Er det noe fare og kjøre bredere felg bak en foran på Quattro biler??

Anbefalte innlegg

HEI:D

Jeg lurte på om det er noe problem å kjøre bredere felger bak kontra foran på Quattro biler?: klø :: klø : Har hørt mye fram og tilbake anngående dette, men kan noen gi meg et godt svar på det.

Dette blir vel det samme som å kjøre med med større spacere bak en foran eller?? HJEEELP

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bredden på felgen skal ikke ha noe å si, derimot har forskjellig rulleomkrets foran og bak innvirkning på levetiden på quattrosystemet etter det jeg har hørt.

(BTW: venter på bilder fra deg.. ;) )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay. ja tanken var og ha 8,5 foran 0g 10 bak. Takk Arne

(ps bilder kommer snarest, PC`n tok kvelden i jula)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette skal gå helt fint ja. Veigrepet blir det samme. : ja :

Trekker jo 60% foran og 40% bak..

Hadde vært kult med 245/40 foran og 285/40 bak : rock : hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har vel litt å si om bilen har TORSEN eller Haldex : rolleyes

Har du annen rulleomkrets på en med TORSEN vil senterdiffen jobbe konstant, og dette skulle vel i lengden begrense levetiden som Arne sier vil jeg tro. De fleste bilene med Haldex trekker vel 100% eller i nærheten av det (?) foran, og faren er vel da ikke så stor tror jeg? I tillegg er jo dette en clutch og ikke en diff, så det blir jo noe helt annet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Planen er 8,5 felg foran med 215-35-18 og bak 225-35-18!! : rock :

Hva mer folket?? Banekjøring dekk/felger er dette ikke, dem kommer utenom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eeehhhh. Vil du ikke få misvisning på speedometeret med en slik dim, når orginaldim er 225/45-17?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 8,5*17 foran og 10*17 bak, går fint det! Dim 215/40 foran og 245/35 bak, så pass på at rulleomkretsen er lik! Ellers er quattro historie... :)

Det går en smuuule utenfor da... så er vel ikke helt godkjent... Men er så heldig at jeg har det godkjent i vognkortet jeg da... :D

Ser utrolig tøft ut iallfall!

Hvordan felger skal du ha? Brock B1 er innmari fint på!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke. Er ikke så god på dette med dekk/felg dim så all hjelp tas mot med stor glede. men jeg går jo opp til 18"?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På coupe iallfall... nå så jeg ikke etter åssen bil du har da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Marita.

Ja takk for svaret. Felgene er ikke heeelt bestemt ennå men det kommer. Er det noen måte og regne ut dette med omkrets el?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke. Er ikke så god på dette med dekk/felg dim så all hjelp tas mot med stor glede. men jeg går jo opp til 18"?

Jeg har dekkomregner på PC hjemme, så hvis du kan smøre deg med tolmodighet til i ettermiddag, så skal du få rett dim i forhold til orginalstr og alternativer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

TT har vel haldex system mener jeg..Har man f.eks 35 i profil bak og 40 profil bak vil rulleomkretsen bli feil og Quattro systemet må jobbe mer... Lik høyde på hjul ;)

Det skal gå fint og ha 8,5 foran og 10 bak.

Med 215-35-18 og bak 225-35-18 vil du ikke få misvisning på speedometeret selv om org.dim er 225/45/17. Det blir isåfall snakk om 1kmt misvisning. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette skal gå helt fint ja. Veigrepet blir det samme. : ja :

Trekker jo 60% foran og 40% bak..

Hadde vært kult med 245/40 foran og 285/40 bak : rock : hehe

Er jo ikke noe fast trekk som kan vises i prosent med torsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rulleomkretsen skal ikke avvike med noe særlig før det er problemer med torsen-diffen..

Ikke gå ned fra original i rulleomkrets heller, det ser bare så utrolig teit ut. Tenkte på det når jeg leste en her som kjørte på 215/40-17 på en Coupé quattro. Skal man ha 215-dekk og 17" der er det faktisk 215/50-17 som stemmer med original rulleomkrets. Noe mindre, så blir misvisningen på speedometeret voldsom samtidig som det ser dumt ut å ha 15 cm luft mellom hjulhusene og hjulet på siden..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører med 215/40-17 som sommeren og kjører på 215/45-17 nå. Det siste kommer ganske nærme originaldim som er 195/55-15 (?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kristian: Men nå har trådstarter Haldex, og da kan jeg ikke skjønne at det skal være noe problem. Han kjører jo med fws til vanlig. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja så vil alt dette si at jeg kan kjøre med 8,5 felg foran med 215-35-18 og 10 felg bak 225-35-18??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja så vil alt dette si at jeg kan kjøre med 8,5 felg foran med 215-35-18 og 10 felg bak 225-35-18??

Jepp : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kristian: Men nå har trådstarter Haldex, og da kan jeg ikke skjønne at det skal være noe problem. Han kjører jo med fws til vanlig. ;)

Har jeg sagt det var noe problem med Haldex? ;)

Jeg er ganske bestemt at det ikke er så farlig med Haldex koblinga. Er torsen som har trøbbel med forskjellig rulleomkrets.

Dekkalkulator: http://www.1010tires.com/TireSizeCalculator.asp

ligger mange flere bare man søker på http://www.google.com

>>

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Planen er 8,5 felg foran med 215-35-18 og bak 225-35-18!! : rock :

Hva mer folket?? Banekjøring dekk/felger er dette ikke, dem kommer utenom.

Får du det til og holde på lufta? Prøvde med 225,35,18 bak på audi cabben på 9,5" felg og det fikk jeg ikke til og holde på lufta. Seig ut hele tiden. Fikk pekefingern mellom felgkanten og dekket så det var bra strekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har jeg sagt det var noe problem med Haldex? ;)

Det så ut til at de fleste siste svarene var ang Torsen, og jeg mener at det ikke er et tema i dette tilfellet. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.