Forskjellige bilpleieprodukter

Anbefalte innlegg

Bruker autoglym sin leather care cream og cleaner jeg også. Brukte det i Passat'en som hadde beige skinn og i audien nå (som har svart). Samme erfaring som Øystein ovenfor, det fungerer bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal dere ha begge to! Det skal prøves.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vil anbefalle noe spesielle produkter på ruter som det er lagt film på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vil anbefalle noe spesielle produkter på ruter som det er lagt film på?

 

Bruk microfiber beregnet for glass med lunket vann, trenger ikke såpe og ikke riper det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan holder dere bilen ren nå om vinteren? Har hørt så mye om at du ikke skal vaske bilen om vinteren og noen sier at man skal vaske den ofte. Hva er riktig? Hva burde jeg gjøre ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan holder dere bilen ren nå om vinteren? Har hørt så mye om at du ikke skal vaske bilen om vinteren og noen sier at man skal vaske den ofte. Hva er riktig? Hva burde jeg gjøre ?

 

Vaske ofte særlig om man kjører på saltet vei. Polere også, så beskytter man lakken bedre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å ikke vaske blir feil, da ligger salt og drit og tærer på lakken vinteren gjennom.. Ikke bra.. Men på den andre side er det mye lettere å vaske seg til riper om vinteren, derfor viktig med høytrykk og avfetting så biler er mest mulig rein før svamp. Og selvsagt er det viktig med hyppig polish om vinteren så dritten ikke setter seg og siden det forsvinner litt polish når man bruker avfetting..

 

Det beste er å ha en skikkelig kvalitets behandling alla teflon, Tefcar til K2000 som jeg har brukt er suveren. Da blir lakken gullende ren og får tettet igjen porer, og på toppen av det blir bilen ripefri(varier sikkert hvor man går). Da blir den lettere å holde ren gjennom vinteren. Og til våren tar man en etterbehandling så forsvinner vinterens vaskeriper og man får nytt lag med teflon.. GENIALT : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke sånn at man ikke skal bruke avfetting på teflon da Øystein? Trodde det var noe sånn jeg men...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å ikke vaske blir feil, da ligger salt og drit og tærer på lakken vinteren gjennom.. Ikke bra.. Men på den andre side er det mye lettere å vaske seg til riper om vinteren, derfor viktig med høytrykk og avfetting så biler er mest mulig rein før svamp. Og selvsagt er det viktig med hyppig polish om vinteren så dritten ikke setter seg og siden det forsvinner litt polish når man bruker avfetting..

 

Det beste er å ha en skikkelig kvalitets behandling alla teflon, Tefcar til K2000 som jeg har brukt er suveren. Da blir lakken gullende ren og får tettet igjen porer, og på toppen av det blir bilen ripefri(varier sikkert hvor man går). Da blir den lettere å holde ren gjennom vinteren. Og til våren tar man en etterbehandling så forsvinner vinterens vaskeriper og man får nytt lag med teflon.. GENIALT : smil :

 

Har du erfaring fra Detech behandling? har bestilt det på den nye bilen, lønner seg vel ikke å bruke avfetting på slik behandlig. skal etterbehandles hver 18 mnd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øystein: Bruker du både Teflon og vanlig polering?

 

Jeg må få fjerna noen vaskeriper pluss et par andre riper før våren. Hva anbefales? Teflon?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tåler det ikke avfetting, er det et dårlig produkt.. Bør jo tåle det bedre enn en ikke behandlet bil.

K2000 som jeg har brukt sier det ikke skader på deres behandling. Min 18 gamle 80 som ble behandlet for 6 år siden er glattere i lakken enda enn A8`en som bare er fire år, og det enda den fikk 3% behandling istedenfor 15% som er den beste, har heller ikke fått etterbehandling annet enn hyppig polish fra meg.

 

Ditech har jeg aldri brukt, men har hørt fra folk at du får ikke den samme dype finishen pga at det blir en slags "hinne" utenpå. Du kan vist også se den hinnen på noen typer lakk, skjermer litt av dypglansen.. Dette er ikke noe jeg vet, men har hørt fra andre.. Har vært sagt i forumet her også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øystein: Bruker du både Teflon og vanlig polering?

 

Jeg må få fjerna noen vaskeriper pluss et par andre riper før våren. Hva anbefales? Teflon?

