'92 S4 Bakbremser som henger. Nye billigst?

Anbefalte innlegg

1. Fikk nye skiver & klosser gjennom Cato's deleservice, og selv om jeg har kjørt stemplene ut og inn mange ganger, og smurt opp de relativt slarkete sleidene henger bremsene fortsatt.

Så; jeg gir opp.

Hva er løsningen? Nye sleider (1500/side på Møller) som fjerner slarken og lar caliperen arbeide rett på skiva, eller nye caliper som forhåpentligvis går ennå litt lettere? Hva er cluet for å få dette til å funke best mulig? Jeg har lagt merke til at caliperen biter skjevt på klossene, så noe er ikke helt på stell.. Bør jeg prøve å bytte sleidene først og få mere presisjon, kanskje?

 

2. Hvor er nye calipere billigst inkl. frakt? ebay har en dullion calipere, men det er stort sett til 80/100 med 10mm skiver selv om det står S4 også, og det funker jo dårlig! :P

 

Ha en fin sommer videre!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må nok helt ut med stempelet, fjerne urenheter og evt rust på stempel og smøre opp nye pakninger. Du får det aldri like bra ved å føre stempel inn og ut.

 

Jeg har liten tro på at de minimale skjevhetene fra slitte sleider er årsaken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Æsj.. Har liten lyst til å begynne å demontere de gamle caliperne, det er en skikkelig drittjobb! :P

Minimal? Hehe.. Her er det årgangsgravrust som gir skikkelig slark, og det er jo samtidig litt merkelig at de funket før jeg byttet klosser og skiver, siden stemplene da var lenger ute? Ja, ja. Får nok bite i det, og sette i gang! *sukk*..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at det ikke er brekk wiren? :) Kan lure deg den, om bremsene bak henger når du bruker brekket..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Nei, brekkwiren er (fortsatt) bra, smurte opp og sjekket den også mens jeg var i gang bak der. Men det har absolutt vært problem før, så det er et godt poeng! Har også gjort ren og fettet inn brekkarmen, så den går lett!

Ikke forskjell om jeg bruker brekk eller brems, men jeg kan bende tilbake caliperen littegrann fra caliperbraketten, og da løsner det. (har masse kobberfett mellom klosser og holder/caliper.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kupper tråden litt jeg!: rolleyes

Har hat noe av det samme problemet med at bremsen hang på bak,hadde begge bremsene av i går å rengjorde og smøret opp,slik at det ble bedre.

Men gummien til stemplene og sliderene har sett bedre tider,så jeg har bestilt rep sett til begge sider,

er det noe spesielt jeg må passe på ved overhalingen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kupp i vei! : ja :

I hvertfall fjerne rust som har bygget seg opp, ellers er jo denne beskrivelsen grei å ta med seg! Tror Hr. Spangen også postet en grei beskrivelse av dette en stund tilbake..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Overhaling, sandblåsing, nye pakninger og nytt fett inni.. DET funker.. :) Ekke så mye jobb.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg byttet klosser og skiver på min (bora) så fulgte det med "nye" skruer til glideforingene i esken sammen med klossene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde slike problemer på calipper foran, da jeg brukte kopperpasta på gliderene. Prøvde flere ganger, men først når jeg brukte varmebestandig fett, ble problemet løst. Var ikke mye det hang, men nok til at bremsebelegget ble varmt og omtrent løsnet fra stålplaten.

(Overhalte også calipperne foran, men de var helt strøkne innvendig.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Update!

Bremsene gikk seg til til slutt, men jeg har funnet 'nye/overhalte' calipre med sleider og klosser til 'nissepris' på remartautoparts, (ca. 3500 ferdig på døra for begge..) og nå har den ene brekkwiren også gått åt skogen, så da er det ned med alt ila. sommeren! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.