Forslag til utstillingsklasser ønskes

Anbefalte innlegg

Det er tydelig at utstilling på treff er noe som opptar mange og mange synes er stas.

Med unntak av hovedtreffet på Våler hvor bilene deles inn i klasser basert på modell og produksjonsår, premieres i all hovedsak de 3, 5, 10 eller 15 beste bilene av hvert merke.

For å gjøre utstillingene på treff enda bedre og kanskje mer spennende ønsker vi derfor forslag til flere og kanskje litt mer spenstige utstillingsklasser.

Vi vil gjerne at du setter opp ett forslag til klasser vi kan benytte oss av på både større og mindre treff i fremtiden. Vi ser for oss at x-antall av hvert merke fremdeles premieres, men at dette antallet ikke nødvendigvis er så høyt. Sett derfor opp hvor mange x-antall skal være og legg til de klassene nettopp du ønsker at skal premieres på treff.

Det er ingen forslag som er for dumme, men vi ønsker at dere skal ha ett edruelig forhold til hvor mange det er i forhold til tidsaspektet ved dømming, behov for antall dommere og hvor mange som kan forventes å konkurrere i denne klassen. Si gjerne noe om hvilke kriterier dine forslag på nye klasser skal dømmes etter.

Forsøk å sette det opp slik:

3 beste VW

3 beste Audi

Best in show/treffets feteste bil

Feteste hjul

Beste theme/tema

Det ser ut som om det er Ørjan Andreassen som i all hovedsak vil ha ansvaret for utstilling i sentral regi fremover, og dersom du ikke ønsker å legge ut forslagene dine her kan du sende de på pm til han, meg eller til styret@vwaudi-club.no

Og folkens: Keep it clean. Dette er ett forsøk på å høre hva dere som medlemmer vil, diskusjon om tidligere treff holdes på ett fornuftig nivå. Respekter at Espen har andre ideer enn Per og Pål og forsøk å bruke energien i kreativ retning. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er jeg førstemann ute... : rolleyes

- 3 beste Audi (selvskreven)

- 3 beste VW (selvskreven)

- Beste Luftkjølt

- Beste Klassiker (kriterie er at bilen er veteran)

- Beste Lakkering

- Beste Motorrom

- Beste Underholdningssystem

- Beste Hjul

- Longest Distance

- Peoples Choice

Det er mitt forslag...sikkert noe jeg har glemt, men det kommer nok andre med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er enig med Lars-Inge over her. Mulig man kunne gått opp til 5 beste Audi og VW?

Hvordan vil det foregå på Rudskogen i høst?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

- 3beste Audi (selvskreven)

- 3beste VW (selvskreven)

- Beste Luftkjølt

- Beste Lakkering

- Beste Motorrom

- Beste Hjul

- Longest Distance

- Peoples Choice

kunne ikke blitt bedre.. blir litt gjevere med pokal da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske enig med Lars Inge over her... Men hadde nok heller tatt topp 5. For er vel et ganske stort treff?? ;)

Også hadde jeg tatt med laveste bil( med eller uten luft får er en annen diskusjon, vet ikke hvordan det vanligvis blir bedømt jeg..)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også hadde jeg tatt med laveste bil( med eller uten luft får er en annen diskusjon, vet ikke hvordan det vanligvis blir bedømt jeg..)

Henger meg på Lars Inge og Svein-Erik

Laveste bil er jeg helt klart med på. Men da må dommerene orke å titte under bilen og ikke bare konstantere at frontleppa har minimalt med klaring til bakken;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting er ihvertfall sikkert, å det er at det holder lenge med topp 3 vw og topp 3 audi.

Blir det for mange premier er det jo ikke.no gøy å vinne en gang, blir jo bare tullete :)

Å best klassiker syntes jeg skal være eldre en 20 år ikke 30, hvis ikke så havner jo omtrent ingen biler annet en luftavkjølte i den kategorien. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den mest diskret Audi/VW :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den mest diskret Audi/VW :)

Alt avhengig av dommernes smak, kan denne jo gjerne være blant topp 5.

