Rabattavtaler i Haugesund-området ?

Anbefalte innlegg

La merke til at når det nye vacn bladet kom så sto det at vi hadde ingen konkrete rabbat avtaler her i Haugesund området !?

Personlig så mener jeg at det er mye bedre at vi ordner oss med prosenter hos faste firma slik at vi får opprettet et kunde forhold.. Blir også enklere for et firma å binde seg opp med gode prosenter enn viss det kun er 5 stk så handler der i året...

 

Aktuelle plasser å få fram rabbat avtale :

-Dekk (johs lunde er min mening)

-Ais(Meca) / Mekonomen ?

-Sannes har vi kanskje noen få prosenter ?

-Plass for tecylering

++ ??

 

Er fåtall av personene her inne så har bilen så ofte inne på verksted at det lar seg ordne med noen spesifikke prosent avtaler !?

 

Er ikke noe styre medlem men å forhandle fram slike avtaler kunne jeg godt gjort... Jeg mener dette absolutt hadde vært en fordel for lokal laget våres (å såklart oss selv)...

 

Men kanskje det bare er meg ? ;)

 

MVH

 

Rling

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Erling, jeg forstår at du blir litt utålmodig, men det slår ofte hardere hvis det er et lokallagsstyre som ligger bak henvendelsene. Som du sikkert ser av avtale som gjøres "sentralt" er Mekonomen èn av disse. Jeg tror du og lokallagsstyret gjør det bedre ovenfor mulige kjøpesteder om dere viser frem klubb-forumet slik at de parter dere kunne tenke dere å handle med ser hvilken tyngde som ligger bak henvendelsen du/dere legger fram. I tillegg bør dere ha med dere en oversikt over antallet medlemmer i Haugesund som naturlig kan bli kunder. Oversikten skal kunne kjøres ut av lokallagsledelsen ved å oppgi post-nr intervaller. Dette med markedsføring er ikke lett her i landet. Folk må overbevises ganske grundig før de velger å "hoppe på" de idèene som du/dere mener er opplagte og gi fordeler på begge sider av disken. Det kreves en viss bearbeiding, nemlig. Dersom noen av de dere treffer også er villig til å sende varer et større geografisk område (resten av landet), bør de med fordel kunne reklamere for produktene sine på forumet eller i klubbavisen (ta med et eksemplar av den også). I så fall må de henvede seg til karin@2punkt.no eller marianne@2punkt.no. Disse selger annonser for klubben i klubbavisen. Dette siste er vel noe mindre sannsynlig, men ovesikten over klubbens alle samarbeidsparntere bør kunne være av interesse. Den ovesikten finner du på klubb-sidene. Lykke til ! Hilsen leder'n

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hos Johs Lunde har vi 45% rabatt! jeg fikk vertfall dette, og prisen var meget god!

 

Sannes & Co er ikke pålagt å gi oss noen spesiell rabatt etter hva jeg har forstått, men det er alltid lov å prute! (spesielt når prisene deres er det dobbelte av andre plasser) Men jeg fikk 10-15% sist jeg sjekket pris og nevnte VACN.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Erling, jeg forstår at du blir litt utålmodig, men det slår ofte hardere hvis det er et lokallagsstyre som ligger bak henvendelsene. Som du sikkert ser av avtale som gjøres "sentralt" er Mekonomen èn av disse. Jeg tror du og lokallagsstyret gjør det bedre ovenfor mulige kjøpesteder om dere viser frem klubb-forumet slik at de parter dere kunne tenke dere å handle med ser hvilken tyngde som ligger bak henvendelsen du/dere legger fram. I tillegg bør dere ha med dere en oversikt over antallet medlemmer i Haugesund som naturlig kan bli kunder. Oversikten skal kunne kjøres ut av lokallagsledelsen ved å oppgi post-nr intervaller. Dette med markedsføring er ikke lett her i landet. Folk må overbevises ganske grundig før de velger å "hoppe på" de idèene som du/dere mener er opplagte og gi fordeler på begge sider av disken. Det kreves en viss bearbeiding, nemlig. Dersom noen av de dere treffer også er villig til å sende varer et større geografisk område (resten av landet), bør de med fordel kunne reklamere for produktene sine på forumet eller i klubbavisen (ta med et eksemplar av den også). I så fall må de henvede seg til karin@2punkt.no eller marianne@2punkt.no. Disse selger annonser for klubben i klubbavisen. Dette siste er vel noe mindre sannsynlig, men ovesikten over klubbens alle samarbeidsparntere bør kunne være av interesse. Den ovesikten finner du på klubb-sidene. Lykke til ! Hilsen leder'n

 

Hei John !

