Anbefalte innlegg

Hei

 

Lurer på å handle meg dekk/felg i utlandet...

Men må dekkene være merket med noe spesiellt for at de skal være godkjente for bruk i norge? (snakker om sommerdekk)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

husker ikke hva det står på de japan dekka som sharif selger, men de er ihvertfall lovlig å bruke i norge... dekk er dekk;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er E-merking og DOT-merking på dekk, for at de skal være godkjente på norske veier må de ihvertfall være E-merket. Mulig at DOT er amerikansk eller.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men husk at det er forskjellig gummiblanding etter hvor dekkene er produsert. Vet feks at Goodyear F1 dekkene kommer i en Asia- og en Europaproduksjon. En kollega kjøpte Asiadekker og de er for harde for norske forhold(gummiblanding for høyere temperaturer enn det som vi har her på berget). Det skal være mulig å se forskjell på dekkene(merket forskjellig) men hvordan vet sikkert noen andre her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Lurer på å handle meg dekk/felg i utlandet...

Men må dekkene være merket med noe spesiellt for at de skal være godkjente for bruk i norge? (snakker om sommerdekk)

 

http://www.reifendirekt.de har massevis av kjente merker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke noe vits å handle dekk i utlandet, da må du i såfall til tyskland eller noe, vet ikke helt hvordan prisene er der... men det lønner seg iallefall ikke å handle i feks sverige...

skal du ha dekk, burde du se på www.interdekk.no der er det veldig bra priser, utvalg og service. der fikk jeg dekkene billigere enn jeg fikk i sverige på det billigeste stedet jeg fant. Kjøpte meg Bridgestone Potenza s-03 255-40-17 og er veldig fornøyd med de!

Du sparer 200 kr dekket om du handler i tyskland på den linken i posten over i forhold til interdekk.no, da har jeg tatt utganspunktet i bridgestone s03 235/35/19. og dette er før toll og avgifter, hvis du har tenkt å sende etter. du må i såfall dra nedover å kjøpe der hvis det skal lønne seg, ta det som en ferie :D

Og en ting som er sikkert: dekk er IKKE dekk.... du får hva du betaler for. : ja :

 

JTE

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tråden har egentlig sporet litt av fra det jeg egentlig lurte på..

 

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg muligens skal bestille meg felger fra USA, og da er det ikke store forskjellen om jeg bestiller bare felger, eller om jeg bestiller med dekkene på.. og i den sammenheng så ville jeg bare vite om dekkene som selges der borte er godkjente her i norge..

 

Grunnen til ta jeg handler felger der eventuellt er fordi de ikke har felgene jeg lurer på her i europa..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tråden har egentlig sporet litt av fra det jeg egentlig lurte på..

 

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg muligens skal bestille meg felger fra USA, og da er det ikke store forskjellen om jeg bestiller bare felger, eller om jeg bestiller med dekkene på.. og i den sammenheng så ville jeg bare vite om dekkene som selges der borte er godkjente her i norge..

 

Grunnen til ta jeg handler felger der eventuellt er fordi de ikke har felgene jeg lurer på her i europa..

Ehhh....IKKE kjøp dekk i Usa. Der har de noen helt forferdelige grusomme dekk. Mange av dekkene som selges der borte har 50 tusen miles garanti og da sier det seg selv at gummien er hard. Har du sjekket opp frakt på felger evt. felger og dekk fra Usa ????? Du kan få deg en lite hyggelig overraskelse da det kan bli SVINDYRT!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke bestillt noe enda, og frakt blir sjekket opp før noe blir bestillt ja...

litt usikker på den biten med dekkene om jeg tar med dekk eller ikke...

felgene er ihvertfall HELT greie..

Men time will show... blir det for dyrt, så blir det ikke noe av

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frakt er jo ikke så dyrt da.... det er toll og avgifter som blir den store utgiftsposten her... norge er jo tross alt anderledeslandet, der alle skal ha en del av kaka... hehe : bh :

Hvis du ikke har planer om å reise til usa og ta mwd deg felgene selv, ror jeg at jeg ville ha droppet det. Du kan jo gå på www.toll.no selv og finne ut hvor mye avgiftene blir på eller ringe.

Tror ikke det er noe å anbefale.

 

JTE

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en kompis som bestilte noen felger og dekk fra USA til en Volvo.

BF Goodrich Comp T/A 235 40 17 . Har ikke hørt noen klager på dekkene fra han ihvertfall. Fraktprisen vet jeg ingenting om, da han fikk disse lagt i bagasjerommet på en bil som ble importert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel ikke toll på stort annet enn sprit og tobakk... så det som kommer i tillegg er vel momsen på 25% (og frakten ja...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.