avfetting på våt eller tørr bil?

Anbefalte innlegg

Som jeg skriver..

Bruker dere sprute bilen våt med vann før avfetting, eller sprayes den rett på tørr bil for best effekt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg skriver..

Bruker dere sprute bilen våt med vann før avfetting, eller sprayes den rett på tørr bil for best effekt?

 

Kommer litt ann på typen, noen avfettinger skal sprayes på våt bil men de fleste på tørr. Avfettinger med syrer skal du også være veldig forsiktig med

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tørr for best effekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avfetting på våt bil har omtrent ingen effekt i forhold til på tørr bil. Alltid påføres tørr bil dersom ikke noe annet står i brukerveiledningen til det stoffet man bruker.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avfetting på tørr bil er det mest effektive, legger du den på våt bil så tynnes effekten litt ut av vannet som ligger der fra før.. Men det finnes noen unntak..

Har man mulighet til å unngå avfetting så lønner det seg da den tærer på beskyttelsen som ligger på bilen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avfetting på våt bil har omtrent ingen effekt i forhold til på tørr bil. Alltid påføres tørr bil dersom ikke noe annet står i brukerveiledningen til det stoffet man bruker.. ;)

 

"Amazing roll off er en utrolig bra avfetting. Spyl bilen med vann, så sprøyter du på Amazing roll off. Spyl av, vask så bilen med såpe. Du kan også blande den ut hvis du vil ha litt svakere blanding."

 

Noe jeg også skrev;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alltid avfetting på tørr bil, deretter steam etterfulgt av JIF og skurebørste.

 

Er ikke dritten borte da så må du omlakkere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes ut som hard kost;)

 

Les bruksanvisningen fra produsenten for å være sikker...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alltid avfetting på tørr bil, deretter steam etterfulgt av JIF og skurebørste.

 

Er ikke dritten borte da så må du omlakkere.

 

Etter den prosessen er det like greit å omlakkere uansett:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes ut som hard kost;)

 

Les bruksanvisningen fra produsenten for å være sikker...

 

Etter den prosessen er det like greit å omlakkere uansett:P

 

Neida, har gjort dette med hell på mange biler.

Spesiellt rustne hvite er dette perfekt på : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett åssen farge bilen har så er den hvit etter at du er ferdig med den: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.. regner med John-Arne kødder litt her..

eller?

 

Kjenner faktisk en som hadde en gammel boble stående.. En dag skulle dattra være snill med han, og tok frem Jif...

Ble visst ikke så heftig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

konklusjonen ser ut for og være avfetting på tørr bil :) da kjører vi deretter!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tørr for best effekt.

 

Og nå har jeg kjøpt en ny type avfetting, den bør brukes på våt bil for best effekt. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Amazing Roll-off

Har fra før Grime Reaper, og er egentlig greit fornøyd med den. Så jeg skal teste disse litt mot hverandre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grime Reaper er etter min mening suverent overlegen Amazing Roll-Off...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg jo begge to, så det gjenstår å se. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grime Reaper er etter min mening suverent overlegen Amazing Roll-Off...

 

Hvilket blandings forhold bruker du på veldig skitten bil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker stort sett det samme uansett, da jeg har en 5 liters sprøytekanne, og har blandet ca. 1:5.

Grime Reaper, altså. Men er nok ikke noe problem å blande 1:3.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grime Reaper er etter min mening suverent overlegen Amazing Roll-Off...

 

Tok en bil igår, og min første test av ARO. Etter vask var det igjen 4-5 asfalt-prikker som måtte fjernes med clay, ellers tok den alt. Dette var dog på en bil som har blitt jevnlig vasket siste månedene, men som ikke har blitt vokset på noen år. Merket ingen vesentlig forskjell på Grime Reaper og ARO.

Skal ta en ny bil neste helg, da kjører jeg ARO på en side og GR på den andre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grime Reaper på bil og ARO i hjulhus og dekksider er en vinner! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grime Reaper var også konge på dekksider og hjulhus Kenneth:) Prøvde det for første gang på onsdagen.. Tenkte en liten vs om hvem som funker best en av de nærmeste dagene, mest for moro skyld...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordelen med våt avfetting er vel at avfettingen får lenger virketid uten at den dunster opp\tørker inn.

 

Würth power x-clean kan anbefales til alt og alle fra min side. Løser opp det aller meste, aldri hatt problem med at den tar fargen på plastikk, og spyles veldig lett av bilen. Vasket en kvit caddy som ikkje hadde sett vask siste mnd med konsentrert avfetting, for så maskinpolere dagen etterpå. Null svamping eller håndarbeid. Helt ren bil.

(tipser om denne fordi sikkert mange jobber på plasser som kjøper varer med würth, så da blir de billig løsning)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vasket en kvit caddy som ikkje hadde sett vask siste mnd med konsentrert avfetting, for så maskinpolere dagen etterpå. Null svamping eller håndarbeid. Helt ren bil.

(tipser om denne fordi sikkert mange jobber på plasser som kjøper varer med würth, så da blir de billig løsning)

 

Her mine venner, ser dere forskjellen på bilpleie og detailing. : flau :

 

Jeg avfetter en bil 2 ganger, håndvasker 2 ganger og clayer den før tørk, så maskering og polering. Er ikke rart folk blir forbauset over at jeg bruker 25+ timer på en bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.