 

 

Det er sikkert forskjellig fra behandling til behandling hva man kan gjøre, men med K2000 behandlingen er det bare bra om man polerer selv i etterkant, det gir jo bare en ekstra beskyttelse. På den beste behandlingen på 15% teflon gir de en garanti på 6 år som man egentlig ikke trenger å polere, men er bare positivt om man gjør det.

 

Nå må det jo også sies at holdbarheten og resultatet avhenger veldig av de som gjør det, jeg ville ikke brukt andre enn de som er gamle i gamet og kan dette. Er det et bakgårdsfirma som har fått tak i litt teflon og legger dette på for 600 kroansjer betyr ikke det at resultatet blir bra.

 

K2000 bruker først en syrevask for å kjemisk rense lakken, så blir det "slipt" vekk et lite lag lakk og rubbet for å få tilbake dybden i lakken og åpne porene, så blir porene fylt igjen så overflaten blir helt gjevn og glatt og tilslutt beskyttet med en hinne av teflon.

Det blir brukt nøye beregnet turtall og press på maskinen får å oppnå riktig temperatur osv for at det skal holde, er mye kjemi i dette..

 

Så å gå på bensin stasjonen og kjøpte Turtle med teflon og legge på i garasjen blir ikke det samme..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er sikkert forskjellig fra behandling til behandling hva man kan gjøre, men med K2000 behandlingen er det bare bra om man polerer selv i etterkant, det gir jo bare en ekstra beskyttelse. På den beste behandlingen på 15% teflon gir de en garanti på 6 år som man egentlig ikke trenger å polere, men er bare positivt om man gjør det.

 

Nå må det jo også sies at holdbarheten og resultatet avhenger veldig av de som gjør det, jeg ville ikke brukt andre enn de som er gamle i gamet og kan dette. Er det et bakgårdsfirma som har fått tak i litt teflon og legger dette på for 600 kroansjer betyr ikke det at resultatet blir bra.

 

K2000 bruker først en syrevask for å kjemisk rense lakken, så blir det "slipt" vekk et lite lag lakk og rubbet for å få tilbake dybden i lakken og åpne porene, så blir porene fylt igjen så overflaten blir helt gjevn og glatt og tilslutt beskyttet med en hinne av teflon.

Det blir brukt nøye beregnet turtall og press på maskinen får å oppnå riktig temperatur osv for at det skal holde, er mye kjemi i dette..

 

Så å gå på bensin stasjonen og kjøpte Turtle med teflon og legge på i garasjen blir ikke det samme..

En meget bra tråd!

Vet du om steder i Osloområdet som utfører dette på en profesjonell måte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En meget bra tråd!

Vet du om steder i Osloområdet som utfører dette på en profesjonell måte?

 

Ingen anelse, er jo sikkert hundrevis som driver med det i Oslo området. Er sikkert noen på forumet her som har brukt noen og kan komme med annbefalinger. Ellers kan man jo ringe til K2000 her i Bergen og høre med de, jeg har nummeret til han jeg har snakket med hver gang.. Du kan jo hive deg på Fjordline turen med oss i februar og la K2000 behandle bilen din mens vi hiver innpå pils i baren :venner:

 

Er helt suverent å hente bilen fra de, den ser ny ut.. De tar ikke bare lakken, men felger, vinduer, lister, grill, plast og det som er.. Bilen ser flett ny ut etterpå, og ALT av riper som ikke går ned til grunningen bli borte..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er prisen på en sånn teflon behandling da ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den 3% behandlingen som jeg har tatt koster ca. 3000,- mens 15% koster rundt 5500,-.. Etterbehandling har jeg vel betalt ca. 1000,- for.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 høvdinger ja, var ikke småtteri! Tror ikke det blir noe av det med det første da nei, den er fortsatt ganske fin i lakken..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker jo på meg som det er verdt det da, om man har litt "kvapsete" lakk!

 

Skulle fått kontakt med ett seriøst firma som drev med det her, en smule lang tur til Bergen herfra : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er helt suverent å hente bilen fra de, den ser ny ut.. De tar ikke bare lakken, men felger, vinduer, lister, grill, plast og det som er.. Bilen ser flett ny ut etterpå, og ALT av riper som ikke går ned til grunningen bli borte..

 

Og dette er en dagsjobb eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og dette er en dagsjobb eller?

 

Er gjort på en dag ja, men bilen må stå natten over og herde...

 

3 høvdinger er litt ja, men med tanke på hvor mye arbeid det er så er det ikke så gale, heller ikke når du ser resultatet : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.