A8, omygging til singelframe

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Noen som vet/har bygd om A8 2005 modell til 2006 mod Singelframe-front?

 

Må også hovedlampene byttes?

 

 

Tips mottas med takk!

 

Frank Fylling

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo da, full S8-optikk skal på, med S8 fanger og grill, men lyktene er så jævlig dyre. Hele ombyggingen koster 5000 euro på Audi i tyskland med hovedlykter inkludert.....synes dette var jævlig dyrt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heh, sletta innlegget mitt, ble plutselig usikker da jeg ikke så noe forskjell på 2005 og 2006 modell på finn.no, trodde 2005 ikke hadde singleframe i det hele tatt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Singelframe kom vel på 2006-modellene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahh.. modellskifte sent 2005 ser jeg.. ;)

Ja, 45.000.- for en S8 optikk bil, eller "billig" singleframe konvertering.. Vet ikke helt hva jeg hadde prioritert..

Har du sett på S8 detaljer til pre-singleframe på din bil? Tror du får mer igjen for å bytte til S8 optikk på fronten du har nå framfor å konvertere til singleframe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har en kamerat med en a8 1999 mod som han har kjøpt singelframe front til....... den er ikke på enda,og det er kanskje det beste....... det er hofele som har laget fronten og det er en tut som skal limes på panseret også ligger den orginale grillen under denne tuten.... som du skjønner så er dette en ganske så jalla løsning som koster MASSE penger! du får da en sånn utstående snutefront med en singelframe i...... hadde jeg vært deg ville jeg gjort som "Behn" Øye her sier, å gått for s8 optikk! det er en dritfin front som vekker oppsikt! men gjør som du selv vil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Singelframe hører ikke hjemme på biler som ikke er levert med det. Ser bare helt jævlig ut.

Har enda til gode å se én bil som har kledd ettermontert singelframe.

 

S8-optikk er snacks!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er på utkikk selv etter en A8 D3, og har også sett på dette alternativet.... Har også lest at det er svimlende dyrt å gjøre denne ombyggingen, -men jeg føler det er en del synsing rundt disse prisene. En ting er å sette bilen inn på verksted for å få hele jobben gjort, -en annen er å kjøpe inn alle deler og ta deler av jobben selv...?

 

Har funnet en komplett dele-liste over alle deler som trengs for ombyggingen.

 

http://www.autoriga.lv/uploads/extras/a8/produktinfo_aoz_a8.pdf

 

Har ikke fått sjekket prisene på dette, så det gjenstår.... Er det noen her som kanskje kan få til dette i tilfelle? Det bør jo være en grei mulighet for å få en konkret pris på hva delene faktisk koster? Hadde vært konge om noen kunne fått til dette!

 

BTW, en 1999 modell (A8 D2) ombygget til single frame ser ikke ut i mine øyne, men en A8 D3 hofele-ombygging er ikke helt på jordet, men fremdeles milevis fra originalt når det gjelder utseende og finish.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Singelframe hører ikke hjemme på biler som ikke er levert med det. Ser bare helt jævlig ut.

Har enda til gode å se én bil som har kledd ettermontert singelframe.

 

S8-optikk er snacks!

 

Hvis jeg skjønte Frank riktig, så skal han vel bygge om til original singelframe, slik som modellen etter ble levert med. Dette ser jo helt originalt ut, og meget pent i mine øyne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok misforstod jeg da... men 1999 modeller uansett A-nr med singelframe front er helt missfoster!spør du meg hvertfall. spesielt "S" 99 med japan singelframe.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2005 og 2006 har jo samme karosseri, det er jo bare favelift utgave som har fått singel frame. så om du skal ha singel frame, så kjøp for guds skyld orginalt, de andre plast setta ser jo ikke ut.

 

Har du råd til A8 har du vel råd å bygge om på en ordentlig måte i tyskland når det ikke koster mer en 5000EUR? ;)

 

Om jeg blir kvitt a6'en etterhvert, så blir det vel en tur til tyskalnd på våren for å hente en 2006/07 A8. (Om ikke fornuften slår inn og det blir en liten økonomisk bil til, noe jeg håper den ikke gjør : smil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vurdert å ta en tur til Tyskland for å hente en A8 for å få den rette kombinasjonen med utstyr, km og farger...

Det viser seg at 4,2 bensin er helt håpløst å importere dessverre (pga de høye avgiftene). Det eneste som er aktuelt dersom en skal ha litt motor ser ut til å være 4,0 TDI, hvilket ikke er en dum motor det heller etter litt tuning :-) Brutalt med moment (650 Nm før chipping, ca 750 etter)!!

 

Tror ikke det blir aktuelt å gå opp til en D3 facelift dessverre, da disse som oftest koster iallefall et par hundre tusen mer med samme utstyrspakke.....

 

Noen som kan hjelpe å finne priser på de delenummerene som står i den pdf blekka i linken 4 innlegg ovenfor (kun aktuelt med det som har med retro-fitting av A8 single frame grill selvfølgelig)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.