Takk for raskt svar ! Hadde forsåvidt ikke begitt meg ut på noen "rabbat" jakt viss jeg ikke kjente folk som jobbet på aktuelle plasser! ;)

 

Får håpe styre kommer med et svar.... Vi bør absolutt få noen rabbat avtaler på div plasser! Skulle gjerne skrevet et mer fyldig svar hadde det ikke vært for at jeg skal sove nå... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hos Johs Lunde har vi 45% rabatt! jeg fikk vertfall dette, og prisen var meget god!

 

Sannes & Co er ikke pålagt å gi oss noen spesiell rabatt etter hva jeg har forstått, men det er alltid lov å prute! (spesielt når prisene deres er det dobbelte av andre plasser) Men jeg fikk 10-15% sist jeg sjekket pris og nevnte VACN.

 

sannes gir 10% viss man er medlem , men det hjelper lite med dei overdrevne prisene dei fører....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

enig, har fått noen skremmende priser der fra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånt er det desverre med alle merkeverksted....

Vi får håpe at vi kommer til enighet med noen firma!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke fast rabatt på 10% hos Sannes, det kommer ann på delen hvor mye prosent vi får....

 

Dersom Erling eller andre får i stand rabattavtale er det kjempeflott, men fra tidligere erfaringer er det ikke så lett å få istand noe særlig bedre avtale enn det en får som enkeltperson. Ser bl.a. Johs Lunde, høres kjempebra ut med 45%, men "problemet" er at en får like mye rabatt når en går der alene :) Og uansett 45% rabatt eller evt enda mer er prisene desverre milevis fra det en får hos f.eks. Sharif i Oslo...

 

Der hvor jeg ser størst potensiale er "tjenester" som vask, polering, understellsbehandling og slike ting. På deler og utstyr tror jeg det er mindre å hente. Har vært snakk om avtale på selvvaskeanlegget på Hydro Texaco, men vet ikke hva det ble til... Dersom noen kjenner noen i "Bilpleiesenter bygget" så tror jeg det er en gunstig plass å få avtale, der har de jo både bilpleie, understell og lakk, rikitgnok 3 seperate forhandlere men alikevell...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo Haugesund-medlemmer !

Enkeltvis er det nok vrient å få til noe som kan gjelde for alle. Derfor ber jeg dere lese mitt innlegg bedre og gå fem på en måte som viser hvilke "størrelser" det er snakk om, ellers ser dette for "spinkelt" ut for firmaene. Fremvisning av klubbavis med annonser, medlemsforum og antall potensielle kunder, (medlemmer i lokallaget) osv, gir mer tyngde. Sett dere i motsatt situasjon, forsøk å se saken fra firmaets side. Da vil dere forstå at en større overbevisning om at dette er fortjenestefullt for firmaet over tid, positiv omtale på lokallagsforumet osv., som teller. Lykke til ! Hilsen leder'n

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke fast rabatt på 10% hos Sannes, det kommer ann på delen hvor mye prosent vi får....

 

Dersom Erling eller andre får i stand rabattavtale er det kjempeflott, men fra tidligere erfaringer er det ikke så lett å få istand noe særlig bedre avtale enn det en får som enkeltperson. Ser bl.a. Johs Lunde, høres kjempebra ut med 45%, men "problemet" er at en får like mye rabatt når en går der alene :) Og uansett 45% rabatt eller evt enda mer er prisene desverre milevis fra det en får hos f.eks. Sharif i Oslo...

 

Der hvor jeg ser størst potensiale er "tjenester" som vask, polering, understellsbehandling og slike ting. På deler og utstyr tror jeg det er mindre å hente. Har vært snakk om avtale på selvvaskeanlegget på Hydro Texaco, men vet ikke hva det ble til... Dersom noen kjenner noen i "Bilpleiesenter bygget" så tror jeg det er en gunstig plass å få avtale, der har de jo både bilpleie, understell og lakk, rikitgnok 3 seperate forhandlere men alikevell...

