er gjort under panseret?

 

Selv om dem ser att "jeg" har ett skikkelig grenrør, Monsterturbo, Helt bygget om innsug, osv osv osv.

Og kun klarer å benke orginaleffekt hos dem, så er det ikkeno grunn til å klage på meg?

 

kan jo godt hende jeg bruker allt jeg har gjort i motor-rommet på bane eller lignende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo ikke så lenge siden en kompis (forumbruker) fikk igjen skiltene på S2`n sin , den ble godkjent med bremsepapirer fra ES på 240hk :)

 

Den hadde Nira sprut, ett program med 240hk og ett med 480hk+ :) , og så på ingen måte orginal ut i motorrommet....

Stor frontmontert intercooler , 3" innsugsrør , grenrør +++ ja, alt det som hører med 500hk......

 

Og det var ingen problemer å få igjennom med bremsepapirene på svake 240hk.... :)

 

Så , hvis en bil ser ut som den er god for 500hk , så er det vel det den yter på rulla som teller :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo ikke så lenge siden en kompis fikk igjen skiltene på S2`n sin , den ble godkjent med bremsepapirer fra ES på 240hk :)

 

Den hadde Nira sprut, ett program med 240hk og ett med 480hk+ :) , og så på ingen måte orginal ut i motorrommet....

Stor frontmontert intercooler , 3" innsugsrør , grenrør +++ ja, alt det som hører med 500hk......

 

Og det var ingen problemer å få igjennom med bremsepapirene på svake 240hk.... :)

 

Så , hvis en bil ser ut som den er god for 500hk , så er det vel det den yter på rulla som teller :)

 

 

Dette er akkurat hva jeg mener :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva sier biltilsynet til hiddensprut på en bil som har vært i landet i mindre enn 10 år da tro? tenker da på lignende oppsett på rundt 225, og et oppsett på 360+ til "bane"..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tru det e mytty artiar for dæm å ta knall farga japan bila me mytty klistermerker
Det tror jeg også. De ser ikke forskjell på en AAN motor med K24 7000 eller en K24 7200 turbo, og en RS2 manifold f.eks. Så frem jeg nå klarer å skjule min IC bak en orginal S6 fanger, så er sjangen for at JEG iallefall blir stoppa, og resten med rs2 oppsett, svært liten. Liten sjangse for at de stopper en bil, som så å si ser klin orginal ut på utsiden, og i TILLEGG ser orginal ut i motorrommet.

Og de fleste VAG bilene som har litt oppgradert motor, ser somregel nokenlunde orginal ut foruten senk og felger..(men det kan være nok til at de stopper deg).

 

No snakker jeg jo ikke for alle her, men et eksempel for de som har oppgradert til RS2 oppsett på sine S biler.

 

Mange, som deg, vegard har jo grenrør ergo annen plassering på turbo, annet innsug, større turbo, silikonslanger fra snurra og til filter ++, så mye enklere å se oppgraderingene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva sier biltilsynet til hiddensprut på en bil som har vært i landet i mindre enn 10 år da tro? tenker da på lignende oppsett på rundt 225, og et oppsett på 360+ til "bane"..

 

Hva skal dem si da?

 

Så du ikke inlegget til Bård Even?

 

Bare sleng frem papirer det fra en effektmåling, på att bilen din ikke har mer effekt enn orginalt.

 

Samme F... hva dem ser i motor-rommet ditt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo ikke så lenge siden en kompis (forumbruker) fikk igjen skiltene på S2`n sin , den ble godkjent med bremsepapirer fra ES på 240hk :)

 

Den hadde Nira sprut, ett program med 240hk og ett med 480hk+ :) , og så på ingen måte orginal ut i motorrommet....

Stor frontmontert intercooler , 3" innsugsrør , grenrør +++ ja, alt det som hører med 500hk......

 

Og det var ingen problemer å få igjennom med bremsepapirene på svake 240hk.... :)

 

Så , hvis en bil ser ut som den er god for 500hk , så er det vel det den yter på rulla som teller :)

Med andre ord, det lønner seg å bruke hiddensprut alltså? Så man kan justere inn f.eks 2 forskjellige program? Hvilken pris ligger slike ting på? Bare for å få satt ut en ca pris, hvis folk lurer..15 000,-? Et som er nokenlunde normalt, og lett å bruke for "nybegynnere"..

 

MEN, vi får håpe ingen fra forumet havner på en slik rulle hos BT:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men om man først blir "tatt" for å bruke hiddensprut, får man vel ikke dette godkjent sånn uten vidre..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.