Chromelister ettermontert!

Anbefalte innlegg

Bjørn, dette gjelder KUN listene under vinduene. Listene som går over vinduene er det ikke tape i det hele tatt på. Dem skal "brettes rundt" de eksisterende listene (derav min smerte i dag).

 

Jepp, de var de med lim bak på jeg tenkte på. Så at de over bare skal tres på (U formede lister).

 

Vi selger lister som ser helt like ut vi også, men de vi kjøpte fra Tyskland her var jo tilpasset bilen.

 

Her mener du vel de U formede over vinduene?

 

Jeg prøvde å ta en titt på 3M sin web, men det var ikke så lett å finne noe der...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan var finishen på listene? bra eller?

 

"Not bad, not bad..."

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann Andreas.

 

Verker i fingrene idag??hehe...godt du hadde ett par trikkertommler som steppa inn på slutten ;-)

 

Syntes resultatet ble veldig bra jeg. Som sagt lupeinspektørene finner vel ut at dette ikke er orginalt men jøss, det må være mer enn bra nok. Syntes jeg ihvertfall..

 

Si ifra hvis jeg skal hjelpe deg med andre sida, kan stå på jobben min hvis du vil.

 

God helg!! :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: ja : Knall dette Andreas!

 

Men noen som vet om det er mulig å få tak i sånt bare med børstet design i steden for chrome? Slik som på RS4 f.eks.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vurderer å få tak i chrome lister til Passelaten, men har vært

litt usikker mht. kvaliteten og finishen.

Det ser jo egentlig flott ut.

 

Andreas, finner du ikke chrome-rails på eBay da.

Er i søkk og kav til Passat der...

 

Per Arne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg så det stod 3M på tape'en bak på listene, kan det være at 3M lager slik lister i forskjellige størrelser?

Kanskje det hadde vært mulig å få tak i disse produktene gjennom noen som fører 3M i Norge?

 

Jeg var innom en bilsjappe i Førde en gang. De solgte 3M chrome tape på rull. 2 forskjellige bredder. Rekner med at det er disse chrom-tuning bruker. Jeg har bestilt og mottatt både lister til siderutene og den som er nederst på bakluka. Står 3M på denne også så dette er nok den andre bredden. Tror det koster mellom 200 og 300 kr for en rull med tape.

 

Kan sjekke om jeg finner et varenr neste gang jeg er innom den butikken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andreas, finner du ikke chrome-rails på eBay da.

Er i søkk og kav til Passat der...

 

Hva søker du på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øøøy! Og bilen din som var så fin og sort!

Har noe chrome på den gamle Crownen, du skal vel ikke ha hjulbuelister med overheng også, vel?? :D

 

Nice work, Andreas!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var fint Andreas!! : ja :

 

Kjenner til den verken etter en mye mer komplisert, og knoten jobb på S4èn jeg hadde, føler med de små cocktailpølsene du har vært sår i da ja:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått på chromlist bak på bilen :)

cromlistbak.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tøft..skal ikke bytte på tak og vindu lister du også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. fikk lyst å montere bagasjeromslista jeg også nå.. men tror jeg venter til det blir litt varmere i luften.. :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tøft..skal ikke bytte på tak og vindu lister du også?

 

De er krom orignalt, dvs svart krom (S4) - de synes på bildet øverst til høyre. Har ikke tenkt til å gjøre noe med de nei.

 

Hmm.. fikk lyst å montere bagasjeromslista jeg også nå.. men tror jeg venter til det blir litt varmere i luften.. :/

 

Jeg klarte ikke å vente, men gjorde det i oppvarmet garasje og varmet opp lista med varmepistol (med litt avstand) så jeg tror monteringen ble bra. Det gikk greit å få det rett også, men det er en fordel å være 2 pers når en monterer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra ut det Bjørn, var det plundrete?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra ut det Bjørn, var det plundrete?

 

Neida, vil ikke karaktisere det som vanskelig, bare å ta seg litt god tid og rengjøre godt på forhånd så blir det bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann andreas...

 

Fått på de andre da, på andre sida?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var chrome-liste nederst på bakluka montert, men ikke rent dramatisk. Og la det være en advarsel til dere der ute.

 

"Bruk skarp kniv til å kappe av kantene", sa Bjørn. Klønete som jeg var glapp kniven akkurat i det jeg legger makt i å skjære. Halvveis igjennom tommelen kom kniven. I panikk ble det legevakt tur og nesten en tommel mindre...

 

Fin måte å avslutte året på! Moralen er å ha respekt for skarpe kniver!!

 

Men resultatet ble bra :P

 

287.jpg

 

... og her er hva det "kostet" meg:

hand.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry at jeg ler litt, men her "styles" det med livet som innsats (nesten). Bra det ikke gikk værre da. Det ble veldig fint med lista. Gjorde seg veldig! : ja :

Få på noen krommede enderør, så blir det 10 pts. fra meg

BTW: Godt nytt år

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser meget bra ut Andreas : ja :

Vet ikke om du har nevnt det før, men hvor bestilte du chromen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huff da, ikke no kløneri her nei...

 

Ble fint da;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut Andreas : ja :

Bra du fikk beholde tommelen også. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.