Forslag til utstillingsklasser ønskes

Anbefalte innlegg

Likestilling kalles det: rolleyes

 

Har man noen gang brydd seg om det har vært gutt eller jente som har eid bilen? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har man noen gang brydd seg om det har vært gutt eller jente som har eid bilen? : klø :

 

Hehe, jeg vurderte å svare d samme, men så fant jeg ut at det sikkert er ironi:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, jeg vurderte å svare d samme, men så fant jeg ut at det sikkert er ironi:)

 

Ah............ : dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avhenging av hvilket kriterie man evt. legger for Classic, så kan det utmerket godt være både luftavkjølt og vannavkjølt...derfor 2 separate klasser.

 

Man kan gjerne ha de 3 beste luftavkjølte også hvis man ønsker det. Personlig mener jeg at luftavkjølt fortjener egen klasse.

...og hvis det er 2 påmeldte/deltakende på 1 treff så er det jo bare å kåre den beste?

 

...og hvis det bare en er deltakende...ja så er det jo enkelt, da blir det beste luftavkjølte da.

 

Uansett hvordan vi vrir og vrenger på denne listen så vil den kun være en pekepinn og ingen fasit. Det vil alltid være ulike antall deltakende biler og listen må derfor tilpasses hvert enkelt treff.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har man noen gang brydd seg om det har vært gutt eller jente som har eid bilen? : klø :

 

Det var ironi Svein-Erik;) Men nei, tror ikke man noengang har brydd seg om det er en gutt eller jente som har eid bilen. Og jeg kan tenke meg at om det i såfall skulle være noen som har gjot dette. Så har dette nesten garantert gått til kvinnes favør. Akkurat som det er i arbeidslivet.

 

 

Er ikke kvinner like flinke som gutta til å drive på med biler? Klarer ikke kvinner å lage biler som kan konkurere mot guttas biler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

La oss holde oss til saken og legge likestilling til en annen tråd. Dette handler utelukkende om hvilke utstillingsklasser vi skal benytte i klubben, ingenting annet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes også Håkons forslag er bra. Her er mitt med noen små endringer:

 

- 3 beste 80-talls Audi

- 3 beste 90-talls Audi

- 3 beste 2000-talls Audi

- 3 beste 80-talls VW

- 3 beste 90-talls VW

- 3 beste 2000-talls VW

- 3 beste Classic VW/Audi (før 1980)

- Beste Lakkering

- Beste Motorrom

- Beste Underholdningssystem

- Beste Hjul

- Longest Distance

- Innovation

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å skille mellom original-lakk og custom-lakk?

 

Ellers synes jeg Jan Tores endringer er bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig med Jan Tores forslag og innspillet til Hans Petter.

Med den inndelingen vil det jo være litt større sjangse for å plukke en pokal, men samtidig er det stas når det er i egen gruppe.

En 2000 mod VW f.eks er jo mere stilren og mere "komplett" (missforstå meg rett) enn en "gammel 80-90 mod VW. Derfor er det kanskje på sin plass med 10års skille på premiering.

 

Jeg har ingen erfaring med disse treffene/utstillingene enda, når jeg er forholdsvis ny her, men kanskje greit med tanker av en litt "utenomforstående"?

 

Hvordan er det på treffene/utstillingene, er det biler KUN for show hos dere, eller er det kun "bruksbiler"?

Om det er begge deler der, så kanskje prøvd en deling på de to, når en show bil er adskillig mere "gjennomført" (ikke helt riktig ord på det, men dere skjønner sikkert) enn en "bruksbil vil være...

 

Bare noen tanker ifra meg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med meg som har bruksbil og showbil som ett? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, er på en måte det jeg lager også, (ikke så ille gjennomført som din og mange andre sin her da men), men er jo noen som bygger slik at dem så godt som aldrig går på veien liksom..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med meg som har bruksbil og showbil som ett? ;)

 

Du er absolutt ikke alene om dette. :)

 

Forøvrig synes jeg Jan Tore sitt forslag var bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, så var ikke det så lurt da:p

Men skille mellom "fabrikkslakkert" og noe man har lakkert selv, fargebytte, flakes, ja, custom da om dere vil det synes jeg ikke er en dum idè heller..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jan Tore sitt forslag var bra. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har vært mange bra innspill her (etter min mening iallefall). Spinner litt videre på det andre her har skrevet ift inndelinger og antall premier:

 

STORKLASSER:

Beste VW - Beste 5 som stiller. Ikke aldersbegrenset klasse, kun for vannkjølt VW.

