Forskjellige bilpleieprodukter

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Hva bruker dere av produkter til disse tingene:

 

*Vasking

*Polering

*Avfetting

*Diverse til rengjøring av dashbord, gulv, stoler etc.

 

Skal ut å handle snart så hadde vært fint om dere kunne delt deres erfaringer med forskjellige produkter.

 

Vet ikke om dette var rette stedet å putte posten men.

 

På forhånd takk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

Hva bruker dere av produkter til disse tingene:

 

*Vasking

*Polering

*Avfetting

*Diverse til rengjøring av dashbord, gulv, stoler etc.

 

Skal ut å handle snart så hadde vært fint om dere kunne delt deres erfaringer med forskjellige produkter.

 

Vet ikke om dette var rette stedet å putte posten men.

 

På forhånd takk :)

 

Søk litt på forumet her om Meguiars så finner du hva jeg liker å bruke til polering, lettere å jobbe med enn Autoglym og det meste annet synes jeg.

Vask så blir det engangssvamp fra Biltema(billig) med spyling før og etter og pusseskinn.

Avfetting bruker jeg sjelden, tar polish.

Servietter inni til det bruk, Armor all tror jeg de heter eller Meguiars der også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er egentlig eit vanskelig spørsmål å svare på.

Eg var veldig fornøgd med Carnuba-voks (eller noko slikt) frå Turtle Wax på gamle-bilen min, men så prøvde eg det på bilen til broren min og den såg ut som ein dass. Så prøvde eg Turtle hard-voks på den og den såg ut som ei barnerumpe. Så eg trur at dette har ein del med farge på lakken, og om det er metallic eller ikkje...

 

Det beste er så klart å prøve seg fram sjølv ;)

 

Men dei aller fleste er svært fornøgd med Meguiars : ja :

 

Til vasking brukar eg enten ein billig eingongssvamp (clas ohlson, turtle wax e.l.)

 

Ein annan ting som er supert å vaske bil med er Zalo og ein god svamp! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vask, svamp uten såpe og 10l bøtte med vann og en klatt med Turtle Shampo (rød/burgunder flaske)

 

Polering, Meguiars Gold Class eller.no slikt veldig lett og jobbe med som gir bra resultat.

 

Innvendig, Armor All Vinyl Vipes, gir en utrolig blank og glinsete overflate som holder lenge, veldig fornøyd med dette produktet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntesrt Autoglym er veldig bra! legger ikke igjen så mye såpeflekker som turtlewax hvis du har litt dårlig tid, og ikke gidder å tørke så mye.

Autoglym poleringa er også veldig lett og god å jobbe med...

Det var en test på dette i Bilsport i sommer, og autoglym kom veldig bra ut der....

 

JTE

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å vaske bil med Zalo er ikke særlig lurt. Voks = fett, Zalo = fettløsende.. Det betyr da at Zalo fjerner voksen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntesrt Autoglym er veldig bra! legger ikke igjen så mye såpeflekker som turtlewax hvis du har litt dårlig tid, og ikke gidder å tørke så mye.

Autoglym poleringa er også veldig lett og god å jobbe med...

Det var en test på dette i Bilsport i sommer, og autoglym kom veldig bra ut der....

 

JTE

 

Meguairs poleringa er enda enklere å jobbe med og mye lettere... ;)

Og lukter mye bedre, dessuten slipper man det hvite belegget overalt etterpå.

Brukte det noen år før jeg fikk tak i Meguairs.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke forrentninger selger Meguairs? Vet de har autoglym på møller her..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke forrentninger selger Meguairs? Vet de har autoglym på møller her..

 

De har en webshop her: http://panvulk.meguiars.no/

Eller så har jeg hørt at de har det på BilXtra, i Skien!

 

Lars

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De hadde mange produkter der... Produktene som er i den Start Kit'en er det ok produkter som jeg burde kjøpe ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

Hva bruker dere av produkter til disse tingene:

 

*Vasking

*Polering

*Avfetting

*Diverse til rengjøring av dashbord, gulv, stoler etc.

 

Skal ut å handle snart så hadde vært fint om dere kunne delt deres erfaringer med forskjellige produkter.

 

Vet ikke om dette var rette stedet å putte posten men.

 

På forhånd takk :)

 

 

ser du bor i larvik

 

stikk bort til Larvik bilpleie i elve veien 10, de selger produkter som er fra et firma som heter CARTEC, det holde også til i larvik men selger kun til profisjonelle brukere, men Larvik bilpleie selger dette i små flasker.

 

http://www.cartec.no

 

 

martin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser du bor i larvik

 

stikk bort til Larvik bilpleie i elve veien 10, de selger produkter som er fra et firma som heter CARTEC, det holde også til i larvik men selger kun til profisjonelle brukere, men Larvik bilpleie selger dette i små flasker.

