#1 Skrevet August 26, 2009 Som jeg skriver.. Bruker dere sprute bilen våt med vann før avfetting, eller sprayes den rett på tørr bil for best effekt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 26, 2009 Som jeg skriver..Bruker dere sprute bilen våt med vann før avfetting, eller sprayes den rett på tørr bil for best effekt? Kommer litt ann på typen, noen avfettinger skal sprayes på våt bil men de fleste på tørr. Avfettinger med syrer skal du også være veldig forsiktig med 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 27, 2009 Tørr for best effekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 27, 2009 Avfetting på våt bil har omtrent ingen effekt i forhold til på tørr bil. Alltid påføres tørr bil dersom ikke noe annet står i brukerveiledningen til det stoffet man bruker.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 27, 2009 Avfetting på tørr bil er det mest effektive, legger du den på våt bil så tynnes effekten litt ut av vannet som ligger der fra før.. Men det finnes noen unntak.. Har man mulighet til å unngå avfetting så lønner det seg da den tærer på beskyttelsen som ligger på bilen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 27, 2009 Avfetting på våt bil har omtrent ingen effekt i forhold til på tørr bil. Alltid påføres tørr bil dersom ikke noe annet står i brukerveiledningen til det stoffet man bruker.. "Amazing roll off er en utrolig bra avfetting. Spyl bilen med vann, så sprøyter du på Amazing roll off. Spyl av, vask så bilen med såpe. Du kan også blande den ut hvis du vil ha litt svakere blanding." Noe jeg også skrev;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 27, 2009 Alltid avfetting på tørr bil, deretter steam etterfulgt av JIF og skurebørste. Er ikke dritten borte da så må du omlakkere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 27, 2009 Hørtes ut som hard kost;) Les bruksanvisningen fra produsenten for å være sikker... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 27, 2009 Alltid avfetting på tørr bil, deretter steam etterfulgt av JIF og skurebørste. Er ikke dritten borte da så må du omlakkere. Etter den prosessen er det like greit å omlakkere uansett:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 27, 2009 Hørtes ut som hard kost;) Les bruksanvisningen fra produsenten for å være sikker... Etter den prosessen er det like greit å omlakkere uansett:P Neida, har gjort dette med hell på mange biler. Spesiellt rustne hvite er dette perfekt på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 27, 2009 Uansett åssen farge bilen har så er den hvit etter at du er ferdig med den: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 28, 2009 hehe.. regner med John-Arne kødder litt her.. eller? Kjenner faktisk en som hadde en gammel boble stående.. En dag skulle dattra være snill med han, og tok frem Jif... Ble visst ikke så heftig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 28, 2009 konklusjonen ser ut for og være avfetting på tørr bil da kjører vi deretter! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 20, 2009 Tørr for best effekt. Og nå har jeg kjøpt en ny type avfetting, den bør brukes på våt bil for best effekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 20, 2009 åhå? Hva heter den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 21, 2009 Amazing Roll-off Har fra før Grime Reaper, og er egentlig greit fornøyd med den. Så jeg skal teste disse litt mot hverandre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 21, 2009 Grime Reaper er etter min mening suverent overlegen Amazing Roll-Off... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 21, 2009 Nå har jeg jo begge to, så det gjenstår å se. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 21, 2009 Grime Reaper er etter min mening suverent overlegen Amazing Roll-Off... Hvilket blandings forhold bruker du på veldig skitten bil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 21, 2009 Bruker stort sett det samme uansett, da jeg har en 5 liters sprøytekanne, og har blandet ca. 1:5. Grime Reaper, altså. Men er nok ikke noe problem å blande 1:3. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 3, 2009 Grime Reaper er etter min mening suverent overlegen Amazing Roll-Off... Tok en bil igår, og min første test av ARO. Etter vask var det igjen 4-5 asfalt-prikker som måtte fjernes med clay, ellers tok den alt. Dette var dog på en bil som har blitt jevnlig vasket siste månedene, men som ikke har blitt vokset på noen år. Merket ingen vesentlig forskjell på Grime Reaper og ARO. Skal ta en ny bil neste helg, da kjører jeg ARO på en side og GR på den andre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Oktober 3, 2009 Grime Reaper på bil og ARO i hjulhus og dekksider er en vinner! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Oktober 3, 2009 Grime Reaper var også konge på dekksider og hjulhus Kenneth:) Prøvde det for første gang på onsdagen.. Tenkte en liten vs om hvem som funker best en av de nærmeste dagene, mest for moro skyld... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Oktober 3, 2009 Fordelen med våt avfetting er vel at avfettingen får lenger virketid uten at den dunster opp\tørker inn. Würth power x-clean kan anbefales til alt og alle fra min side. Løser opp det aller meste, aldri hatt problem med at den tar fargen på plastikk, og spyles veldig lett av bilen. Vasket en kvit caddy som ikkje hadde sett vask siste mnd med konsentrert avfetting, for så maskinpolere dagen etterpå. Null svamping eller håndarbeid. Helt ren bil. (tipser om denne fordi sikkert mange jobber på plasser som kjøper varer med würth, så da blir de billig løsning) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Oktober 3, 2009 Vasket en kvit caddy som ikkje hadde sett vask siste mnd med konsentrert avfetting, for så maskinpolere dagen etterpå. Null svamping eller håndarbeid. Helt ren bil.(tipser om denne fordi sikkert mange jobber på plasser som kjøper varer med würth, så da blir de billig løsning) Her mine venner, ser dere forskjellen på bilpleie og detailing. Jeg avfetter en bil 2 ganger, håndvasker 2 ganger og clayer den før tørk, så maskering og polering. Er ikke rart folk blir forbauset over at jeg bruker 25+ timer på en bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...