Beste Audi - Beste 5 som stiller. Ikke aldersbegrenset klasse, kun for vannkjølt Audi.

Beste Classic - Beste 3 som stiller. Aldersbegrensning på 20 år minimum, for vannkjølt og luftkjølt.

 

EVENTKLASSER:

People's choice - 1 premie, stemmegitt av medlemsmassen på treff.

Longest distance - 1 premie, gitt lengste tilreisende deltaker* på treff.

Beste hjul - 1 premie, gitt beste utstilte hjuloppsett.

Beste innovasjon - 1 premie, gitt beste påfunn/innovasjon.

 

* jeg husker ikke om det er utstiller eller registrerte deltaker på treff som er gjeldende

 

Kommentarer:

Når det gjelder lydsystem og fancy lakk så mener jeg dette kunne samles i en eventklasse som bare het "Best of Show" som da går på å være spektakulær, uten nødvendigvis være subtil. Men så er jo spørsmålet om dette dekkes av People's Choice eller ikke. Veldig lett å argumentere for og imot der. Vil uansett tro at de gutta som har veldig striglet motorrom ellers har fin bil også, og dermed fort er en het kandidat for premiering under en storklasse og people's choice - altså overflødig å ytterligere skulle premiere disse tingene individuelt.

 

Jeg skal ikke gå nærmere inn på forslag til praktisk gjennomføring, men for kontinuasjon kanskje det beste er å si de 5 beste på VW og Audi, og behold 3 beste på Classic. Det går også an å være fleksibel på storklassene og si at for hver 10 (VW og Audi) eller 5 (Classic) som skal det utover minimumsantallet med premier, gis ytterligere en premie. Antall premier bør jo stå litt i stil til antall utstillere, men bør ikke ha ekstrem variasjon fra treff til treff (år til år). Lett å argumentere for og imot...

 

Beste Classic kan vinne innenfor sin respektive merkes-storklasse (en einser kan bli topp 5 på VW).

Event-vinnere kan vinne innenfor storklassene.

 

Totalt er det og viktig at ikke klubben ender med en haug premier som skal deles ut, dels pga folk fort må dra avgårde rundt premieringstider, dels pga kostnader og eksklusivitet. Med en økning på sikt til beste 5 også blant Classic ville man da fort ha 20 priser å dele ut.

 

Videre burde det man bestemmer seg for være gjeldene på sikt, gjerne samles som "klubbinfo" en plass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har diskutert internt i lokallaget vårt, og gjort det enkelt og greit i forbindelse med vårt utstillingstreff i Drammen 23. august.

 

- Topp 3 Audi

- Topp 3 Volkswagen

- Beste Classic Aircooled

- Beste Classic Watercooled

- Longest Distance

- People's Choice

 

Vi har 10 premier som skal deles ut, et omtrent likt antall premier som BugRun, som sannsynligvis har 20 ganger så mange biler, som vi håper kommer til oss i Drammen. En premie skal henge litt "høyt", og det bør ikke være inflasjon i antall utstillingsklasser og pokaler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtter at vi skal ha med egen klasse for luftkjølt, i hvertfall på sikt (til neste år).

 

Bakgrunnen for mitt syn er fjerningen av ordet "vannkjølt" fra klubbens statutter. Det tolker jeg som om at klubben er intresert i å få med flere personer med luftkjølte biler og en egen klasse for de kan bidra til dette. Det bør i hvertfall vurderes.

 

Ellers synes jeg det er veldig positivt at vi kan få noe flere "spesial-klasser".

