Møller Minde - sier de ikke gir ut delenummere?

Anbefalte innlegg

Jeg snakket akkurat med en på delelageret, og han presterte faktisk å si at han ikke ville gi ut delenummeret på delen jeg forespurte. Jeg kunne såklart kjøpe delen, men delenummeret fikk jeg ikke vite før jeg leste det på plastikken.

Jeg har ETKA hjemme, det er jo bare å sjekke i ettermiddag, men herregud for en service da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg snakket akkurat med en på delelageret, og han presterte faktisk å si at han ikke ville gi ut delenummeret på delen jeg forespurte. Jeg kunne såklart kjøpe delen, men delenummeret fikk jeg ikke vite før jeg leste det på plastikken.

Jeg har ETKA hjemme, det er jo bare å sjekke i ettermiddag, men herregud for en service da...

 

Har opplevd det samme på Mølleren her også, fikk fortalt at det var veldig mange henvendelser på delenr ditt og datt - så kjøpte folk delene på e-bay. Er jo forståelig da, er jo ikke akkurat som om dem plikter å være en opplysningstjeneste for oss som kjøper VW og Audi - ikke får dem betalt for det heller!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntes jeg betaler ganske mye royalties når jeg er innom der og kjøper deler og gjør elektronikkting som kun de har utstyr til, jeg. Det er jo ikke som om de selger ting til kostpris +10% eller noe.. Det er jo ikke akkurat gratis å kjøpe Audi fra Møller heller, service er noe jeg forventer som en del av bilkjøpet.. De har påtatt seg rollen av å være support for Audi-kunder ved å være forhandler, og det innebærer nok litt sånt polakkarbeid uten å tjene noe særlig med penger, men sånn er det nå en gang. Hadde jeg ikke kunnet sjekke det på laptopen min hadde jeg nok blitt litt.. irritert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der er jo bare tull fra Møller Minde!

 

Det er jo som at jeg ikke skullle fortelle mine kunder i butikken hva det Sony-kameraet jeg har utstilt, eller demonstrerer faktisk HETER.. fordi jeg skulle være redd for at kunden valgte å kjøpe det på Komplett.. ?

 

Selgers jobb er jo å vise at SERVICE og kunnskap fører til fornøyde kunder som føler seg trygge på butikk og produkt.. og fornøyde kunder handler i butikken, ikke på internett..

 

Der stryker Møller Minde totalt! : bråk :

 

Min erfaring med Møller Ensjø og Skien Bil er heldigvis en helt annen. Der er de behjelpelige og serciveminded..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har ikke lov å tilbakeholde delenummer faktisk. Det var det vi fikk beskjed om her på Møller Bil Forus for en liten stund siden. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Servicen på delelager hos Møller Minde (Audisenteret Bergen heter del vel egentlig?) er generelt veldig dårlig, det er ihvertfall min erfaring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De heter Møller Bil Minde. Espen på delelageret er kjempegrei og megabehjelpelig. Han pleier å printe ut skjemaer fra etka og vise meg hvordan jeg kommer til deler og sånn nede i butikken, de fleste andre ser for det meste på meg med misnøye for at jeg kommer dragendes inn i det flotte bygget deres og klager over min eldgamle Audi. Dessverre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Servicen på delelager hos Møller Minde (Audisenteret Bergen heter del vel egentlig?) er generelt veldig dårlig, det er ihvertfall min erfaring.

 

X 2.. Har handlet der en del ganger og servicen var ikke på topp nei..

og 10% rabbatt er jo heller ikkje mye og skryte av..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har ikke lov å tilbakeholde delenummer faktisk. Det var det vi fikk beskjed om her på Møller Bil Forus for en liten stund siden. :)

 

Dette er vel ganske feil?

 

La oss ta en annen vri på å "oppgi delenr"

Prøv å ringe til tunere osv. for å spørre hvilke deler dere skal bruke for å få mest mulig ut av motoren deres, men ikke vil handle hos han pga. dere har andre steder dere kan handle billigere.

 

Lykke til! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er glad jeg har ETKA og Vag-Com hjemme, selvgjort er velgjort :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg fikk ikke vite engang av en klubbmedlem som jobbet hos skien bil før(på delelageret).Spurte om str. på bremsene TIL min passat var levert med, da det var 2 str på 3b.. Men det kunne han ikke si for da kunne jeg handle bremsene et annet sted..

 

Kjempe inntrykk jeg satt igjen med da!

 

Trodde han tulla, men var seriøs han..

 

Kenneth som sitter i skranka nå er kjempehyggelig og viser meg alt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel ganske feil?

 

La oss ta en annen vri på å "oppgi delenr"

Prøv å ringe til tunere osv. for å spørre hvilke deler dere skal bruke for å få mest mulig ut av motoren deres, men ikke vil handle hos han pga. dere har andre steder dere kan handle billigere.

