Avtagbart hengerfeste A4/S4 B5...

Anbefalte innlegg

Hvordan blir det med Westfalia sine avtagbare tilhengerfeste på A4/S4 B5?

MÅ man skjære i bakfangeren og ha et sånt stygt deksel over for å dekke innfestningen?

HAr en S4 fanger liggendes,og vurderer et hengerfeste på bilen..Men kun om dette ikke blir synlig..

Noen med erfaringer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

begge de bilene jeg har tatt hengerfeste av så blir d synelig eller luke på fangeren.. har ikke sett noen som er helt clean så jeg kan huske ;) har deksel liggende :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

begge de bilene jeg har tatt hengerfeste av så blir d synelig eller luke på fangeren.. har ikke sett noen som er helt clean så jeg kan huske ;) har deksel liggende :P

OK,tenkte kanskje om det var større mulighet med S4 fangeren siden den bygger litt mere..Vet jo aldri.. :)

Og nei Espen,jeg er IKKE interessert i det dekselet :) hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke? har jo hengerfeste,deksel å bakfanger ligge3nde klart :P s4 også har deksel greier meina e på..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har hengerfeste på s4`en min, å det er ikke synlig når kroken er tatt av...

er usikker på hvilket merke det er, men kan sjekke i morgen..

bak.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil gjerne vit hvilken type du har eirik! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter litt søkning så finner jeg at mange her ha brukt Westfalia sine avtagbare fester,uten å møtte bruke et deksel over :)

Så da blir det bestilt inn ;)

Men hvordan er det med dra vekta,når det står 1400kg max i vognkortet nå..Når jeg ikke har feste engang,og det står 1800kg som max på Westafalia sitt hengerfeste..

Er det noe problem å skrive om? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andreas, min 97 B5 har 1500kg som maks i vognkortet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva betaler dere for dette festet (og hvor)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og finnes det til sedan?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

glemte å sjekke hvilket merke det var på mitt hengerfeste.. men tror det er et orginalt: klø :

kan forøvrig trekke 1700kg med min, har vert i kontakt med møller avd typegodkjening å hørt om det var mulig å få hevet max hengervekt og det var ikke mulig..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var dumt, kunne tenkt meg å hatt mulighet til å trekt S4/A4 på tralle. Dog hadde jeg ikke forventet at det var mulig å gjøre endringer heller...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andreas, min 97 B5 har 1500kg som maks i vognkortet?

Hmm...Det va jo rart : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var dumt, kunne tenkt meg å hatt mulighet til å trekt S4/A4 på tralle. Dog hadde jeg ikke forventet at det var mulig å gjøre endringer heller...

en a4 kan man vell trekke med s4 hvis man ikke har en altfor tung henger..: klø :

foresten en helt genial bil å trekke henger med: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må man vel ha en veldig lett tilhenger. Ble vel 2-2,2tonn med min A4 oppå en henge, og da lå det bare ei ekstra girkasse inni bilen. Er vel vanskelig å skaffe en henger på under 600kg som man kan laste en bil oppå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle hatt en slik på s4'en min jeg også.. Men jeg har festet.. Mangler bare selve kula.. Og den er jo litt kjekk å ha hvis man skal ha festet... Noen som har ei kule liggende? Er ikke sikker på merket, men mener det er ogrinalt hengerfeste på den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må man vel ha en veldig lett tilhenger. Ble vel 2-2,2tonn med min A4 oppå en henge, og da lå det bare ei ekstra girkasse inni bilen. Er vel vanskelig å skaffe en henger på under 600kg som man kan laste en bil oppå.

tror ikke man får tak i en så lett henger som har såpass tillat lastekapasitet... En A4Q veier vel over 1500kg og en beiltransporthenger er vel neppe under 500kg og man kan ikke dra mer enn 1700kg, lovlig...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror ikke man får tak i en så lett henger som har såpass tillat lastekapasitet... En A4Q veier vel over 1500kg og en beiltransporthenger er vel neppe under 500kg og man kan ikke dra mer enn 1700kg, lovlig...

My point. Mener det ble 2,2tonn når bilen min stod på en henger. Ikke helt lovlig, men steike som en 2,7Biturbo klarer trekke det..

Men for å gå ontopic, noen som har en anelse om hva det koster å få montert avtagbart hengerfeste? Da det koster vel en del å få lagt kabelnettet helt fram til ECU.

Men sender de til Norge? Prøvde å registrere meg, men får ikke til å velge noe annet enn Germany. Hvor mye er det evt i frakt?
Koster 25€ (0-5kg) / 35€ (5-30kg) til Norge.

http://www.towbar-europe.com/cms.php/coID/1/content/Cost-of-delivery/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jo, stemmer det at a4`en din Emil, med henger blei 2,2tonn... tengte litt feil: klø :

på min er ledningene koblet på i venstre baklykt.. er ganske enkelt å montere, må av med fangeren så monteres kroken i metalskinna inni fangeren, og på igjenn..

er foresten en sånn westlifia krok som er linket til lenger opp her jeg har og den vises ikke når den er av.. bilde lenger opp

DSC00509.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men sender de til Norge? Prøvde å registrere meg, men får ikke til å velge noe annet enn Germany. Hvor mye er det evt i frakt?

Bestilte du en slik?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hva hengervekt en a4 2,5tdi quattro kan dra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hva hengervekt en a4 2,5tdi quattro kan dra?

Ser ut som 1.9tdi er typegodkjent med mere hengervekt? Er ikke den 1800 kg?

Vekt og størrelse

Egenvekt: 1430 kg

Maks tillatt hengervekt: 1600 kg

Nyttelast: -

Totalvekt: 1980 kg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja 1.9tdi har vekt på 1800.. men ka 2,5tdi klare'?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.