Jeg ser i andre tråder at det av og til blir foreslått beste rat-look, men det vil i så fall stille store krav til dommere, da jeg ikke har nok innsikt til å vite hva jeg skulle se etter i en sånn klasse :o

På store treff synes jeg det er greit med topp 5, mens på mindre treff er topp 3 helt greit. På treff med klasseinndeling kan man kanskje tilmed gå så langt som til kun å premiere de 2 beste i hver klasse?

Men er ellers ganske enig i klasseinndelingene her :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Antall Audi og VW kan med fordel bestemmes etter antall deltakere på det aktuelle treffet, det tror jeg er det beste.

Ikke noe vits med topp 5 med 6-7 deltakere... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert at dette blir luftet, og at folk slenger inn forslag!

Myye tøffere om det blir færre pokaler å vinne, artigere for de som får en på peishylla da ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får vel komme med fasiten jeg da... :P

Jeg er litt enig med Lars Inge, men ikke i alt.

Her er mitt forslag med begrunnelse:

- 5 beste Audi (selvskreven)

- 5 beste VW (selvskreven)

- Beste Lakkering

- Beste Motorrom

- Beste Hjul

- Longest Distance

- Innovation

Grunnen til at jeg har fjernet "Classic car" og "Luftavkjølte" for heller og gå opp til 5 av beste Audi/VW er at det som regel er flere enn 1 classic car som kvalifiserer til premiering.

Jeg har også tatt bort Peoples Choice siden at den kategorien er ikke noe problem å manipulere. Om man skulle ha en "Beste bil" på et treff så burde den avgjørelsen taes av dommerne i enighet.

Er også litt skeptisk til "beste lakk" siden jeg har sett helt nye biler vinne den premien, da er jo vitsen litt borte synes nå jeg. Her er det vel mer kunnskaper om lakk som skorter vil jeg tro.

Jeg har lagt til "Innovation" siden det er en kategori som premierer de nyskapende detaljene en bil, berømmer de som tør og gjøre ting anderledes samt at det er en vellykket modd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns Håkon sitt forslag her er veldig bra. Og helt enig med tanke på Peoples Choice og Beste lakk. Her er det veldig lett at ting sklir ut.

Laveste bil kan absolutt være en morsom premiering. Men hva skal kriteriene være? Luft / Gewinde / kappa fjærer ? gutta med luft kan som regel legge karosseri på bakken og da vil det jo være fort mange biler med "samme høyde" selv om de ikke burde eksluderes fra å delta heller. og hvor skal man uansett måle? alle bilene har stort sett forskjellig laveste punkt. så her vil det alltid bli en vanskelig jobb å bedømme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns Håkon sitt forslag her er veldig bra. Og helt enig med tanke på Peoples Choice og Beste lakk. Her er det veldig lett at ting sklir ut.

Laveste bil kan absolutt være en morsom premiering. Men hva skal kriteriene være? Luft / Gewinde / kappa fjærer ? gutta med luft kan som regel legge karosseri på bakken og da vil det jo være fort mange biler med "samme høyde" selv om de ikke burde eksluderes fra å delta heller. og hvor skal man uansett måle? alle bilene har stort sett forskjellig laveste punkt. så her vil det alltid bli en vanskelig jobb å bedømme.

tja.. f.eks om bilen er flyttbar uten at dekk og slikt sitter fast i hjulbuene. da kan de med luft justere seg til det som er max og fortsatt vøre kjøre/flyttbart f.eks... problemet blir vel heller å bevise det. skal alle bilene prøves så blir det for omfattende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får vel komme med fasiten jeg da... :P

Jeg er litt enig med Lars Inge, men ikke i alt.

Her er mitt forslag med begrunnelse:

- 5 beste Audi (selvskreven)

- 5 beste VW (selvskreven)

- Beste Lakkering

- Beste Motorrom

- Beste Hjul

- Longest Distance

- Innovation

Grunnen til at jeg har fjernet "Classic car" og "Luftavkjølte" for heller og gå opp til 5 av beste Audi/VW er at det som regel er flere enn 1 classic car som kvalifiserer til premiering.