 

F.eks at vi får mye rabbat hos Johs Lunde gjør jo at 99% av vi fra Haugesund lokal lag vil handle hos han som igjen vil si at vi får opprettet et kundeforhold!

 

At du nevner lakk/polering/understellsbehandling er et ganske bra tema! Vet ikke hva som er normalt å betale for en polering jeg ?

Vet om 2 stk som driver med dette (bilfirma) så er utroligt flinke...

 

Ettersom denne tråden kommer med forslag å innspill så bør vi utnevne en/flere til å ta en ronde å snakke med div. firma slik at vi kan behandle bilene våres litt billigere enn for den gjennomsnittlige norman ;)

 

endre : å som tord nevner så varierer sannes sine prosenter.... hørte på kasse der og der var det ingen rabbat å hente.... 21 000 å ingen prosenter....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Dersom Erling eller andre får i stand rabattavtale er det kjempeflott, men fra tidligere erfaringer er det ikke så lett å få istand noe særlig bedre avtale enn det en får som enkeltperson. Ser bl.a. Johs Lunde, høres kjempebra ut med 45%, men "problemet" er at en får like mye rabatt når en går der alene :) Og uansett 45% rabatt eller evt enda mer er prisene desverre milevis fra det en får hos f.eks. Sharif i Oslo...

 

Men Johs Lunde er billigst i byn, du kan nesten ikke ta Sharif med i denne vurderingen fordi han er 7-8timer med bil unna oss! hadde gått opp i opp ved handel hos han viss jeg for eks. skulle kjørt bort til han. og det er jo nesten umulig å få tak i han på telefon sier folk... viss du får noe tilsendt så er jo frakta dyr også... så jeg kommer nok til å være en trofast kunde hos Johs Lunde.

Alle dekkfirmaer i byn gir deg forresten "rabatt" før du får sagt kake... er jo endel av salgsmetoden det for å få ting til å høres billigere ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer også til å handle fast av Johs Lunde pga han er god kunde/kamerat av far til damen! I tillegg så gir han folk generelt meget gode priser...

 

Personligt så kjenner jeg nok folk innenfor bil faget til å skaffe meg selv meget gode priser , men vi er jo en gjeng som er vag frelst og da er det jo bare positivt for oss om vi klarer å skaffe en fast rabbat avtale...

Så denne tråden er jo såklart bare ment at vi i lokal laget skal skaffe oss selv bedre priser...

;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rabatt og rabatt , det er vell prisen vi skal betale som er det viktigste, hjelper lite å få 20% rabatt når det er lagt pæå det samme før pris. for det gjøres bare slik att det skal se fint ut.

 

: nei :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rabatt og rabatt , det er vell prisen vi skal betale som er det viktigste, hjelper lite å få 20% rabatt når det er lagt pæå det samme før pris. for det gjøres bare slik att det skal se fint ut.

 

: nei :

 

Ja såklart er dette en kjent salgsmetode slik som f.eks nbs driver med... Du ringer å spør etter en del (strategisk nevner du ingen vacn medlemskap o.l)... De oppgir en pris så nevner du at du er vacn medlem å at du vil ha rabbat så får du til svar at prisen var med rabbat.... DA er det lite vits med rabbat politikk pga den enkle grunn at rabbaten er en dårlig vits... (det finns ingen rabbat)...

 

Når vi oppretter kundeforhold med firma så er jo utgangs pkt`t at vi får fram en prosent avtale I FORHOLD til en standard kunde....

Dette er jo enkelt å sjekke opp om et firma følger "prosent satsen" slik som vi er låvt da de aller fleste har internett sider med priser...

Ved fast kundeforhold så tviler jeg på at de vil prøve å lure en gjeng med bil intereserte angående lyving av rabbater (Kommer det ut blant bilfolket som de normalt tjener penger på så er det ganske dårlig reklame)

 

Men kanskje det er bare meg så syntes dette var en god ide? ;)

 

Uansett så får dere ha go jul !!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.