 

P.S Bare så det er sagt: den eneste bilen min som går er luftkjølt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes også Håkons forslag er bra. Her er mitt med noen små endringer:

 

- 3 beste 80-talls Audi

- 3 beste 90-talls Audi

- 3 beste 2000-talls Audi

- 3 beste 80-talls VW

- 3 beste 90-talls VW

- 3 beste 2000-talls VW

- 3 beste Classic VW/Audi (før 1980)

- Beste Lakkering

- Beste Motorrom

- Beste Underholdningssystem

- Beste Hjul

- Longest Distance

- Innovation

 

Syns dette var et bra forslag :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns dette var et bra forslag :)

 

personlig syns jeg dette blir veldig veldig mange pokaler på ett treff.. selv om det er bra oppmøte.

morsommere og gjevere om det er 10-15 pokaler maks. og ikke 29stk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtter den Rune Andre.

 

Og jeg skjønner ikke helt greia med at luftkjølt brått skal ha egen utstillingsklasse kontro "vanlige" classic-biler.

Hele poenget med å endre vedtekter som så mange brenner for er vel at de skulle sidestilles? Ergo blir classic - som

på forumet - en kategori som inkluderer vann- OG luftkjølt i ett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes også Håkons forslag er bra. Her er mitt med noen små endringer:

 

- 3 beste 80-talls Audi

- 3 beste 90-talls Audi

- 3 beste 2000-talls Audi

- 3 beste 80-talls VW

- 3 beste 90-talls VW

- 3 beste 2000-talls VW

- 3 beste Classic VW/Audi (før 1980)

- Beste Lakkering

- Beste Motorrom

- Beste Underholdningssystem

- Beste Hjul

- Longest Distance

- Innovation

 

Dette er jo hvordan OMC (Opel Motorsport Club) har gjort det noen ganger. Skal man høste noen erfaringer derifra burde det være å forhåndsbestemme hvilke bilmodeller som hører til hvilket tiår. Endel modeller hører jo hjemme i flere tiår, som f.eks Golf II og Golf IV. Like modeller burde ihvertfall bedømmes i samme klasse.

 

Noen ganger vil det være "logisk" å putte alle årsmodellene av et karroseri i tiåret produksjonen startet, andre ganger ikke. Audi V8 (1988-94) er IMO definitivt en åttitallsbil selv i siste årsmodell. Audi A6 4b (98-04) er på samme måte en 2000-taller i mine øyne, selv årsmodellene fra 98. Passat mk5 (3B/3BG) produsert fra 1996-2006 er på mange måter både 90-talls og 2000-talls med det logiske skille ved facelift i 2001.

 

Så er spørsmålet hvor mye bråk det blir i etterkant om man velger å "sette folk i bås". ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

forsåvidt enig.. Men hvis man etter hvert får mange luftkjølte biler så bør man i hvertfall vurdere å lage en egen klasse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle bare legge til dette ang lavest bil argumenteringen over.

 

Bare måle di bilene som ser lave ut ved inngang på treffet, da har dem jo kjørt bilen frem og må fortsette for å parkere..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg savner en egen jente klasse jeg... uavhengig om det er vw eller audi!:)

 

enig med Mette her. Det bør være en egen jente klasse på treffet. Best Female Ride klassen bør være med.

 

Og det med at gutta ikke synes det er forskjell på jente og gutte bil er bare tull. Det begynner å bli flere og flere jenter som driver med dette her nå og kanskje gutta begynner å bli litt redde for at jentene skal få det til bedre enn dem selv :P hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

enig med Mette her. Det bør være en egen jente klasse på treffet. Best Female Ride klassen bør være med.

 

Og det med at gutta ikke synes det er forskjell på jente og gutte bil er bare tull. Det begynner å bli flere og flere jenter som driver med dette her nå og kanskje gutta begynner å bli litt redde for at jentene skal få det til bedre enn dem selv :P hehe

 

Hvis jentene får det til bedre enn gutta så trenger de vel strengt tatt ikke en egen klasse for å få premie.

Bare se på Oslotreffet, jente dro avgårde med premie der.

Do it right så får man premie, uavhengig om man er høne eller hane.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.