Allroadstyling på "vanlig" A6?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en A6, 2004 mod, 1.8TQ som jeg ønsker å gjøre litt barskere, så da kom jeg til å tenke på Allroad stylingen.

Er det noen som vet om det er mulig å montere Allroad stylingen på en vanlig A6 uten store problemer, eller noen som vet om styling som gir samme stuket?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om ingen korrigerer meg skjer følgende:

 

Om du kun setter på plastbredderene vil de ikke matche mot orginal støtfanger, monterer du kun støtfangerene vil de ikke passe mot hjulbuene..

 

Tror ikke det er mange som har konvertert 4B A6 til Allroad look, og som sagt, med mindre jeg tar feil bør du bytte komplett for at det skal se bra ut..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må bytte framskjermer og bakskjermer også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja tanken er å få byttet komplett om man finner noe til en fornuftig pris.

All fornuft skulle jo tilsi at allroad har samme karosseri som vanlige A6, er bare støtfangere, lister og hevingen som er forskjell...men man kan jo aldri være for sikker.

Vil ikke tro at det skulle gjøre så mye at min bil er orginalt senket?

 

Er jo fantastisk at det er så få som har stylet en vanlig audi med allroad stylingen, ser jo helt fantastisk grom ut i forhold til de vanlige styling kitta rundt omkring.

Har sett litt på andre styling kitt rundt omkring men er jo ingenting som ser fornuftig ut, enten blir bilen seende ut som en karrikaturtegning eller så ligner det noe som er kjøpt i nermeste brio butikk.

Om noen vet om et styling kitt som er passelig diskre, smakfullt, men som samtidig gir bilen et mere sinna uttrykk så tar jeg gjerne mot forslag. (for å gi et lite hint om min smak så synes jeg front fangeren på A4 2009 er så og si helt perfekt)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, du får pr. øyeblikk ikke noe smakfull singleframe konvertering av A6 4B, så om du liker 2009 looken anbefaler jeg at du selger bilen du har nå og kjøper en 4F modell med oppgradert front, ikke misforstå, min smak er sikkert ikke helt lik din, men det finnes svært få kit til A6 4B som ikke drastisk endrer utseendet langt bort fra orginalt..

 

søk etter "CSR A6" så finner du min gamle A6 med styling kit..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Din gamle A6 var jo faktisk pen, du greide å unngå den voldsomme plastikk følelsen man får av de styling kitta.

Eneste var at bakfangeren ble litt voldsom etter min smak.

 

Det blir nok ikke noen ny bil på meg enda så enten blir den værende orginal eller så finner jeg på noe lurt til slutt. :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Edition for Audi S6 4B (05.2001-03.2004) Facelift model

For cars with 8-cylinder-motor

 

Nå må du huske at V8 versionen er lengre, har andre skjermer, annen grill, panser, dvs helt annen front enn de andre versionene av A6. Ergo dette settet er like vanskelig å bruke som allroadstyling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikke fronten blitt flytta 10 cm lengre fram med det hoefele kittet tror jeg langt flere hadde bygget om, men slik det kittet er ligner det mer en volvo enn rs6 look..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikke fronten blitt flytta 10 cm lengre fram med det hoefele kittet tror jeg langt flere hadde bygget om, men slik det kittet er ligner det mer en volvo enn rs6 look..

 

RDX har et kit som ikke bygger så mye;

 

Racedesign_2007_Audi_A6_B4_Tuning_1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde jeg sett den for 1 år siden når jeg kjøpte bilen, kanskje.. Selger A6 jeg har nå til neste vår, og da blir det bil med singleframe uansett..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

RDX har et kit som ikke bygger så mye;

 

Noen som synes det der på noen som helst måte er en forbedring av Audi´s design?...

Ser helt fjøsnisse ut spør du meg :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var ikke spesielt interesert i singelfram konvertering(selv om det kittet fra RDX så ganske bra ut), det jeg er ute etter er litt barskere detaljer rundt bilen da jeg synes den egentlig ser litt gubbete ut.

Den sorte firkanten rundt skiltet på bakluken ser jo ut som det er noe Audi har hatt liggende å slenge på verkstedet siden midten av 90 tallet en gang, men den passer mye bedre inn med allroad fangeren(eller lakke orginalfangeren sort, da min bil er en slags sølvgrå)

Men jeg vil ikke gå så langt at den mister sitt orginale utseende helt...

 

Hmm...kansje ikke så lett å skjønne hva jeg mener...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde man fått kjøpt bare underdelen på den hofele fangeren...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig i at A6 kan se litt gubbete ut i helt original utførelse, men synes man kommer langt med senk, store felger (19" eller større), soting og gjerne noen digre, blanke enderør .. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

singelframe har ikke noe å gjøre på anna enn de som blei levert med det...

ser jo aldri bra ut..

sett skrekkeksempler på s2 er4 å sånn med det.......

Gjør som Vivian sier,senk mye å passende hjul å sot så er du langt,lei lookèn på bilemn din så velg noen andre felger,kan forandre hele bil med litt anna stil på felgene....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er min bil orginalt senket, så det synes jeg holder.

Men fikk et flatt dekk her om dagen og det viste seg at det var hull i veggen på dekket, noe som ikke var lov til å reparere.

Da det var helt nye Bridgestone Turanza ER300 som sto på den og jeg ikke kunne fatte hvordan den skaden kunne ha skjedd ble jeg nødt til å levere det inn hos nærmeste Bridgestoneforhandler for å sjekke om det er en fabrikasjonsfeil(kjenner en svekking rundt halve dekker på innersiden).

Det sto 16" felger på bilen da jeg kjøpte den, men stephjulet var 17" med 235/45 dekk så det kunne jeg ikke drive på å kjøre så veldig langt med.

Jeg fant en som skulle selge akkurat likedanne felger som stephjulet mitt for 5000kr, og det var med helt greie dekk og felgene var HELT ripefrie så dermed ble det nye 17" felger på meg i år.

Og hvilken forskjell...bilen fikk straks mere attitude og jeg tror faktisk at dette er orginalfelgene til Audi som bilen min ble opprinnelig levert med(siden det var samme felgen på stephjulet). :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kom over en sedan med allroad hjulbuer ihvertfall:

vargas_03.jpg

vargas_04.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hjulbuene var vistnokk det eneste pene på den bilen da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du liker fronten på A4 B8 så er jo ikke A5 fronten så langt unna ;)

Finnes folk som har montert dette på A6 med hell da ;)

 

utstilling2.jpg

 

utstilling4.jpg

 

utstilling3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det noe mer info om den bilen der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dæven å pen den hvite A6'n var, Deilig bil:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ikke værst! Litt snålt bare. Må jo ha kostet en god del?...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.