 

Lykke til! :)

 

Men du kjøpte ikke motoren av tuneren. Du kjøpte hele bilen som et komplett produkt av møller, og om du har lyst til å fikse på den andre steder av en eller annen grunn så må du jo få lov til det.. De har jo et visst ansvar for oppfølging.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har vel det stedet du skal fikse bilen hos sitt eget hiddensystem, som finner delene selv? :S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det det var snakk om var noen motorfester, ville matche delenummeret opp mot designet til 034motorsport, de har laget noen avstivede motorfester for litt mindre slakk i girkassen. Men i USA finnes ikke strikkmotoren min såklart, så måtte se om alt var tilsvarende 1.8t'en..

 

Men jeg har jo ETKA hjemme, så det gjør jo meg ikke så mye sånn sett. Men det kunne jo ikke han vite..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

der jeg jobber på ensjø pleier de å gi ut dele nr.. men om det er mye å gjøre på delelageret så blir dette selvfølgelig prioritert etter salg av deler.. men om tiden rekker til (da det noen ganger kan ta litt tid å finne et riktig dele nr) så pleier de være behjelpsomme hos oss:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aldri noe stress på Møller på Kongsvinger heller. Jeg bestiller og ofte tar de med deler og leverer til meg også. Jeg sitter som oftest på ETKA og leser opp delenr, eller for å sjekke at jeg får riktig.;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel ganske feil?

 

La oss ta en annen vri på å "oppgi delenr"

Prøv å ringe til tunere osv. for å spørre hvilke deler dere skal bruke for å få mest mulig ut av motoren deres, men ikke vil handle hos han pga. dere har andre steder dere kan handle billigere.

 

Lykke til! :)

 

 

Vi kan velge og ikke gi ut dleenummer, men vi har ikke lov å nekte dere det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi kan velge og ikke gi ut dleenummer, men vi har ikke lov å nekte dere det.

 

Hva er forskjellen? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De heter Møller Bil Minde. Espen på delelageret er kjempegrei og megabehjelpelig. Han pleier å printe ut skjemaer fra etka og vise meg hvordan jeg kommer til deler og sånn nede i butikken, de fleste andre ser for det meste på meg med misnøye for at jeg kommer dragendes inn i det flotte bygget deres og klager over min eldgamle Audi. Dessverre.

Jeg kan skrive under på at han Espen er en meget hyggelig kar, har hjulpet meg mye, får alltid god service der.

På den Audisenteret er det likedan, i hvertfall på delelageret. Har aldri hatt problemer med den biten av Møller :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser en merknad her, ser ut som at alle rammenr UNDER 8D*V*058 895 bruker den øverste delen.. mens alle rammenr over bruker den delen som står i parantes? Ble litt forvirret av den..

 

hmmm.PNG

 

mitt rammenr begynner på 8DZVA2713.. Hmm.. litt usikker på hvilken jeg trenger

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser en merknad her, ser ut som at alle rammenr UNDER 8D*V*058 895 bruker den øverste delen.. mens alle rammenr over bruker den delen som står i parantes? Ble litt forvirret av den..

 

hmmm.PNG

 

mitt rammenr begynner på 8DZVA2713.. Hmm.. litt usikker på hvilken jeg trenger

 

 

Tolker det som den første.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tolker det som den første.

 

Den stjerna som står der betyr at det er en flytende overgang.... d.v s at de ikke vet eksakt når skillet er så er bilen i nærheten av skillet så må man fysisk sjekke hva som står i bilen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde være en absolutt selvfølge å få delenr på deler til et dyrt produkt som er solgt gjennom Møller.

Har aldri vært noe problem hos Møller Ensjø, Ryen, Arnesen eller noen av de andre VAG forhandlerne i Oslo, heller aldri hos VAG forhandlerne som jeg brukte i USA. Tvert imot er de stort sett veldig hjelpsomme, printer ut lange lister, etc.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den stjerna som står der betyr at det er en flytende overgang.... d.v s at de ikke vet eksakt når skillet er så er bilen i nærheten av skillet så må man fysisk sjekke hva som står i bilen

 

Hva er i nærheten av skillet da? 100 før og 100 etter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første numeriske segmentet det er 058, mens jeg har 271 på min. Det er vel en stor forskjell?

Jeg leser det som (bilens rammenummer er lik) mindre enn 8D*V*058 895 på dene øverste.

Den nederste tolker jeg som "benytt denne delen om rammenummeret 8D*V*058 895 er mindre enn bilens rammenummer"

Det er sikkert mange andre steder med liknende formatterte merknader i ETKA, men har ikke brukt det så mye.. men utifra resonnementet mitt der så må det være den nederste av de to som virker riktig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.