avfetting på våt eller tørr bil?

Anbefalte innlegg

Kvit eldre innbyttebil er går ikke under detailing. Lakkrens muligens. Både i mitt og ditt tilfelle får kunden det han ønsker for den prisen han er villig til å legge i ut for en shining. Og sånn må det vere.

 

På privat basis "redder" eg aldri gammel lakk uten at det har historisk verdi å beholde den. 25 timers detailing på privat basis UTGÅR for å opplyse om det. Da går det rett til lakkering. A4'en hadde totalt 1 handlebulk, og vart lakkert etter 11 timer etter den var betalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok en bil igår, og min første test av ARO. Etter vask var det igjen 4-5 asfalt-prikker som måtte fjernes med clay, ellers tok den alt. Dette var dog på en bil som har blitt jevnlig vasket siste månedene, men som ikke har blitt vokset på noen år. Merket ingen vesentlig forskjell på Grime Reaper og ARO.

Skal ta en ny bil neste helg, da kjører jeg ARO på en side og GR på den andre.

 

Har du blandet ut ARO og Grime Reaper? Hvilke forhold, i så fall?

Med like blandingsforhold er Grime Reaper overlegen uten tvil, etter min mening.

Ublandet husker jeg rett og slett ikke hvordan ARO er, da jeg har prøvd det kanskje èn gang...

Grunnen er at jeg ser på det som ren sløsing å ikke blande ut avfettingsmidler som er laget for nettopp det.

Skal for øvrig si meg enig i at ARO er knall på dekksider ja ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett hva slags pris det er snakk om så forsikrer jeg meg om at den er helt ren. Det vil si flere håndvasker, skumlegging, claying, avfetting og det som hører til. Samme om bilen er dynket med salt og tjære eller om den akkurat har blitt vasket av eieren.

 

Syns bare tipset ditt kan ødelegge mer enn det er godt for noe. Minte meg litt om de tipsene jeg har fått fra gretne taxi sjåfører i vaskekø.

 

Da har nok du en lakkpris som fåtallet har mulighet til, så det blir irrelevant i denne sammenhengen. Jeg ser fortsatt forskjellen på deg (bilpleier) og meg (detailer).

 

Kvit eldre innbyttebil er går ikke under detailing. Lakkrens muligens. Både i mitt og ditt tilfelle får kunden det han ønsker for den prisen han er villig til å legge i ut for en shining. Og sånn må det vere.

 

På privat basis "redder" eg aldri gammel lakk uten at det har historisk verdi å beholde den. 25 timers detailing på privat basis UTGÅR for å opplyse om det. Da går det rett til lakkering. A4'en hadde totalt 1 handlebulk, og vart lakkert etter 11 timer etter den var betalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du blandet ut ARO og Grime Reaper?

ARO kom på sprayflaske, så den har jeg ikke blandet ut. Grime Reaper har jeg kjørt både 1:1 på ( begynnelsen) men er nå nede på 1:3 og 1:5 uten at jeg merker stor forskjell. Mao så fungerer den veldig bra selv om jeg blander den greit ut.

 

Igår kjørte jeg Prickbort på våt bil, og etter min mening knuser den både GR og ARO. Så blir Prickbort videre. :) Absolutt ingen asfaltflekker igjen etter en runde med Prickbort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prickbort skal jeg være enig med deg i ja. Ikke fullt så trivelige omgivelser når man bruker den, men den er i hvert fall effektiv ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett hva slags pris det er snakk om så forsikrer jeg meg om at den er helt ren. Det vil si flere håndvasker, skumlegging, claying, avfetting og det som hører til. Samme om bilen er dynket med salt og tjære eller om den akkurat har blitt vasket av eieren.

 

Syns bare tipset ditt kan ødelegge mer enn det er godt for noe. Minte meg litt om de tipsene jeg har fått fra gretne taxi sjåfører i vaskekø.

 

Da har nok du en lakkpris som fåtallet har mulighet til, så det blir irrelevant i denne sammenhengen. Jeg ser fortsatt forskjellen på deg (bilpleier) og meg (detailer).

 

En detailer har øyne for detaljer, en bilpleier har øyne for effektivitet;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.