Audi Service i Grenland omrd.

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg trenger en enkel olje / filter service (15.000km) for min Audi A6 2,5Tdi -03 med resetting av service indikator.

 

Kan dere anbefale noen gode verksteder for dette i Grenland?

 

Er det noe erfaringe med Falck verkstedet i Porsgrunn?

 

 

Om de er flinke med Vagcom har jeg noe oppdrag for dette også, så det er fint om de finner fram med denne software.

 

 

Oddvar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tidligere Elite Auto under Autostrada i Skien er flinke:)

 

A.J.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tidligere Elite Auto under Autostrada i Skien er flinke:)

 

A.J.

 

Jeg har også hatt bilen min der på storeservice. var en del tusen billigere en grenland auto.

Veldig fornøyd med servicen også, så jeg har ingen problem med å anbefale dem videre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får også litt VACN rabatt på Autostrada (Elite Auto) :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får vel VACN rabatt på Grenland Auto også tror jeg, men prisforskjellen vet jeg ikke noe om.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan anbefale Autostrada Service! =) Jeg har jo bytta jobb (til Autostrada Service) for å få lov til å jobbe med de som er best på Audi i Grenland!! =) Og husk Autostrada Service er Oettingeragent i Norge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips. Tenker jeg ringer Autostrada Service i morgen.

 

Oddvar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har jo bytta jobb (til Autostrada Service) for å få lov til å jobbe med de som er best på Audi i Grenland!! =)

 

Da blir nok jeg også å se der om noen år, haha:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok oljebytte på Brua Auto i Porsgrunn. 799,- m/Mobil1 olje og filter...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan annbefale Autostrada. Vi tar servise på både A4'ren og Mini'n der.

Gode priser og utrolig dyktige folk!

 

Jeg er veeelig redd for bilen min (ikke sant, Heine;)), men på Autostrada vet jeg at den er i de beste hender.;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å komentere noe eller være drittsekk men jeg jobber på Grenland Auto.

Hos oss har vi 2 fagtekknikere for Audi, å er et merkeverksted med LANG erfaring er flere folk som har jobbet der i nermere 30 år.

Og jeg vet vi har fått feilsøkings jobber fra autosrada service og andre bilverksteder som de ikke har hatt kompetanse til å jobbe med.

Å hvorfor har de de beste bilmekanikerene i grenland ? Det lurer jeg på da. . Er stort sett unge folk som jobber der og verksmesteren har jo selv jobbet både på Skien bil å Grenland Auto mener jeg å huske.

Sikkert et knall verksted.

Men hvis jeg skulle ha bilen min på service så ville jeg ha gjort det på merkeverksted.

mvh.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok også at merkeverkstedene har best support og når det gjelder kompetanse, og at de har større mulighet til å rådføre seg innad i ”systemet”. Men dette teller så lite når en blir møtt med noe som minner om arroganse når en kommer til service desken hos forhandleren.

Jeg har import bil og har nå hatt det de 3 siste gangene, og det er mye som tyder på at neste bil også blir det (setter pris på å kunne plukke mye utstyr selv på en bruktbil).

For 3 uker siden var jeg innom merkeforhandler i Grenland for å forhøre meg om aktivering av kjørelys. Når jeg da blir møtt med at dette er en importbil (mellom linjene leser jeg at dette er noe vi ikke ønsker å jobbe med, og om vi så skal gjøre skal vi endelig ta betalt for jobben) og at det er umulig å vite hva som trengs for å få automatiske kjørelys, samt en heller vag pris estimering blir jeg litt oppgitt.

Jeg er over middels interessert i bil og vet at en rask runde med bildiagnose og evt uttak av lysbryter kan avdekke hvor arbeidsom denne jobben er. Om de hadde foreslått en slik løsning, hadde jeg satt bilen inn der for denne sjekken samt muligens fått gjennomført servicen der også (gidder ikke å reise hele Grenland for å få gjennomført en enkel olje service!).

Tilbake til dette med kunnskap hos merkeverkstedet.

Jeg bodde tidligere i Namsos, siden bilen min er en importbil, har den installert et Telematic system som har et eget SOS batteri, dette varslet om tid for skifte, jeg kontaktet lokal forhandler. De kunne sette inn et nytt batteri for meg til kr.3.499,89 Jeg mente dette var litt unødvendig da Telematic ikke fungerer i Norge (kjøper du dette batteriet fra Sanyo koster det kr.100,-, men da må du lodde noen ledninger, men det er en annen sak). Jeg reiste derfor til AutoMester i Namsos og snaket med daglig leder der (han har veldig god kunnskap på Vag og Audi), han koblet seg til med diagnose verktøy og programmerte bort funksjonen (like greit siden den ikke kan benyttes allikevel).

Så bedre å betale noen hundrelapper til ”ikke-merkeverksted” enn flere tusen til merkeverksted som kanskje ikke har samme interessen for å finne løsning.

Når det gjelder bilen, så må servicen vente, jeg greide å trykke et tilhengerfeste inn i intercooleren så bilen står nå på Vag skadeservice for en liten ”justering”.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.