-Benevnelse på Front lykter...

Anbefalte innlegg

Noen som kan ramse opp hva de forskjellige benevnelsene på Lykte glassene betyr?

(Eks: HCR - HR - D?? osv...)

 

Og er noen av disse lovlige og ettermontere Xenon i?

 

Linse og Xenon eller vanlig H7, hva er forskjellen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å få godkjent ettermontert xenon på du ha automatisk høydejustering på lysene, og spyling av lyktene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å få godkjent ettermontert xenon på du ha automatisk høydejustering på lysene, og spyling av lyktene.

 

Dette har jeg allerede i orden, så det tenker jeg minimalt på : vinke :

Selv om jeg ikke helt begriper hva lyktespylere har med saken og gjøre...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har jeg allerede i orden, så det tenker jeg minimalt på : vinke :

Selv om jeg ikke helt begriper hva lyktespylere har med saken og gjøre...

 

Har du aut.høydejustering m/nivåfølere på halogen lyktene dine?

 

Teorien bak at det er påbudt med spyling er for at lyset ikke skal bli "forvrengt" å blende andre bilister. Om det faktisk har noe å si er en annen sak;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du aut.høydejustering m/nivåfølere på halogen lyktene dine?

Har det ettermontert, og skal virke på orginal lyktene.

Har ikke det på de jeg har på bilen nå, men nye lykter er i bestilling...

 

Teorien bak at det er påbudt med spyling er for at lyset ikke skal bli "forvrengt" å blende andre bilister. Om det faktisk har noe å si er en annen sak;)

 

Jeg har jo lyktespylere liggende orginalt gjemt bak min uorginale RS6 fanger, så skal vel bare være et par små hull til for å få festet "løfterne" som sitter i orginal fangeren...

Men faan da, de har jo utstyr til og vaske vinduer og lys på Esso, så det får holde til jeg får given tilbake :D

 

 

Mangler fortsat svar på deg jeg lurte mest på da :P benevnelsene som står på lyktene :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis lykteglassene er (E) merket så er de lovlige/godkjente (lykter) til veibruk.

 

Hvis lyktene har noe form for klistrelapper som sier (not for HID bulbs) så ville jeg fulgt det rådet for jordingen av pærene kan være uheldig med tanke på støy/forstyrrelse på ledningsnettet.

 

Med xenon pærer (ikke bi-xenon) bør det være linselys på nærlyset pga. blending/spredning av lyset.

 

Tror ikke lysene har noe spesielt merke i glasset som sier at de er beregnet for xenon.

 

Ps. linse er en nyere og bedre form for å levere lyset ut i fra lykta i forhold til reflektor. H7 er i grunnen bare hva slags sokkel det er på pærene, både halogen og xenon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.