Firehjulskontroll Passat 3BG

Anbefalte innlegg

Akkurat overtatt en Passat 3BG som spiser dekk på innsiden. Har hørt at Bil-service (Volvo) i Tønsberg er gode på dette. Noen som har erfaring med dem?

 

Prisen var ikke så hyggelig: 1790,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bor i Kristiansand og har ikke erfaring med Bil-Service i Tønsberg, men jeg har noen kommentarer på litt generelt grunnlag.

 

Spiser den dekk på innsiden foran eller bak?

Er bilen senka, og i tilfelle, hvor mye?

Hvilken dekkdimmensjon kjører du med?

Felgbredde og innpress?

 

"Overforbruk" av dekk er en del av prisen man dessverre må betale ved senking av bil.

En 4-hjulskontroll/justering vil kunne hjelpe noe, men med mindre du monterer justerbare camberstag så vil du fortsatt "bruke" mer dekk enn normalt på en senka bil. Correct me, if I'm wrong.

 

Kjører selv 3BG med 8x18 ET35 og 225/40R18.

Denne "bruker" en god del dekk foran.

Hvis du har samme dekk-/filgdimmensjon foran og bak, så kan et tips være å bytte om for- og bakhjul ca midt i sesongen.

Da får du en jevnere slitasje på alle dekkene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører med 8,5x20 ET35 225/30/20 og justerbar senk. Virker som den spiser mest på høyre side bak.

 

Justerbart camberstag hørtes jo råflott ut. Burde hatt det rundbaut evt bak i mitt tilfelle?

 

Justerte bilen opp ca 2 cm i hekken her om dagen, mulig det gjør camber litt mer fornuftig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vist eg ikkje husker heilt feil er det justering på camber og spissing bak på4Motion.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vist eg ikkje husker heilt feil er det justering på camber og spissing bak på4Motion.

 

Det er iallefall justering av Camber bak på 4 motion. Har ikke sett at man kan justere spissing bak.. men meget mulig det går å..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.