 

http://www.cartec.no

 

 

martin

 

Og koster flesk da eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter mange års prøving og feiling med ymse produkter har jeg kommet frem til at AutoGlym Super Resin polish er best til rens og polish(Også i flg tester). som hardvoks brukte jeg AutoGlym Exstra Gloss, men har gått over til Meguiars nxt generation tech wax som har bedre holdbarhet(også i flg test). Til vask har jeg også gått over til Meguiars nxt generation car wash, den er ekstremt glatt og vaske med, jo mindre friksjon dess bedre for lakken. Avfetting liker jeg ikke, men ser meg nødt til å bruke dette om vinteren. Bilen skal ALLTID være helt rein før man går på med svamp, ellers blir det riper.. Da er det bare avfetting og høytrykk som hjelper. Men ikke bruk vannbasert avfetting, den tar ikke driten.. Prøv også og hold den unna plast og gummi da dette falmer med tiden.

 

Zalo skal ikke brukes, at den tar fettet er en ting men den innholder stoffer som ødelegger fargepigmenter i lakken(husker i navnet i farten).

 

Når jeg vasker tar jeg alltid i denne rekkefølgen:

Panser, tak, bagasjelokk, forskjermer, dører over list, bakskjerm, frontfanger, rompe, under lister, bakfanger, kanaler og felger. Da tar man det som er minst skittent først slik av svampen holder seg og ikke lager riper.

 

Innvendig bruker jeg ikke midler til annet en skinn, da jeg synes blank behandlet dash ser "uekte" ut. Bruker lunkent vann med litt grønnsåpe oppi til vask av tak, seter, dash og dørtrekk med microfiber klut. Til vinduer bruker jeg kun lunkent vann med microfiber, dette setter ikke "spor" etter seg og tåler fint sol rett i trynet også :D

 

Dette som jeg bruker er i utgangspunktet til en lakk som er pen i utgangspunktet, er den ikke det må man til med rubbings, maskin osv.. Dette har jeg gitt opp med tiden fordi jeg aldri blir 100% fornøyd. Da setter jeg det vekk slik at det blir bra så tar jeg vedlikeholdet i etterkant for å holde det 100%. Er ikke strøkent før den tåler å stå i solskinn uten "vaske" riper...

 

Sist jeg polerte brukte jeg det hotteste i avpolering som har vært i amcar miljøet i det siste, det var microfiber i 100% bomull, vaskes på 90 grader og brukes igjen, det var genialt.. Var mye lettere å få alt vekk og et prikkfritt resultat.

 

Så altså:

 

Rein bil før vask med høytrykk og avfetting hvis nødvendig

Alltid ny svamp

Meguiars nxt generation car wash til såpe

 

AutoGlym super resin polish til polering

Meguiars nxt generation tech wax til hardvoks

Påfører med svamp og tørker av med microfiber

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

påfører du med no spesiell type svamp Øystein? og den kluten (microfiber) du tar av med, hvilken type er det?

 

Ja takk til råd:D:D:D etter å ha sett hvor blank din var, i det lille oppholdsværet på Våler i sommer: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi bruker micro kluter, koster kr 150 pluss moms for 5 stk, nesten evigvarende

 

store svamper som også er nesten evigvarende om du tar vare på den, kr 12

 

martin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger å "rense" stolene mine (stoff)... hva vil folket anbefale ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

påfører du med no spesiell type svamp Øystein? og den kluten (microfiber) du tar av med, hvilken type er det?

 

Ja takk til råd:D:D:D etter å ha sett hvor blank din var, i det lille oppholdsværet på Våler i sommer: ja :

 

 

Ang. svamp så er det litt tilfeldig.. Spørs hvor jeg er når jeg trenger det. Men liker de som er litt store og myke. Noen(Turtle) virker så glassfiber aktig, de liker jeg ikke. Myk og skånsom er tingen.

 

Bruker alltid en ekstra dash såpe, og før jeg svamper en flate tar jeg svampen og kniper den over flaten slik at det ligger vann og såpe før jeg går over.

 

Microfiberen kjøpte jeg hos Meguiars folka her i Bergen(Kvikkmekk). Den kostet DYRE 100 monitos, men skulle være av 100% bomull mener jeg istedenfor polyester osv som er vanlig. Dette for å unngå riper. Står ikke noe merke på den, merkelappen kan ripe vet du :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har erfaringer med produkter til lyst skinn?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har erfaringer med produkter til lyst skinn?

 

Bruker Autoglym sin lether care, den både renser og smører skinnet fint. Har brukt den både på lyst og mørkt skinn. Det blir ikke glatt og blankt, men ser bare nytt ut.. Etter regelmessig bruk(hver mnd) utjevnes sprekker og det ser mye bedre og "fresh`t" ut..

Vasker med grønnsåpe vann først.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.