Anbefalte Audi-verksted i midt-regionen?

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med det som kan se ut til å være tenningsfeil på min A6 2.4 Quattro TipTronic '98.

Har vært inne på Møller Stjørdal til egen feildiagnose time, og mye frem og tilbake hvor de til slutt kom frem til at det var instrumentpanelet som var problemet. Byttet instrumentpanel, fortsatt samme feil og symptomer, neste gang jeg var innom foreslo han i servicedesken at det kunne være batteriet (noe jeg synes høres rart ut) og satte det på lading i et par døgn bare for å være sikker.

Fusker fortsatt likedan når den begynner å bli varm. Flere detaljer er lagt til under dette temaet: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=96079

 

Har surfet mye rundt i forumet og det virker som flere har hatt tilsvarende problemer, der løsninger kan være mye forskjellig; coil, pluggledninger, tempmålere osv.

 

Er drit lei av å bruke penger på Møller som man ikke får igjen en døyt annet enn ville gjettninger.

 

Noen som har et verksted (eller personer) å anbefale som kan finne ut av dette? (Det er lett å reprodusere feilen). Begynner å haste litt siden jeg helst vil selge A6'n så snart som mulig (har kjøpt ny A4 2009).

 

De jeg har vurdert å dra innom i morgen med bila er:

Autosenteret Vikhammer

ESTuning på Tempe

 

Hvem er best? Noen bedre alternativer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sliter med det som kan se ut til å være tenningsfeil på min A6 2.4 Quattro TipTronic '98.

Har vært inne på Møller Stjørdal til egen feildiagnose time, og mye frem og tilbake hvor de til slutt kom frem til at det var instrumentpanelet som var problemet. Byttet instrumentpanel, fortsatt samme feil og symptomer, neste gang jeg var innom foreslo han i servicedesken at det kunne være batteriet (noe jeg synes høres rart ut) og satte det på lading i et par døgn bare for å være sikker.

Fusker fortsatt likedan når den begynner å bli varm. Flere detaljer er lagt til under dette temaet: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=96079

 

Har surfet mye rundt i forumet og det virker som flere har hatt tilsvarende problemer, der løsninger kan være mye forskjellig; coil, pluggledninger, tempmålere osv.

 

Er drit lei av å bruke penger på Møller som man ikke får igjen en døyt annet enn ville gjettninger.

 

Noen som har et verksted (eller personer) å anbefale som kan finne ut av dette? (Det er lett å reprodusere feilen). Begynner å haste litt siden jeg helst vil selge A6'n så snart som mulig (har kjøpt ny A4 2009).

 

De jeg har vurdert å dra innom i morgen med bila er:

Autosenteret Vikhammer

ESTuning på Tempe

 

Hvem er best? Noen bedre alternativer?

 

Ville snakket med ES-tuning. Autosenteret er vel litt på samme måte som møller når det gjelder feilsøking.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Booka til ES-Tuning, men etter en liten prat med Møller innrømmet de at de hadde gjort en temmelig dårlig jobb i denne saken.

De har sagt seg villig til å videre feilsøke og fikse bilen uten videre kostnader, så får vi se hva de klarer.

Feiler de går den rett til ES-Tuning :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har fortsatt ikke funnet problemet, og har ikke nevt girkassa (tiptronic) i det heletatt mens de har feilsøket.

Ringte i dag til Madsen bil på Verdal for å høre hvilke synspunkter et annet verksted i Møller-kjeden hadde, og de mente at det var rart at det ikke var forsøkt med oljeskift på girkasse + bytte av filter.

Noen som har erfaring på godt og vondt med Madsen bil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke mye godt å si om Madsen bil, det lille jeg hadde med dem å gjøre. Har lagt igjen noen tusinger der i deler, men en får ikke mer svar enn akkurat det en spørr om, hvis dem i det hele tatt veit det da. Veldig lite serviceinnstilt til å ha slike blod-priser på deler. De har mye å hente på den biten. Har ikke noen erfaring med verkstedet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har fortsatt ikke funnet problemet, og har ikke nevt girkassa (tiptronic) i det heletatt mens de har feilsøket.

Ringte i dag til Madsen bil på Verdal for å høre hvilke synspunkter et annet verksted i Møller-kjeden hadde, og de mente at det var rart at det ikke var forsøkt med oljeskift på girkasse + bytte av filter.

Noen som har erfaring på godt og vondt med Madsen bil?

 

Hør med Vinjes på Nardo. De har skrudd mye Audi og hatt en del A6'er med tiptronic vet jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare til opplysning for andre som evt. måtte ha noe tilsvarende problem; en boks dyserens fiksa hele greia!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.