Jeg har også tatt bort Peoples Choice siden at den kategorien er ikke noe problem å manipulere. Om man skulle ha en "Beste bil" på et treff så burde den avgjørelsen taes av dommerne i enighet.

Er også litt skeptisk til "beste lakk" siden jeg har sett helt nye biler vinne den premien, da er jo vitsen litt borte synes nå jeg. Her er det vel mer kunnskaper om lakk som skorter vil jeg tro.

Jeg har lagt til "Innovation" siden det er en kategori som premierer de nyskapende detaljene en bil, berømmer de som tør og gjøre ting anderledes samt at det er en vellykket modd.

Liker tankene dine angående innovasjon Håkon!

Jeg syns dog at Classic bør være en egen, de fleste classic er vel luftavkjølte, så en egen til luftavkjølt er gjerne unødvendig. Jeg ser ikke for meg å sammenligne classic biler med nyere biler, de er hver sin verden for meg.

Da kan man heller ha premiering for Beste bil eller Peoples Choice i tillegg.

Hvis det er slik med Beste Lakk at helt nye biler med original lakk kan vinne den premien, så er jeg også litt skeptisk den der. Den prisen bør heller gå til, enten en eldre bil som har en velholdt lakk eller en bil som har fått en litt tøff, gjerne utenom det vanlige, type lakkejobb. Bare min mening:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beste Sleeper! : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liker tankene dine angående innovasjon Håkon!

Jeg syns dog at Classic bør være en egen, de fleste classic er vel luftavkjølte, så en egen til luftavkjølt er gjerne unødvendig. Jeg ser ikke for meg å sammenligne classic biler med nyere biler, de er hver sin verden for meg.

Da kan man heller ha premiering for Beste bil eller Peoples Choice i tillegg.

Hvis det er slik med Beste Lakk at helt nye biler med original lakk kan vinne den premien, så er jeg også litt skeptisk den der. Den prisen bør heller gå til, enten en eldre bil som har en velholdt lakk eller en bil som har fått en litt tøff, gjerne utenom det vanlige, type lakkejobb. Bare min mening:)

Du kan som regel telle antall luftavkjølte på vacn treff på en hånd max så om det er et argument for å ha egen classic-del vet jeg ikke. Det er jo også litt opp og ned hvor mange classic biler som dukker opp, men trenden er vel at det blir fler og fler med stadig høyere kvalitet.

Derfor synes jeg det er feil å ha kun 1 classic premie.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan som regel telle antall luftavkjølte på vacn treff på en hånd max så om det er et argument for å ha egen classic-del vet jeg ikke. Det er jo også litt opp og ned hvor mange classic biler som dukker opp, men trenden er vel at det blir fler og fler med stadig høyere kvalitet.

høyne den til de 3beste evnt :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt poeng med tanke på antall classics på treffene. Gjerne vi heller burde satt 3 eller 5 premier for classic da for å gjerne lokke noen flere biler til treffene? Gjøre treffene litt mer classic vennlig lissom:)

Eller hva stopper egentlig classic-eierne fra å komme med bilene sine?

Eks:

- 3x Beste Audi

- 3x Beste VW

- 3x Beste Classic

- Beste Lakkering

- Beste Motorrom

- Beste Hjul

- Longest Distance

- Innovation

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

- 3x Beste Audi

- 3x Beste VW

- 3x Beste Classic

- Beste Motorrom

- Beste Hjul

- Longest Distance

- Innovation

Stemmer jeg for!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

- 3 beste Audi (selvskreven)

- 3 beste VW (selvskreven)

- Beste Luftkjølt

- Beste Lakkering

- Beste Motorrom

- Beste Hjul

- Longest Distance

- Peoples Choice

Det er mitt forslag...sikkert noe jeg har glemt, men det kommer nok andre med.

Men kunne jo hatt klassiker for vw og audi.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg savner en egen jente klasse jeg... uavhengig om det er vw eller audi!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg savner en egen jente klasse jeg... uavhengig om det er vw eller audi!:)

Hvorfor skal det være en egen jente-klasse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor skal det være en egen jente-klasse?

Likestilling kalles det: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.